Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Αισιοδοξία για εισροή εσόδων στην ΕΡΤ από το Μουντιάλ

Σημαντική εισροή διαφημιστικών εσόδων αναμένεται στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, αφού οι μεταδόσεις του Μουντιάλ -της δεύτερης δημοφιλέστερης αθλητικής διοργάνωσης παγκοσμίως (μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες)- θα δώσουν σημαντική ώθηση στα ταμεία της ΕΡΤ τα οποία πλήττονται -σε μικρότερο βαθμό βέβαια, λόγω της σταθερής εισροής του ανταποδοτικού τέλους- από τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην εγχώρια τηλεοπτική αγορά.
Δεδομένης της συγκυρίας, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το αν τελικά θα καταφέρει ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας να ξεπεράσει σε διαφημιστικά έσοδα τις προηγούμενες διοργανώσεις και αυτό γιατί ο πήχης βρίσκεται αρκετά ψηλά.
Την ίδια ώρα, οι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί σε ολόκληρο τον κόσμο εκτιμούν ότι το φετινό Μουντιάλ θα είναι τηλεοπτικό γεγονός που θα σηματοδοτήσει «επίσημα» την επιστροφή στην τροχιά της ανάπτυξης για τις διαφημιστικές αγορές.
Μεγάλες διοργανώσεις
Οπως έδειξαν τα πρόσφατα γεγονότα, η ΕΡΤ απέτυχε να εκμεταλλευτεί διαφημιστικά μια ιδιαίτερα ελκυστική από πλευράς τηλεθέασης διοργάνωση -τη Eurovision- πράγμα ωστόσο αποδίδεται στην πολιτική απόφαση που ελήφθη σχετικά με το διαγωνισμό και η οποία, ενώ πέτυχε να επανατοποθετήσει την -όποια- πολιτιστική «αξία» της διοργάνωσης στο πραγματικό της επίπεδο, απέτυχε παταγωδώς να κάνει το ίδιο και με την εμπορική της αξία, με συνέπεια μια σημαντική απώλεια εσόδων.
Στην παρούσα φάση, η ΕΡΤ βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση των μεταδόσεων του φετινού Μουντιάλ, έχοντας προχωρήσει σε δραστικές περικοπές κάθε είδους -αποστολή, μεταδόσεις, τεχνικά μέσα-, λόγω της αρνητικής οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα και, ειδικότερα, εν όψει των κινήσεων εξορθολογισμού που έχει στο πρόγραμμα η διοίκηση και η πολιτική ηγεσία του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, εφαρμόζοντας ένα εκτεταμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Η ιστορία
Αυτή τη φορά, η διοίκηση της ΕΡΤ βρίσκεται μπροστά σε ένα γεγονός που παλαιότερα είχε αποδώσει με όρους διαφημιστικής δαπάνης, ποσό λίγο χαμηλότερο από το ετήσιο συνολικό και των τριών καναλιών της (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3).
Ενδεικτικό είναι ότι, στο προηγούμενο Μουντιάλ, η διαφημιστική δαπάνη στην ΕΡΤ ξεπέρασε τα 11,6 εκατ. ευρώ, με περισσότερες από 9.000 εμφανίσεις διαφημιστικών μηνυμάτων.
Επισημαίνεται ότι το προηγούμενο Μουντιάλ ήταν το πρώτο κατά το οποίο ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας κατάφερε να μην παρουσιάσει παθητικό (έσοδα μείον έξοδα δικαιωμάτων, αποστολής κ.λπ.).
Πολλαπλά βέβαια ήταν τα οφέλη της ΕΡΤ και από πλευράς τηλεθέασης, αφού το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου έβαλε αρκετές φορές στο «κόκκινο» τα μηχανάκια της Nielsen (πρώην AGB), με αποκορύφωμα την τηλεθέαση του τελικού μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας, τον οποίο είχαν παρακολουθήσει 1,79 εκατ. τηλεθεατές.
Διεθνώς
Αξίζει να επισημανθεί ότι το σύνολο των Μέσων αναμένει έσοδα από το Μουντιάλ -άλλοι περισσότερα και άλλοι λιγότερα- ωστόσο και ειδικότερα όσον αφορά τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις, το υψηλό κόστος των εξόδων για την εξασφάλιση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων κάποιες φορές δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Αξίζει να επισημανθεί ότι το συνολικό κόστος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για τη φετινή διοργάνωση της Νοτίου Αφρικής υπολογίζεται περί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό περίπου 50% υψηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο Μουντιάλ της Γερμανίας. Παρά την αύξηση αυτή, το βρετανικό ITV αναμένει αύξηση εσόδων κατά 43,8 εκατ. ευρώ, ενώ το γαλλικό TF1 αύξηση 20 με 30 εκατ. ευρώ.
Μερίδια
Στη φετινή διοργάνωση, ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο από τη διαφημιστική πίτα επιζητούν και τα άλλα Μέσα, όπως οι εφημερίδες, μέσω των διαδικτυακών τους δραστηριοτήτων, καθώς και οι αμιγώς διαδικτυακά δραστηριοποιούμενες επιχειρήσεις.
Σε σχέση με το προηγούμενο Μουντιάλ, η κατάσταση εμφανίζεται αρκετά διαφοροποιημένη, ειδικότερα για τις ανεπτυγμένες διαδικτυακά χώρες, αφού η παρουσία των νέων μέσων είναι έντονη και ο ανταγωνισμός εξαιρετικά μεγαλύτερος.
Οι σπόνσορες
Περισσότερες παροχές και χρήματα έδωσαν σε αυτή τη διοργάνωση οι σπόνσορες. Ειδικότερα, για αυτή τη διοργάνωση πλήρωσαν κατά 80% περισσότερο σε σχέση με την προηγούμενη, με το σχετικό ποσό να φτάνει περί το 1 δισ. ευρώ.
Μόνο οι πέντε μεγάλοι «εταίροι» της FIFA Adidas Coca-Cola Emirates, Hyundai/KIA, Sonyκαι Visa) έδωσαν από 100 εκατ. ευρώ ο καθένας, ενώ στην προαναφερθείσα εταιρεία αναψυκτικών δόθηκε το δικαίωμα να πραγματοποιήσει και ένα world tour με το βαρύτιμο τρόπαιο.
Πάντως και σύμφωνα με τα στελέχη της Coca-Cola, η διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας για τη διοργάνωση θα είναι κατά 45 εκατ. δολάρια χαμηλότερη, λόγω περικοπών.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - NAYTEMPORIKH

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...