Τρίτη, 31 Αυγούστου 2010

Συμφωνία Google με Associated Press

lowercase "g"Image via WikipediaΣε συμφωνία για την αξιοποίηση του περιεχομένου των ειδήσεων με το πρακτορείο Associated Press ήρθε η Google μετά από συνομιλίες μηνών.

Σε ανακοίνωσή του το AP υπογραμμίζει ότι θα εργαστεί από κοινού με τη Google για τη βελτίωση της ανακάλυψης και της διανομής των ειδήσεων. Δεν ανακοινώθηκαν λεπτομέρειες για τη διάρκεια της συμφωνίας ή το χρηματικό ύψος της.

Το 2006 η Google άρχισε να καταβάλει δικαιώματα στο ειδησεογραφικό πρακτορείο αλλά το μεταξύ τους συμβόλαιο έληξε τον περασμένο Ιανουάριο.

Οι συνομιλίες των δύο πλευρών ήταν σε πολλά σημεία δύσκολες, παραδέχεται το AP. Λόγω της διαφωνίας τους η Google είχε αποσύρει το περιεχόμενο του πρακτορείου από την ιστοσελίδα ειδήσεων που διατηρεί.
Enhanced by Zemanta

Απολύσεις στα ιδιωτικά κανάλια καταγγέλλει η ΠΟΣΠΕΡΤ

At TV studioImage by samikki via FlickrΤην άμεση ανάκληση των απολύσεων ενός εικονολήπτη κι ενός ηχολήπτη από τον ΑΝΤ-1 ζητά η ΠΟΣΠΕΡΤ χαρακτηρίζοντάς της παράνομες και καταχρηστικές.

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία σημειώνει ότι τα ιδιωτικά κανάλια «εθνικής εμβέλειας» παράνομα και παρά την υποχρέωση που προβλέπουν οι άδειες λειτουργίας τους, απολύουν εργαζομένους. Και συνεχίζει 

“Μετά τις αιφνιδιαστικές και παράνομες απολύσεις στο ΣΤΑΡ Θεσσαλονίκης πήρε τη σκυτάλη ο ΑΝΤ1 που χτες εντελώς ξαφνικά και λίγο πριν λήξει η βάρδια τους, προχώρησε παράνομα και καταχρηστικά σε απολύσεις ενός εικονολήπτη και ενός ηχολήπτη. Απαιτούμε την άμεση ανάκληση των απολύσεων, στηρίζοντας τη δράση και τις απεργιακές κινητοποιήσεις της Ένωσης Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Βορείου Ελλάδας».
Enhanced by Zemanta

O υιός Τράγκας κατοχύρωσε την ΕΞΟΥΣΙΑ

Μεγάλη η λίστα των εταιρειών τηλεόρασης, αλλά και των αστέρων που κατοχύρωσαν τίτλους και εμπορικά σήματα. Έτσι , στις 29.9.2009 η «Ελεύθερη τηλεόραση» κατέθεσε εκ νέου τον τίτλο του Alter, αλλά και την ονομασία «Μεσημεριανό express» .

Η Alpha Δορυφορική Τηλεόραση εξασφάλισε τα σήματα «Πάνω στην ώρα» ,  «Για λογαριασμό σας»  και «Δέστε τους» . Η εκδοτική News1 εταιρεία εκδόσεων ΕΠΕ» τον τίτλο «News1» , ο Γιάννης Γεωργίου Τράγκας» τον τίτλο «Η Εξουσία»  και ο Χρήστος Δημητρίου Κοπελούζος τα σήματα «newsbeast” «beastradio» και «beast FM» αποκαλύπτοντας πως προφανώς υπάρχει σχεδιασμός και για ραδιοφωνικό σταθμό,.

Τέλος η  «Άρθρον διαφημιστική εμπορική εκδοτική» του Θέμου Αναστασιάδη, εξασφάλισε το σήμα «OlaTVNET».
typologies.gr

Εκτός Veto ο Χρίστος Μουλίνος

Εκτός Veto ο Χρίστος Μουλίνος και επίσημα. Όπως ενημέρωσε το απόγευμα τα στελέχη της κυριακάτικης εφημερίδας αποχωρεί για να αναλάβει τη νέα εφημερίδα του Γιάννη Φιλιππάκη.

Όπως έγινε γνωστό θα πάρει μαζί τους τους στενούς συνεργάτες του, όπως την Αμαλία Βεβελάκη, τη Χαρά Αναστασάκη, ο φωτογράφος Αλέκος Βουτσαράς κ.λ.π.

Η προετοιμασία για το νέο ημερήσιο φύλλο αρχίζει ήδη τις επόμενες μέρες. Δεν έχει γίνει γνωστό αν θα εξακολουθήσει η έκδοση του ένθετου PIAZZA (που επιμελείτο ο Μουλίνος) από τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο ή θα ενσωματωθεί στο VETO.

FREE PRESS ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ PLUS (+)

Η Έφη Κουτσονικολή και η Άλκηστη Μαλάμη αναλαμβάνουν την εμπορική διεύθυνση του πρώτου δωρεάν εβδομαδιαίου περιοδικού πόλης με τίτλο Ελευθεροτυπία Plus (+), με τη συνεργασία της Ελευθεροτυπίας. Η κ. Κουτσονικολή και η κ. Μαλάμη αποχώρησαν πρόσφατα από τη LifΟ, στην οποία κατείχαν τη θέση της Senior Direct Manager και Advertising Manager αντίστοιχα.

Το νέο περιοδικό θα κυκλοφορήσει στις 16 Σεπτεμβρίου, θα είναι διαδραστικό και βιωματικό, παρουσιάζοντας στον αναγνώστη τη ζωή της πόλης με τη ματιά της εμπειρίας και όχι με τις γνώμες των ειδικών.

Απευθύνεται κατά βάση σε νέους ηλικίας 18-34 ετών, σε μορφωμένους και κοινωνικά και οικονομικά δραστήριους, με θέματα από την Ελλάδα και τον κόσμο, με νέες και εναλλακτικές προτάσεις για διάφορα θέματα. Στη συντακτική ομάδα περιλαμβάνονται οι: M. Hulot (προερχόμενος από τη LifΟ), Μαργαρίτα Μιχελάκου, Δημήτρης Αναστασόπουλος, Άγγελος Μπάλτας, Άντζελα Δημητρακάκη, SpyrosVJ, Αρκάς.

ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΤΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ

Την απόφαση να προχωρήσει στην πώληση του μεριδίου της στην ΑΤΕ Διαφημιστική έλαβε η διοίκηση της ΑΤΕ Bank, η οποία, με μια αιφνίδια προκήρυξη στα μέσα Αυγούστου, αναζητούσε στρατηγικό επενδυτή, που θα διασφαλίσει την ανάπτυξη της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, η ΑΤΕ Bank πουλά το 65,04% που κατέχει (αντιστοιχεί σε 566.459 μετοχές) και η διαδικασία, για την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον, περιλαμβάνει δύο φάσεις: Στην πρώτη οι υποψήφιοι επενδυτές κατέθεσαν (μέχρι τις 20/8) μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος προς το μέτοχο.

Στη δεύτερη φάση οι προκριθέντες επενδυτές θα παραλάβουν προσχέδιο «Συμφωνίας Πώλησης και Αγοράς Μετοχών» στην οποία θα κληθούν να υποβάλουν παρατηρήσεις και εν συνεχεία θα υποβάλουν δεσμευτική προσφορά συνοδευόμενη από εγγυητική επιστολή ύψους 50.000 ευρώ. Σημειώνεται πάντως πως, σύμφωνα και με τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου 6μηνου της Τράπεζας, πρωτεύον μέλημα της διοίκησής της είναι η αύξηση της κεφαλαιακής της επάρκειας, καθώς τα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 109,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 71,3 εκατ. ευρώ το Α’ εξάμηνο του 2009.

Δευτέρα, 30 Αυγούστου 2010

Διευθύντρια στην Ελευθεροτυπία η Κύρα Αδάμ!

Με νέο πρόσωπο στη θέση του διευθυντή της «Ελευθεροτυπίας» θα κυκλοφορήσει αύριο η εφημερίδα, καθώς για τη θέση αυτή κρίθηκε κατάλληλη η Κύρα Αδάμ, πολιτική συντάκτρια της εφημερίδας επί πολλά χρόνια και με ειδίκευση στο διπλωματικό ρεπορτάζ.


Εν τω μεταξύ, ο Βαγγέλης Παναγόπουλος αναλαμβάνει την «Κυριακάτικη». Διευθυντής έκδοσης του ημερήσιου φύλλου θα είναι ο Γιώργος Παπαδόπουλος Τετράδης και αρχισυντάκτες ο Γιάννης Παντελάκης και ο Νάσος Γκολέμης.
Πηγή: typologies.gr

Σάββατο, 28 Αυγούστου 2010

ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΝΕΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ- ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

Προσοχή ζητούνται νεα ατομα που γνωρίζουν στοιχειωδώς την φωτογραφία και εχουν διάθεση να ασχοληθούν επαγγελματικά με το ρεπορτάζ για νεα ημερήσια εφημερίδα 

Απευθυνθειτε στο e-mail: alevouts@gmail.com  

Αντώναρος Μάνος για ΕΡΤ: "Ηταν τα πιο άχρηστα χρόνια της καριέρας μου..."

Την ακόλουθη ανοιχτή επιστολή την δημοσιοποίησε στο facebook ο δημοσιογράφος Μάνος Αντώναρος. Αναφέρεται στην περίοδο που εργαζόταν στην ΕΡΤ και τις λίστες της ντροπής με τα bonus που αντάλλασσαν μεταξύ τους υψηλόβαθμα στελέχη. Το πιο σημαντικό είναι η αποκάλυψη πως τα στελέχη αυτά αρνούνταν να δώσουν βοηθήματα της τάξης των 50 με 100 ευρώ σε εργαζόμενους που τα είχαν ανάγκη (κυρίως λόγω υγείας). Διαβάστε την. Αξίζει.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ!
Αγαπητέ κ. Γερουλάνε!
Σας γράφω αυτή την ανοικτή επιστολή (note το λέμε εμείς εδώ στο FB) για να σας ενημερώσω:
Οσο εργαζόμουν στην ΕΡΤ βρέθηκα σε πολλές συσκέψεις υψηλότατου επιπέδου της εταιρίας. Είχα την μεγάλη τιμή να ακούσω από κοντά τις απόψεις διευθυντών, εντεταλμένων συμβούλων, για ΜΟΝΟ εξωτερικές παραγωγές και για λοιπά απαράδεκτα υψηλά έξοδα δημοσίων σχέσεων, ταξιδιών κ.λ.π.
Είμαι 30 χρόνια στα media και δεν θυμάμαι ποτέ να άκουσα τόσες ανοησίες μαζεμένες. Προσωπικά δεν πήρα τον λόγο ποτέ όχι γιατι δεν είχα γνώμη,αλλά επειδή δεν ήμουν διευθυντής, καθώς ο ίδιος το'χα αρνηθεί. Αυτό βέβαια είχε σαν συνέπεια να μην έχω λόγο, δικαίωμα (φτου κακά) υπογραφής, αλλά και την μεγάλη ηθική πολυτέλεια να μην παίρνω τον υπέρογκο μισθό της αντίστοιχης θέσης, που μεταξύ μας και συγχωρείστε μου την έκφραση...μπαρμπούτσαλα θέση είναι.
Αγαπητέ μου Υπουργέ,
Πρέπει να ομολογήσω ότι πολύ τις διασκέδαζα ως θεατής αυτές τις συσκέψεις. Ηταν σαν μπλακ τζακ που όλοι στο τέλος κέρδιζαν την μπάνκα.
Το μοναδικό που μου χάλαγε τη διάθεση είναι ότι σχετικά συχνά υπήρχε στην (χρυσή) ταμπακιέρα και το αίτημα μερικών εργαζομένων στην ΕΡΤ, που είχαν ανάγκη μιας αύξησης ή έκακτου βοηθήματος50-100 ευρώ. Συνήθως την ζητούσαν άνθρωποι που είτε οι ίδιοι, είτε τα παιδιά τουςή η γυναίκα τους, ή οι γονείς τους είχαν σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Εκεί υπουργέ μου, θαύμασα τον ρεαλισμό του συστήματος...
Ούτε μία φορά δεν εγκρίθηκε παρόμοιο αίτημα.
Ομολογώ ότι ούτε απορρίφθηκε... απλώς η αγαπημένη έκφραση των συσκεπτομένων ήταν: «Ας το συζητήσουμε την άλλη φορά!»
Για έναν περίεργο λόγο Υπουργέ μου, αυτή η (χίλια συγγνώμη) ΓΑΜΗΜΕΝΗ «άλλη φορά» δεν ήρθε ποτέ.
Μάλλον εν τω μεταξύ θα γιατρεύτηκαν οι άνθρωποι. Είναι γνωστό ότι η ιατρική κάνει θαύματα στις μέρες μας.
Προχθές διάβασα για τις λίστες με τα bonus.
Για τις χρονιές που ήμουν στις συσκέψεις.
Σας δίνω τον λόγο της συνείδησης μου, ποτέ δεν άκουσα για bonus. Μάλλον θα τις συζητούσαναν αμεταξύ τους σε μεταμεσονύχτιες συσκέψεις, όταν εγώ ήμουν σπιτάκι μου.
Δάκρυσα που δεν ήμουν παρών να τους χειροκροτήσω για τα bonus που μοίραζαν ο ένας στον άλλον... Προφανώς μιλάμε για τιτάνες των media και της δημιουργικότητας...Bonus-βραβεία για το...Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, για την Eurovision...και προς Θεού να μην το ξεχάσω τα bonus για την άψογη τηλε-διεξαγωγή αθλητικών γεγονότων.
Όχι, δεν σας ειρωνεύομαι κ. Υπουργέ.
Αν δεν με πιστεύετε ρίξτε μια ματιά στις λίστες.
Ένας μάλιστα επειδή ήθελε να πάει διακοπές με την αγαπημένη του, της έδωσε 2 μισθούς bonus για ρεπορτάζ, που δεν ήταν καν αποκλειστικό.
Ένας άλλος...της ραδιοφωνίας... έδινε κάθε χρόνο 3 μισθούς bonus στον εαυτό του, για ένα πρόγραμμα που δεν άκουγε ούτε η μάνα του.
Ενας άλλος έδινε επίσης 3 μισθούς bonus ετησίως στον εαυτό του, γιατί ήξερε το κόλπο πώς να δίνει bonus.
Bonus δίνανε και σε έναν κοπρίτη παραγωγό που αντί να χρησιμοποιεί τα μέσα της Κρατικής Τηλεόρασης, νοίκιαζε απ' εξω...
Όχι, κ. Υπουργέ μου, δεν είναι το όνομά μου στις λίστες των bonus.
Ως «Αντώναρος» με αδελφό κυβερνητικό εκπρόσωπο, θα έπρεπε «υπο κανονικές συνθήκες» να είμαι ο βασιλιάς των bonus... ξέρω γω;...να μου δίνανε bonus φαλάκρας... 8 φορές τον μισθό μου κάθεχρόνο.
Δεν μου δωσανε –και τους ευχαριστώ από τα βαθη της καρδιάςμου γι' αυτό- επειδή μάλλον δεν πέρασε από το μυαλό μου να τους ζητήσω.
Το λέω αυτό με πίκρα Υπουργέ μου, γιατί πριν από μερικούς μήνες με την κοιλιά της γυναίκας μου τούρλα (στις 31.12.2009) πήρα το καπελάκι μου και έφυγα σαν κύριος από την ΕΡΤ.
ΟΛΟΙ οι άλλοι ακόμα εκεί είναι.
Καλά να 'ναι οι άνθρωποι... αλλά εγώ τους φτύνω κατάμουτρα. Αυτό είναι το δικό μου πανάκριβο bonus που απονέμω στον εαυτό μου.
ΤΟΥΣ ΦΤΥΝΩ ΚΑΤΑΜΟΥΤΡΑ!
Όχι για τα bonus που πήρανε...αλλά για 50-100 ευρώ που δεν δίνανε στους ανθρώπους που τάχανε ανάγκη.
Όχι, κ. Υπουργέ μου, δεν σας ζητώ τίποτα.
Aφού το ονομά μου δεν είναι σ' αυτή λίστα της ντροπής δεν έχω τίποτα να ζητήσω από την ΕΡΤ σας.
Ταχω όλα...
ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΩ ΣΤΗΝ ΕΡΤ!
ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ,ΟΧΙ!!!
Ηταν τα πιο άχρηστα χρόνια της καριέρας μου...
Αν και τώρα που το σκέφτομαι... ναι... ναι... τώρα που το σκέφτομαι...μιας και ψάχνετε Πρόεδρο... δεν με κάνετεεμένανε (δεν πειράζει καλέ, που ΔΕΝ έχω τα ΤΥΠΙΚΑ προσόντα) ΑΜΙΣΘΙ για 2-3 μήνες-μέχρι να βρείτε κάποιον κατάλληλο- να τους κόψω τον κώλο φέτες και να τους τον δώσω τηγανητό με σως bonus να τον φάνε;
Μετα τιμής
Μάνος Αντώναρος

Έκλεισαν τα περιοδικά “Maxim” και “Pink Woman

O ιδιοκτήτης της ΙΜΑΚΟ και παρουσιαστής του ALPHA Πέτρος Κωστόπουλος προχώρησε στο κλείσιμο δυο περιοδικών του ομίλου του.

Ο λόγος για το “Maxim” και “Pink Woman” τα οποία ανέστειλαν την έκδοσή τους. Ο γνωστός εκδότης επέστρεψε στην Αθήνα από τις διακοπές του και ανακοίνωσε στους εργαζομένους των δυο περιοδικών για το λουκέτο.

Επικίνδυνες διαστάσεις παίρνει η αναστολή εντύπων στην χώρα μας, καθώς ο κόσμος δεν ξοδεύει εύκολα 4 και 5 ευρώ για να αγοράζει κάθε εβδομάδα ή μήνα περιοδικά, ενώ και οι διαφημιστές έχουν αρχίσει τις περικοπές ελέω κρίσης IPANIC.GR

Η ΕΡΤ "δείχνει" ιδιωτικό κανάλι για την κα Βόζεμπεργκ


 Η ΕΡΤ με ανακοίνωσή της διαψεύδει ότι δεν επέτρεψε στην κα Βόζεμπεργκ να κάνει παρέμβαση σε δελτίο ειδήσεων και "δείχνει" ιδιωτικό κανάλι:

“Η Διοίκηση της ΕΡΤ διαψεύδει κατηγορηματικά δημοσιεύματα μερίδας του Τύπου,  σύμφωνα με τα οποία δεν επετράπη παρέμβαση της τομεάρχου Παιδείας της ΝΔ  Ελίζας Βόζεμπεργκ σε εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης, στην οποία είχε προσκληθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Κατόπιν επικοινωνίας με το πολιτικό γραφείο της κας Βοζεμπεργκ, κατέστη σαφές ότι η διαμαρτυρία της τομεάρχου Παιδείας της ΝΔ, αφορούσε στο γεγονός ότι δεν έγινε δεκτό το αίτημά της για παρέμβαση σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων ιδιωτικού τηλεοπτικού σταθμού και δεν αφορούσε σε καμιά περίπτωση εκπομπή της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης.
Η ΕΡΤ, πιστή στο θεσμικό της ρόλο και σεβόμενη τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, διασφαλίζει την αρχή της πολυφωνίας και της ισότιμης προβολής των κομμάτων, προσφέροντας βήμα διαλόγου σε όλους τους θεσμικούς φορείς, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.”

Και πρόεδρος η Μάνια


Η Μάνια Τεγοπούλου,  μετά από εκδότρια, αναλαμβάνει και πρόεδρος της Χ. Κ. Τεγόπουλος, στη θέση  του παραιτηθέντος Θανάση Τεγόπουλου .

Τις παραιτήσεις τους υπέβαλλαν ακόμη οι , Βαγγέλης Τάτσης,  Πλάτωνας- Ζαχαρίας Μαυρομούστακος και Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Το  ΔΣ αποφάσισε τη  μή αντικατάσταση των παραιτηθέντων μελών, ενώ παραμένει στη θέση της  αντιπροέδρου, η Λιλή Σκλάβη. 

Ως μέλη συμμετέχουν ακόμη, η Ελένη Τεγοπούλου, ο Βασίλης  Τσαμπόκας και ο Χρήστος  Ζερεφός.  
Typologies.gr

Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

Βελτίωση οικονομικών αποτελεσμάτων για την RTL

Στην κερδοφορία επέστρεψε στο πρώτο εξάμηνο του έτους η RTL -ο μεγαλύτερος όμιλος υπηρεσιών αναμετάδοσης στην Ευρώπη- χάρη στην καλύτερη του αναμενομένου ανάκαμψη της τηλεοπτικής διαφήμισης.
Αισιόδοξος για το 2010 ο διευθύνων σύμβουλος της RTL, Γκέρχαρντ Τσάιλερ.
Η RTL, που ανήκει στο γερμανικό όμιλο μέσων μαζικής ενημέρωσης Bertelsmann εξέφρασε αισιοδοξία για τις προοπτικές του 2010, με το διευθύνοντα σύμβουλο, Γκέρχαρντ Τσάιλερ, να προβλέπει σημαντική βελτίωση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων. Η RTL εμφάνισε καθαρά κέρδη 257 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο, έναντι ζημιών, ύψους 105 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.
Τα ΕΒΙΤΑ κέρδη της RTL ανήλθαν στα 537 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, αυξημένα κατά 46,3% έναντι του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου. «Η καλύτερη του αναμενομένου ανάκαμψη που παρατηρείται στις διαφημιστικές τηλεοπτικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης απορρέει από τη γενικότερη οικονομική ανάκαμψη», διευκρίνισε ο κ. Τσάιλερ. «Αντικατοπτρίζει όμως και την «ανθεκτικότητα» της τηλεόρασης, καθώς πολλοί διαφημιζόμενοι έχουν ανακαλύψει τη μοναδική αξία της προώθησης του εμπορικού σήματος μέσω διαφήμισης και της απήχησης σε ένα ευρύτερο κοινό», πρόσθεσε ο κ. Τσάιλερ.
Η RTL -παραγωγός δημοφιλών εκπομπών όπως το X Factor- είχε εμφανίσει ζημιές στο πρώτο εξάμηνο του 2009, καθώς η παγκόσμια οικονομική κρίση είχε περιορίσει τα διαφημιστικά έσοδα.
Ο όμιλος RTL έχει συμφέροντα σε 43 τηλεοπτικά κανάλια και 31 ραδιοφωνικούς σταθμούς σε δέκα χώρες του κόσμου -με παρουσία και στην Ελλάδα μέσω του Apha- ενώ η θυγατρική του, FremantleMedia, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς τηλεοπτικών εκπομπών

Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

Στους 700 περιορίζονται οι συμβασιούχοι της ΕΡΤ

Σε 700 ανέρχονται οι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου που θα προσληφθούν στην ΕΡΤ για ένα έτος, έναντι 804 που προβλεπόταν αρχικά, όπως αποφάσισε το δ.σ. της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Το συνολικό ετήσιο κόστος που συνεπάγεται η πρόσληψή τους θα φτάνει έως και τα 27 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα όσα αποφάσισε το δ.σ., κατά τη χθεσινή και την προχθεσινή του συνεδρίαση, το νέο αίτημα που θα αφορά στην πρόσληψη των 700 συμβασιούχων θα σταλεί στα αρμόδια όργανα για την έκδοση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ).
Παράλληλα το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή της εταιρείας που θα έχει την ευθύνη της μεταφοράς του σήματος της ERT world. Όπως ανακοινώθηκε, μετά την αρχική άρνηση της εταιρείας COMART TELECOM να παρατείνει τη συνεργασία της με την ΕΡΤ μέχρι τη διενέργεια του διαγωνισμού, η ΕΡΤ προχώρησε σε έρευνα αγοράς και πρόσκληση ενδιαφέροντος με κατεπείγουσες διαδικασίες, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα και να διασφαλιστεί η συνέχιση της μετάδοσης του δορυφορικού της προγράμματος για ένα έτος, έως και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Η προσφορά που σύμφωνα με το δ.σ. αποδείχτηκε η πλέον συμφέρουσα είναι εκείνη της εταιρείας PCCW Global, η οποία εγγυάται στην ΕΡΤ καθαρό ετήσιο όφελος ύψους 650.000 ευρώ περίπου, ενώ μέχρι σήμερα η ΕΡΤ, αντί να εισπράττει, κατέβαλε σε ετήσια βάση το ποσό των 350.000 ευρώ (συνολικό όφελος για την ΕΡΤ:1.000.000 ευρώ).
Ακόμη αποφασίστηκε και η σύναψη σύμβασης με την εταιρεία IEC IN SPORTS ΑΒ, δια της οποίας η ΕΡΤ αποκτά τα δικαιώματα μετάδοσης των παγκοσμίων πρωταθλημάτων Ανοικτού και Κλειστού Στίβου και λοιπών γεγονότων για τα έτη 2010 έως και 2013. Η συνολική δαπάνη, η οποία θα καταβληθεί σε επτά δόσεις, ανέρχεται στο ποσό των 2.205.000 δολαρίων Αμερικής.
Τέλος, κατά τις συνεδριάσεις του, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΤ ενέκρινε μέρος του νέου χειμερινού τηλεοπτικού προγράμματος της εταιρείας, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση των εγκρίσεων.

Τετάρτη, 25 Αυγούστου 2010

Πέθανε ο Κάρλος Μέντο, συνιδρυτής της ισπανικής El Pais

Μετά από μακρά νοσηλεία πέθανε τη Δευτέρα Κάρλος Μέντο, ο συνιδρυτής της ισπανικής εφημερίδας El Pais, ανακοίνωσε την Τετάρτη τη εφημερίδα.

Ο Μέντο 77 ετών μπήκε στη δημοσιογραφία αμέσως μετά την αποφοίτησή του, το 1958, και εργάστηκε αρχικά στο πρακτορείο ειδήσεων Efe. Αργότερα εργάστηκε για το αμερικανικό πρακτορείο UPI και στη συνέχεια και πάλι στο Efe.

Ήταν ένας από τους ιδρυτές της El Pais τον Ιανουάριο του 1972 ενώ εργάστηκε για χρόνια ως ανταποκριτής του φύλλου στο Λονδίνο.

Περιοδικά & Internet: εκεί που υπάρχει Στρατηγική


Η εικόνα που συνοδεύει το άρθρο είναι από διαφήμιση σε αμερικάνικο περιοδικό ειδικού τύπου. ‘Σερφάρουμε στο Internet – Κολυμπάμε στα περιοδικά’ είναι ο τίτλος που αποδίδει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο θέμα «ανταγωνισμός των Μέσων Ενημέρωσης στην εποχή των Ηλεκτρονικών Μέσων».
Η οπτική που εμπεριέχει η συγκεκριμένη διαφήμιση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα – και για όσους ενδιαφέρονται, ίσως και χρήσιμη. Γιατί δείχνει πως οι εκδότες περιοδικών στην Αμερική (γιατί η διαφήμιση δεν μπορεί να «έπαιξε» μόνο στο περιοδικό «Tennis» από όπου και την αλιεύσαμε εμείς) έχουν χαράξει μια συγκεκριμένη προσέγγιση στο ερώτημα «τι κάνουμε με τον ανταγωνισμό από το Internet;». Η προσέγγιση αυτή είναι απλή: δεν το ανταγωνιζόμαστε – το αντιμετωπίζουμε σαν «συμπληρωματικό» των εντύπων μας.
 
Στον αντίποδα βρίσκονται οι Έλληνες εκδότες, που δεν έχουν χαράξει καμία στρατηγική – ή μάλλον χαράσσουν μια καινούργια στρατηγική κάθε χρόνο! Η αρχή έγινε με το in.gr του ΔΟΛ το οποίο παρουσιάστηκε στα τέλη του περασμένου αιώνα και στο οποίο είχαν επενδυθεί τεράστια ποσά και είχαν εξαγγελθεί αντίστοιχα τεράστια διαφημιστικά έσοδα. Μισθωμένα κυκλώματα με κάθε ένα από τους ISPs της εποχής, τεράστια συστήματα υποδομής, προσωπικό σύνταξης και άλλα υψηλού κόστους κινήσεις και εκτιμήσεις για εκατοντάδες εκατομμύρια (δραχμές) εσόδων. Λίγα χρόνια μετά εμφανίστηκε το ειδησεογραφικό site του flash.gr (σήμερα nooz.gr) με ανάλογες προοπτικές, ενώ οι υπόλοιποι εκδότες αντιμετώπιζαν το καινούργιο μέσο με οτιδήποτε από διστακτικότητα μέχρι εχθρικότητα. Οι ειδήσεις που εμφανίζονταν από τα κλασσικά Μέσα και αφορούσαν στο νέο Μέσο σχετίζονταν πάντα με παραπλανήσεις ανηλίκων, κυκλώματα πορνογραφίας και υποκλοπές ευαίσθητων οικονομικών δεδομένων. Παράλληλα επικράτησαν πιο «λογικές» προσεγγίσεις με πιο ενδεικτική την κίνηση «συνεργασίας» μεταξύ flash.gr / in.gr που συνένωσαν συντακτικές ομάδες, μείωσαν κόστη λειτουργίας, χρησιμοποίησαν σχετικούς πόρους από τις έντυπες δραστηριότητες, κλπ.
 
Μετά ήρθε η Δεύτερη Εποχή της «επανάστασης του Internet» για τους έλληνες εκδότες. Τα έντυπά τους απόκτησαν (κάποια) παρουσία στο Internet αλλά παρέμενε εμφανής η έλλειψη συγκεκριμένης, μακρόπνοης στρατηγικής. Σε μερικές περιπτώσεις η ηλεκτρονική έκδοση ήταν μια περίληψη της έντυπης, σε άλλες ήταν απλή αρχειοθέτηση παλαιότερων τευχών και σε ελάχιστες περιπτώσεις εμφανίστηκε κάτι καινούργιο και ζωντανό που αξιοποιούσε τις δυνατότητες του Internet και συμπλήρωνε το «brand» του εντύπου.
 
Σε γενικές γραμμές η προσέγγιση ήταν «να είμαστε εκεί και βλέπουμε».
 
Ακόμα και σήμερα ο καθένας προσπαθεί να βρει το δρόμο του: άλλος επειδή έχει τη «γραμμή παραγωγής ειδήσεων», φτιάχνει ένα «portal» (πρέπει να αποτελεί την πλέον διεφθαρμένη από τη πολλή και άσχετη χρήση, λέξη του Internet!) στον τομέα που καλύπτουν τα περιοδικά του (lifestyle, πολιτικό, ειδικό, κλπ) και αναπαράγει το περιεχόμενο των εντύπων του με περισσότερες φωτογραφίες. Άλλος ονομάζει ‘web TV’ την ανάρτηση κάποιων videos, ενώ το Internet αποτελεί καταφύγιο όσοι «αστέρες» χάνουν την τηλεοπτική / ραδιοφωνική / έντυπη «στέγη» τους.  Πάντα με προφανή έλλειψη στρατηγική και σημαντικής άγνοιας για τις ιδιαιτερότητες (θετικές ή / και αρνητικές) και τη λογική του συγκεκριμένου μέσου. Στην Ελλάδα για τους έλληνες εκδότες το Internet είναι «κάτι» που ξέρουν πως επιβάλλεται να δραστηριοποιηθούν, χωρίς όμως να γνωρίζουν τίποτα περισσότερο από τα βασικά στοιχεία μιας επιχειρηματικής κίνησης όπως πιθανά έσοδα, κόστη, διαφοροποιητικοί παράγοντες (το περιζήτητο «Unique Selling Point»). Oι εξελίξεις δείχνουν πως ο ένας κοιτάει τι κάνει ο άλλος και αντιγράφει ότι νομίζει ενδιαφέρον. Κάποιοι αξιοποιούν τις γνωριμίες τους στη διαφημιστική αγορά για προσέλκυση διαφημιστικών εσόδων χωρίς όμως να μπορούν να υποστηρίξουν αυτά τα έσοδα με επισκεψιμότητα / αναγνωρισιμότητα / χρησιμότητα για τους τελικούς χρήστες ΄(και τους διαφημιζόμενους). Το κυριότερο είναι ότι απουσιάζει οποιασδήποτε μορφής αξιοποίηση της πραγματικής «αξίας» που οι εκδοτικές επιχειρήσεις έχουν: το μηχανισμό παραγωγής περιεχομένου και την αναγνωρισιμότητα που έχουν προς το κοινό – στόχο.
 
Στον αντίποδα τα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Και αυτά πέρασαν την εποχή της «αμφισβήτησης και ανταγωνισμού». Σύντομα κατάλαβαν πως το Internet έχει έρθει «για να μείνει» και η καλύτερη προσέγγιση ήταν «to join it». Βασίστηκαν στο περιεχόμενο και τις υποδομές από τα παραδοσιακά κανάλια που είχαν (τηλεοπτικά / έντυπα / ραδιοφωνικά) και προσάρμοσαν όμως ανάλογα τόσο τις υπηρεσίες τους όσο και το περιεχόμενο. Ειδήσεις και άμεση ενημέρωση στο Internet, σχόλια και αναλύσεις στα έντυπα μέσα. Η τηλεοπτική εικόνα «εμπλουτιζόταν» από υλικό στο Internet και ταυτόχρονα αποτελούσε μέσο πρόσκλησης προς ακροατές για να συνεισφέρουν με το δικός τους περιεχόμενο. Το CNN εδώ και χρόνια καλεί τους ακροατές του να ανεβάζουν όποιο video θεωρούν ενδιαφέρον στο iReport . Εκεί βρήκε το κανάλι το υλικό για τη προσθαλάσσωση του αεροσκάφους της US Airways, εκεί βρέθηκαν σκηνές από δημόσιες διαμαρτυρίες στο Ιράν…  Το τηλεοπτικό μέσο ανακοινώνει την υπηρεσία που έχει δημιουργηθεί στο Internet, ώστε το μέσο να τροφοδοτηθεί με υλικό. Ή με επισκέπτες σε άλλες περιπτώσεις ή σε πρόσθετες λειτουργίες / υπηρεσίες σε κάποιες άλλες. Πριν λίγους μήνες, αμερικάνικο περιοδικό έβαλε σε συγκεκριμένη σελίδα του εντύπου του barcode το οποίο, αναγνωριζόμενο από το σύστημα του χρήστη, ενεργοποιούσε εφαρμογή παροχής ειδικού περιεχομένου στον browser του χρήστη. Το μέσο μάθαινε πόσοι αγόρασαν το έντυπο, πόσοι από αυτούς χρησιμοποίησαν τη συγκεκριμένη υπηρεσία, ποια ώρα, με ποια συχνότητα. Η υπέρτατη σύνδεση παραδοσιακού μέσου και Internet περιβάλλοντος: πάρε το έντυπο για να χρησιμοποιήσεις κάποια προωθημένη υπηρεσία και μέσα από αυτή θα «χτίσω» ένα στενότερο δεσμό με τον αναγνώστη μου.
 
Είναι η προσέγγιση που αναφέραμε στην αρχή και λέει πως «σερρφάρουμε στη (πληθώρα) του περιεχομένου που αναρτάται συνεχώς στο Internet» αλλά «κολυμπάμε (επιλεκτικά) στα άρθρα των εντύπων». Υλοποιείται από το ίδιο το Tennis Magazine. Μέσα στο έντυπο κλασικές συνεντεύξεις, ενημέρωση, ιστορικές αναδρομές, ευχάριστα αναγνώσματα και συμβουλές προς το κοινό-στόχο. Στο tennis.com συνεχής ροή ειδήσεων, τελευταία σκορ και ενημερωμένη η κατάταξη των αθλητών (που κάποτε εμφανίζονταν στις σελίδες του περιοδικού με καθυστέρηση 2 μηνών!), προϊοντική αναζήτηση, σύνδεση με e-shops (που όμως διαφημίζονται και στις σελίδες του εντύπου), blogs για περισσότερη ενημέρωση και άμεση επικοινωνία με τους επώνυμους συντάκτες και πολλά άλλα. Κάπου σε αυτά, υπάρχει και η ενημέρωση για την έντυπη μορφή, που με τη σειρά της επαναλαμβάνει το πόσα περισσότερα μπορεί ο μέσος τεννίστας να μάθει από το site του περιοδικού στο Internet.
 
Προωθημένα πράγματα – σίγουρα ναι. Αλλά στην χώρα μας, βρισκόμαστε ακόμα στα πρώτα, διστακτικά βήματα. Εφημερίδες έχουν web sites στα οποία απλά παρέχουν την έντυπη έκδοσή τους σε pdf μορφή μια –δυο μέρες μετά την έντυπη κυκλοφορία του φύλου. Κάποιοι «Πλατσουρίζουν στο Internet προσπαθώντας να μη πνιγούν από τα έντυπα».
 
http://www.neo2.gr/

Εκδότης: Μάνια Τεγοπούλου

Η νέα ταυτότητα της “Ελευθεροτυπίας” είναι γεγονός.

Η Μάνια Τεγοπούλου αναγράφεται πλέον ως εκδότης της εφημερίδας , καταλαμβάνοντας τη θέση που είχε ο θείος της Θανάσης Τεγόπουλος, ενώ άλλες αλλαγές δεν υπάρχουν.

Διευθυντής παραμένει ο Βαγγέλης Παναγόπουλος και διευθυντής έκδοσης ο Γιώργος Παπαδόπουλος- Τετράδης.

Μετά και την παραίτηση του Θ. Τεγόπουλου από τη θέση του εκδότη, το επόμενο βήμα για τη Μ. Τεγοπούλου είναι η αλλαγή της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου.
Typologies.gr

“Plus[+] από την “Ελευθεροτυπία”


Κι άλλο δωρέαν εβδομαδιαίο έντυπο. Η “Ελευθεροτυπία” σε εποχή ύφεσης ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το “Plus[+], ένα εβδομαδιαίο περιοδικό για την Αθήνα.

Μεταξύ των συνεργατών της είναι άνθρωποι από τη “Lifo”, όπως o Μ. Hulot ,και η Εφη Κουτσονικολή, αλλά και η Μαργαρίτα Μιχελάκου, η Άντζελα Δημητράκη, ο Αρκάς, ο Δημήτρης Αναστασόπουλος και άλλοι.

Παράλληλα , διακόπτει την έκδοσή του η άλλη δωρεάν έκδοση της “Ελευθεροτυπίας” , η “Ελευθεροτυπία Εβδομάδα”.
Typologies.gr

Τρίτη, 24 Αυγούστου 2010

«Πάγωσε» η συνεργασία Channel 9 – SBC

**«Πάγωσε» η συνεργασία Channel 9 – SBC.  Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο , το οικονομικό κανάλι θα ξεκινούσε να μεταδίδει το πρόγραμμα του, από τη συχνότητα του Channel 9 . Όμως φαίνεται πως στον όμιλο Κοντομηνά επικράτησαν δεύτερες σκέψεις για την αξιοποίηση του Channel 9  και προς το παρόν η συνεργασία δεν ξεκίνησε.
**Εκτός από το MTV , ο Β. Ρέστης έφερε στην Ελλάδα και το πρόγραμμα του  Nickelodeon.  Το παιδικό πρόγραμμα εκπέμπεται από τη συχνότητα του Local TV , το οποίο λίαν συντόμως θα ανέβει στην πλατφόρμα της Digea.
**Και το «Έθνος» στο  i phone. Η εφημερίδα του Πήγασου, «κατεβαίνει» δωρεάν  στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου της Apple , όπως κάνουν εδώ και καιρό , «Τα Νέα» , το «Βήμα», η «Ναυτεμπορική» , το «Πρώτο θέμα», το Sport.gr , και η gazzeta.gr .
**Αλλαγή έδρας για την εταιρεία «Σπύρος Παπαδόπουλος Θέαμα μονοπρόσωπη ΕΠΕ». Η εταιρεία του ηθοποιού –παρουσιαστή, μετακινείται από τους Αμπελόκηπους στο Κολωνάκι, στη συμβολή των οδών Χάριτος και Σπευσίπου. Το κεφάλαιο της ανέρχεται σε 18.000 ευρώ , μοναδικός εταίρος είναι ο Σπύρος Παπαδόπουλος και μεταξύ των σκοπών της είναι η παραγωγή και εκμετάλλευση θεατρικών εκδηλώσεων, , η παραγωγή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών προγραμμάτων κ.α. .
**Επεκτείνει τις δραστηριότητες του στο Internet ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος με τη δημιουργία του www.paotv.gr και άλλων θεματικών site. Μετά το εγχείρημα του www.gossip-tv.gr και την έκδοση της «Πράσινης» στο χώρο του αθλητισμού ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος ετοιμάζει ένα site που θα φιλοξενεί  κυρίως  μεταδόσεις από το παρελθόν  του Παναθηναϊκού στο μπάσκετ και στο ποδόσφαιρο, με στόχο να συγκεντρώσει τον κόσμο του τριφυλλιού . Παράλληλα , εκτός από το συγκεκριμένο site, ετοιμάζει ακόμη ένα για την οικονομία, ένα για τη μουσική , θέλοντας να δημιουργήσει ένα διαδικτυακό όμιλο.  Τη διαφήμιση του όλου εγχειρήματος ανέλαβε ο Μάκης Σεριάτος.
**Άλλο ένα φύλλο για την κεντροδεξιά. Ο Γιάννης Φιλιππάκης σχεδιάζει μαζί με το Χρήστο Μουλίνο, «ένα μοντέρνο φύλλο» που θα κυκλοφορεί από Δευτέρα έως και Σάββατο.
TYPOLOGIES.GR

Επιστροφή και της τηλεοπτικής “Ελληνοφρένειας”

“Δοσμένοι ψυχή τε και σώματι στην προσπάθεια να βρεθεί ο Τέταρτος δρόμος προς τον σοσιαλισμό, τα μέλη της Ελληνοφρένειας επιστρέφουν από τις ολιγοήμερες διακοπές τους και ξεκινούν τις εκπομπές από την πρώτη μέρα του Σεπτεμβρίου.
Κάθε μέρα στις 20:45 η τηλεόραση του ΣΚΑΙ γεμίζει από δράση, αγωνία, πάθος, συγκίνηση και άλλες ωραίες και ενδιαφέρουσες λέξεις…”
Συντελεστές εκπομπής :
Θύμιος Καλαμούκης
Μάνος Βουλαρίνος
Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης
Δημοσθένης Σταθάτος
Λάμπρος Παπαδογιάννης
Θανάσης Μουλάς
Ελένη Πηγή
Γιάννης Βάκρινος
Aνδρέας Τσαντάκης

Στα κανάλια με €10 εκατομμύρια η άδεια για ψηφιακή tv στην Κύπρο


Λευκωσία: Στη Velister, την κοινοπραξία των τηλεοπτικών καναλιών της Κύπρου παραχωρήθηκε η άδεια για ψηφιακή πλατφόρμα. Η LRG ζητεί ακύρωση του διαγωνισμού και διεκδικεί αποζημιώσεις. Συγκεκριμένα, πλειοδότησε στα 10 εκατ. ευρώ η Velister, ενώ αποχώρησε η LRG στο ποσό αυτό - η τελευταία της προσφορά ήταν στα 9 εκατ. ευρώ. Έτσι, το άλα ούνα για την ψηφιακή τηλεόραση ανέδειξε νικητή - την κοινοπραξία Velister των ANT1, MEGA, SIGMA, PLUSTV, LTV, ALPHA, PRIMETEL και CABLENET.
Κάθε ένας από τους μετόχους θα πρέπει να καταβάλει 1,25 εκατ. ευρώ για την άδεια συν το μερίδιό του στο κόστος κατασκευής της πλατφόρμας και του ψηφιακού δικτύου.
Ήταν η πρώτη διαδικασία υποβολής προτάσεων χθες και ξεκίνησε αργά το απόγευμα, μετά τις 50 μέρες διακοπής του διαγωνισμού λόγω των ενστάσεων. Πριν τη διακοπή ο πλειστηριασμός είχε φτάσει στα 9 εκατ. ευρώ με τους δύο διεκδικητές να δίνουν θετικές απαντήσεις και προχώρησε δύο φορές στα 9,6 εκατ. ευρώ, που ακυρώθηκαν.

Χθες μετά από πολύωρες συζητήσεις και ενστάσεις που ξεκίνησαν στις 9.00 το πρωί, όλα απορρίφθηκαν και αποφασίστηκε να συνεχιστεί ο διαγωνισμός. Τέθηκε αμέσως το όριο των 10 εκατ. ευρώ που ήταν και το τελευταίο, αφού αποχώρησε η LRG.
"Φιλελεύθερος"

Κυριακή, 22 Αυγούστου 2010

Η άνοδος και η πτώση του CNN

Κάποτε το CNN ήταν το συνώνυμο της ενημέρωσης. Οι εκπομπές του και τα δελτία ειδήσεων έκαναν τα μηχανάκια μέτρησης της τηλεθέασης να τρελαίνονται, ενώ στην ιστορία έχουν μείνει αποκλειστικότητες για γεγονότα που διαμόρφωσαν τις παγκόσμιες εξελίξεις.

Τώρα όμως, όπως αναφέρει και η βρετανική εφημερίδα Independent, όλα αυτά θυμίζουν περασμένα μεγαλεία.

Τα νούμερα τηλεθέασης του άλλοτε κολοσσού της ενημέρωσης βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, αφού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, μόνο την περασμένη χρονιά οι άνθρωποι που παρακολουθούσαν σε ημερήσια βάση το πρόγραμμά του μειώθηκαν από 672.000 σε 462.000.

Έτσι λοιπόν το CNN βρέθηκε στην τρίτη θέση πίσω από τους κυριότερους ανταγωνιστές του, το FOX και το MSNBC.

Αναλυτές υποστηρίζουν ότι αιτία για την κατηφόρα του CNN είναι αφενός το γεγονός ότι ο κόσμος κουράστηκε από τη σωρεία πληροφοριών στην οποία έχουν πρόσβαση μέσω του διαδικτύου και αφετέρου η αποχώρηση από το δίκτυο ηχηρών ονομάτων, όπως ο Λάρι Κινγκ και η Κριστιάν Αμανπούρ.

Οι ιθύνοντες του καναλιού αναζητούν λύσεις για να ανακάμψει, το μέλλον όμως θα δείξει αν οι νέες στρατηγικές που επιλέγουν θα αποκαταστήσουν τη χαμένη του αίγλη.

Σάββατο, 21 Αυγούστου 2010

Θεσσαλονίκη: «Εφυγε» ο δημοσιογράφος Γιάννης Ιωαννίδης

Την απώλεια ενός εκλεκτού συναδέλφου θρηνεί από χθες ο δημοσιογραφικός κόσμος της Θεσσαλονίκης. Ο Γιάννης Ιωαννίδης άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 64 ετών από καρδιακή ανακοπή.

Η διοίκηση και οι συνάδελφοι του ΑΠΕ-ΜΠΕ εκφράζουν στους οικείους του τα βαθύτατα συλλυπητήριά τους. Ο Ιωαννίδης γεννήθηκε το 1946 στη Δράμα. Εργάστηκε στην ΕΡΑ και την ΕΡΑ ΣΠΟΡ και από το 1996 έως τον αιφνίδιο θάνατό του εργαζόταν στο Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στη συνέχεια στο ενοποιημένο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ).

Πέμπτη, 19 Αυγούστου 2010

Νησί δημοσιογραφικής διαφάνειας φιλοδοξεί να γίνει η Ισλανδία


Σταθερά είναι τα βήματα της Ισλανδίας προς τη μετατροπή της σε χώρα με τους πλέον φιλελεύθερους και προστατευτικούς νόμους για τον Τύπο με τη βοήθεια και του ιδρυτή και εκπρόσωπου της ιστοσελίδας Wikileaks, Τζούλιαν Ασέιντζ.

Τον Ιούνιο το Κοινοβούλιο της χώρας ενέκρινε ομόφωνα πρωτοβουλία (Icelandic Modern Media Innitiative) για την προστασία της ερευνητικής δραστηριότητας και των δημοσιογραφικών πηγών, παίρνοντας «τους καλύτερους νόμους από όλο τον κόσμο για την ελευθερία της πληροφόρησης» εξηγεί στο AFP Ισλανδή βουλευτής.

Η Ισλανδία σκοπεύει ακόμη να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση του «τουρισμού των αγωγών» όπου δημοσιογράφοι παραπέμπονται σε δίκη σε τρίτες χώρες γιατί στη χώρα δράσης τους η εκδίκαση της αγωγής είναι πιο δύσκολη.

Η πρωτοβουλία, αν υπολογιστεί και το διάστημα για τον τροποποίηση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου, θα τεθεί σε ισχύ προς το τέλος του 2011.

Αφορμή για την απόφαση της Ισλανδίας ήταν οικονομική κρίση που έφερε τη χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Παράλληλα με την κρίση εμφανίστηκαν και φαινόμενα λογοκρισίας που σόκαραν πολλούς Ισλανδούς οι οποίοι πίστευαν (χωρίς να έχουν άδικο) ότι ζουν σε μία από τις δημοκρατικότερες χώρες του κόσμου.

Χαρακτηριστικά το 2009 δικαστήριο απαγόρευσε την τελευταία στιγμή να μεταδοθεί από δημόσιο σταθμό ρεπορτάζ για πτωχευμένη τράπεζα, ενώ με τη σειρά του ο σταθμός αποφάσισε να δημοσιεύσει τα σχετικά έγγραφα στο Wikileaks.

Η ευνοϊκή για τον ίδιο νομοθεσία της Ισλανδίας έχει οδηγήσει και τον Ασέιντζ να κάνει τη χώρα βάση του αφού ζει εκεί σχετικά μεγάλα διαστήματα (αν και μετακινείται συχνά). Εκεί επίσης εργάστηκε για την αποκρυπτογράφηση του βίντεο που δημοσίευσε το Wikileaks στις αρχές Απριλίου για τη δράση των αμερικανικών δυνάμεων στο Ιράκ.

«Ψαλίδι» σε γραφεία Τύπου του εξωτερικού

Την αναστολή λειτουργίας γραφείων Τύπου σε χώρες του εξωτερικού, καθώς και την περικοπή του προσωπικού τους περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα μέτρα αναδιοργάνωσης που αποφάσισε η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας- Ενημέρωσης, με σκοπό των εξορθολογισμό λειτουργίας των παραπάνω υπηρεσιών.
Συνολικά, η εξοικονόμηση πόρων από τις πρωτοβουλίες που προωθεί η Γενική Γραμματεία αποτιμάται σε περίπου 6,8 εκατ. ευρώ ετησίως.
Πιο αναλυτικά, το σχέδιο της αναδιάρθρωσης προβλέπει:
- Την αναστολή λειτουργίας επτά Γραφείων Τύπου & Επικοινωνίας (Λισσαβόνας, Δουβλίνου, Κοπεγχάγης, Πράγας, Ζάγκρεμπ, Βοστώνης, Λος Άντζελες), το έργο των οποίων θα καλυφθεί από άλλα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας, όπως και από την Κεντρική Υπηρεσία. Από την αναστολή της λειτουργίας των εν λόγω γραφείων προκύπτει συνολική ετήσια εξοικονόμηση 1.475.000 ευρώ (λειτουργικά έξοδα και μισθοί απασχολούμενου προσωπικού).
- Τη μείωση του προσωπικού που ήταν τοποθετημένο σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας στο εξωτερικό (186 άτομα το Σεπτέμβριο 2009) κατά 82 άτομα. Με την απόφαση αυτή μείωσης του προσωπικού κατά 44% προκύπτει ετήσια εξοικονόμηση 4.900.000 ευρώ.
- Την ένταξη 17 Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας σε κτίρια των ελληνικών Πρεσβειών. Με την συγκεκριμένη απόφαση, που πραγματοποιείται σταδιακά, θα προκύψει από το 2011 ετήσια εξοικονόμηση ενοικίων ύψους 388.000 ευρώ.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας θα προχωρήσει παράλληλα στη λήψη μέτρων, για την αντικειμενικοποίηση της διαδικασίας στελέχωσης των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας στο εξωτερικό.
Από τον Νοέμβριο 2010 θα λειτουργούν πλέον 34 Γραφεία Τύπου & Επικοινωνίας με 104 στελέχη. Από τα γραφεία αυτά, 18 συστεγάζονται ήδη στις ελληνικές Πρεσβείες, ενώ άλλα 14 θα συστεγαστούν στο άμεσο μέλλον.

Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010

70 βραβεία για την ΕΡΤ

Εβδομήντα βραβεία απέσπασαν οι διεθνείς συμπαραγωγές της ΕΡΤ την τηλεοπτική σεζόν που μας πέρασε. Όπως έγινε γνωστό, 17 συνολικά συμπαραγωγές της ΕΡΤ με παραγωγούς από την Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία ξεχώρισαν σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Οι ταινίες και τα ντοκιμαντέρ έλαβαν μέρος στα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου, ενώ από την συχνότητα της ΕΡΤ οι προβολές έγιναν εντός της σεζόν 2009-2010. Μπορεί να μην αποσπούν υψηλά νούμερα τηλεθέασης, φέρνουν όμως διακρίσεις από το εξωτερικό.

Νέα απεργία στην «Απογευματινή»

Νέα 24ωρη απεργία των δημοσιογράφων που εργάζονται στην «Απογευματινή» κήρυξε η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί τα δεδουλευμένα Ιουνίου και Ιουλίου. 

Η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ:

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ, μπροστά στην αντεργατική και καταχρηστική συμπεριφορά της ιδιοκτησίας της εφημερίδας «Απογευματινή», η οποία εξακολουθεί να μην εξοφλεί τους μισθούς των εργαζόμενων δημοσιογράφων για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, αποφάσισε να κηρύξει νέα 24ωρη απεργία των δημοσιογράφων που εργάζονται στην εφημερίδα.


Η απεργία θα πραγματοποιηθεί από τις 6.00 το πρωί της Παρασκευής 20 Αυγούστου 2010 έως την ίδια ώρα του Σαββάτου (21/8) με αιτήματα :

- Την άμεση εξόφληση, των δεδουλευμένων των μηνών Ιουνίου και Ιουλίου 2010 των δημοσιογράφων που εργάζονται στη εφημερίδα «Απογευματινή»,

- Τη διασφάλιση στο μέλλον της ομαλής καταβολής των μισθών, δώρων και επιδομάτων.

Καυτός μήνας Αύγουστος και στα δελτία ειδήσεων

Συνήθως τον Αύγουστο δεν αντιμετωπίζονται ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, όχι μόνο σε επίπεδο πραγματικής ζέστης αλλά και... γεγονότων. 
 
Εχουμε συνηθίσει να λέμε ότι αυτόν τον μήνα, που έχουμε και τα μπάνια του λάου, αλλά και των πολιτικών, δεν υπάρχουν σημαντικές ειδήσεις. Αυτή τη χρονιά όμως φαίνεται ότι και οι δύο ισχυρισμοί διαψεύδονται. 
 
Στην κορυφή των μετρήσεων το κεντρικό δελτίο του ΜΕΓΚΑ, σε κάθετη πτώση της ΝΕΤ και σε άνοδο των άλλων καναλιών ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ

Τρίτη, 17 Αυγούστου 2010

Δοκιμάζεται το life style μοντέλο του Τύπου


Δεν σταματάει η πτώση! Μείωση των κυκλοφοριών κατά 13% (139.302 φύλλων) εμφανίζουν οι κυριακάτικες εφημερίδες στο 7μηνο του έτους . Οι πωλήσεις του έπεσαν στα 919.622 φύλλα κατά μέσο όρο , έναντι 1.058.924 φύλλων το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Η πίεση που εμφανίζεται στα νοικοκυριά εξαιτίας της ύφεσης σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή των κυριακάτικων και της ανυπαρξίας θεμάτων που προσφέρουν στους αναγνώστες,  έχουν ως αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή καθίζηση.  Το μοντέλο που καλλιεργήθηκε την τελευταία 5ετία με  προσφορές CD-DVD,  life style  θέματα και έντυπους εκβιασμούς δοκιμάζει τις αντοχές του . Η εκτίμηση είναι πως μετά τις δημοτικές εκλογές οι κυκλοφορίες των κυριακάτικων φύλλων θα υποχωρήσουν στα επίπεδα των 120 χιλ. φύλλων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις εκδοτικές επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τα πρακτορεία…
Τη μεγαλύτερη βουτιά κάνει ο «Τύπος της Κυριακής» αφού η υπό τη νέα του ιδιοκτησία,  έχασε 45.761 αναγνώστες σε σχέση με το λαμπερό και πολυδάπανο φύλλο της Γιάννας Αγγελοπούλου. Το «Θέμα» διατηρεί την πρώτη θέση με απώλειες 23.248 καταναλωτών πουλώντας κατά μέσο όρο 162.358 φύλλα , έναντι 151.534 του «Βήματος» (-28.151) . Η «Καθημερινή» είναι τρίτη με μικρότερες απώλειες 9.384 αναγνωστών πουλώντας 128.475 φύλλα και ακολουθεί η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» η οποία έπεσε στα 119.241 φύλλα (-32.231) . Το «Έθνος της Κυριακής» είναι πέμπτο, με κυκλοφορία κάτω από τα 100 χιλ. φύλλα. πουλώντας 99.857 (-16.832) και ακολουθεί η «Real News» με 93.683 (-3.037).  Ο «Τύπος της Κυριακής» περιορίζεται πλέον στα 33.251 φύλλα(-45.761)  και το «Veto» του Μ. Τριανταφυλλόπουλου στο πρώτο χρόνο έκδοσης πουλάει κατά μέσο όρο 39.576 φύλλα.  Με 24.247 (-10.427)   και πτώση 30%, η «Espresso της Κυριακής», με 22.257 φύλλα (-3.810) ο «Ριζοσπάστης» και με 11.541 (-811) το «Π». 
TYPOLOGIES.GR

Δευτέρα, 16 Αυγούστου 2010

Πρωτοβουλίες με προοπτικές βελτίωσης των εσόδων στα ΜΜΕ

Βελτίωση των εσόδων για τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς όλης της χώρας υπόσχεται να φέρει η ενσωμάτωση της αναθεωρημένης Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα ηλεκτρονικά Μέσα, στην ελληνική νομοθεσία, η οποία πλέον θα πρέπει να αναμένεται αν όχι το Σεπτέμβριο, στις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου, μετά και τις όποιες εξελίξεις σε κυβερνητικό επίπεδο στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.
Η τρέχουσα -οικονομική και όχι μόνο- κατάσταση στην αγορά των ραδιοτηλεοπτικών Μέσων, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για καθυστερήσεις στις απαραίτητες για την ενίσχυση του κλάδου θεσμικές παρεμβάσεις, οι οποίες πλέον θα δρομολογηθούν από κεντρικό φορέα διαχείρισης.
Η έλλειψη συνεννόησης για τα θέματα ΜΜΕ, λόγω της πολυδιάσπασης των αρμοδιοτήτων σε διαφορετικούς φορείς, που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες, έχει γίνει αντιληπτή από τους κυβερνητικούς κύκλους και στόχος πλέον είναι η υιοθέτηση ενός διαφορετικού μοντέλου διαχείρισης -που ενδεχομένως θα θυμίζει τα πρότυπα των παλαιοτέρων ετών- προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα, όπως για παράδειγμα η παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, λόγω της σημαντικής καθυστέρησης που έχει καταγραφεί στην υιοθέτηση της προαναφερθείσας Ευρωπαϊκής Οδηγίας.
Οι αναγκαίες αλλαγές
Την ίδια ώρα, στο τραπέζι των συζητήσεων, βρίσκονται και μια σειρά από άλλα κομβικά ζητήματα, που αφορούν τόσο την «εσωτερική λειτουργία» των ΜΜΕ, όσο και τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος και, βεβαίως, το ίδιο το περιβάλλον στο οποίο θα κληθούν να λειτουργήσουν στα αμέσως επόμενα χρόνια, στα οποία επισημαίνεται ότι θα πρέπει να λυθούν προβλήματα που εκκρεμούν εδώ και δεκαετίες.
Η ρύθμιση των θεμάτων γραμμικής και μη γραμμικής εκπομπής, η οποία ουσιαστικά θα οριοθετήσει τη νέα αγορά που διαμορφώνεται στο χώρο της παροχής ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών, από τον όποιο ενδιαφερόμενο, βρίσκεται σε εκκρεμότητα και θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν μας προλάβουν για μια ακόμη φορά οι εξελίξεις.
Παράλληλα το θέμα της απόδοσης αδειών λειτουργίας στους τηλεοπτικούς και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, θα πρέπει να ολοκληρωθεί και αυτό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια -εκτός των άλλων για να ανοίξει ο δρόμος και για άλλες υπηρεσίες- οριοθετώντας μια αγορά που επί 20 χρόνια παραμένει αρρύθμιστη, με αρνητικές συνέπειες πρώτα από όλα για τους παίκτες της αγοράς, όσο και για το κράτος.
Η πλήρης και οριστική ομαλοποίηση του καθεστώτος λειτουργίας των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, θα δημιουργήσει νέα έσοδα για το κράτος αλλά και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο ανά την Ελλάδα, αφού για πρώτη φορά θα λειτουργήσουν σε ένα δομημένο περιβάλλον με σαφή δικαιώματα και σαφείς υποχρεώσεις.
Αυτές οι τελευταίες μάλιστα εκτιμάται ότι θα διασφαλίσουν -εκτός των άλλων- και την εργασία των ανθρώπων που απασχολούνται στον τομέα, παρά τις όποιες αλλαγές εξετάζονται τον τελευταίο καιρό.
Οικονομικά οφέλη
Πάντως, και σε ό,τι αφορά την οικονομική ενίσχυση της πολλαπλά πληττόμενης διαφημιστικής αγοράς της ραδιοτηλεόρασης, άμεση εισροή εσόδων για τις επιχειρήσεις του κλάδου αναμένεται από την υιοθέτηση των νέων ρυθμίσεων για τη διαφημιστική προβολή προϊόντων και υπηρεσιών -υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Οδηγία, προβλέπει μεταξύ άλλων και τη θεσμική κατοχύρωση του product placement- με την οποία προσαρμόζεται η ευρωπαϊκή οπτικοακουστική βιομηχανία, στις πρακτικές που ακολουθούνταν εδώ και χρόνια σε άλλες ανεπτυγμένες διαφημιστικά αγορές, όπως οι ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι η ραδιοτηλεοπτική αγορά δέχθηκε πρωτοφανείς πιέσεις στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, εμφανίζοντας ακόμα και διψήφιους ρυθμούς κάμψης στη διαφημιστική δαπάνη, η οποία πλέον πέφτει στα προ δεκαετίας επίπεδα.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

«Χάλασε το Ιντερνετ;»


«Χαλασμένο» ήταν προφανώς το Διαδίκτυο την Τετάρτη το βράδυ, γι' αυτό επιλέχθηκε η «παραδοσιακή οδός» των αναρτήσεων στους πίνακες των διαδρόμων του ραδιομεγάρου, της λίστας με τους εργαζομένους της ΕΡΤ που πήραν bonus, στο διάστημα 2006-2008. Υπενθυμίζεται ότι το σχετικό έγγραφο είχε δεσμευθεί -αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης για την ΕΡΤ- ο ίδιος ο αρμόδιος υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού ότι θα το δημοσιοποιήσει, μερικές ημέρες νωρίτερα, βέβαια, πράγμα που ωστόσο προφανώς οφείλεται στις απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες που πρέπει να γίνουν για να συνταχθεί ένας τέτοιος κατάλογος.
«Κινούμενοι προς τη θετική κατεύθυνση»
Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι ο κ. Γερουλάνος έχει δεσμευθεί και για την επιστροφή των ποσών που δόθηκαν στην περίπτωση που θα αποδειχθεί ότι τα χρήματα αυτά δεν δικαιολογούνταν. Η πρωτοβουλία είναι θετική, ωστόσο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η κρίση -όποιου αποφασίσει για το δίκαιο ή άδικο της υπόθεσης- αλλά και οι περαιτέρω ενέργειες που θα ακολουθήσουν. Επίσης, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι το θέμα τελικά θα καταλήξει στη δικαιοσύνη και ως εκ τούτου θα χρειαστεί -και αυτό- αρκετό καιρό.
«Πατρίκιοι και πληβείοι»
Κοιτώντας πάντως τη λίστα, φαίνεται ότι ακόμα και μεταξύ των «παραγωγικών» -εκλεκτών κατά άλλους- που δικαιούνταν bonus υπήρχαν «πατρίκιοι και πληβείοι». Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι χαμηλότεροι από τους «πληβείους» πήραν ποσά bonus περί τα 6 χιλιάρικα (καλά για τους άλλους δεν γίνεται λόγος). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε μισθούς 6 μηνών, ενός «καλοπληρωμένου» συμβασιούχου -ή 12 μηνών ενός κακοπληρωμένου-, που πιθανότατα μάλιστα πριν από λίγες εβδομάδες ενδεχομένως να έχασε και τη δουλειά του.
Bonus ναι, αλλά σε λάθος χέρια...
Με κάτι τέτοια έρχονται αυθόρμητα στο νου οι παλαιές δηλώσεις των στελεχών των bonus, περί αναγκαιότητας ύπαρξης συμβασιούχων, χωρίς τους οποίους βέβαια δεν θα μπορούσε να βγει το πρόγραμμα της ΕΡΤ. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν λίγες εβδομάδες, η πρωινή ενημερωτική ζώνη της ΕΡΤ κατέρρευσε μετά τη διακοπή των συμβάσεων εκατοντάδων εργαζομένων με σύμβαση. Κατόπιν όλων αυτών, η αναμόρφωση δεν είναι ευκταίο, αλλά απαιτούμενο.ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Αυξημένους τζίρους καταγράφουν τα περιφερειακά κανάλια Αττικής

Ιδιαίτερα δυναμική εμφανίζεται η αγορά των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών του νομού Αττικής, σύμφωνα με τα αποτελέσματα χρήσης 2009, παρά το ό,τι τα προβλήματα είχαν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται στον τηλεοπτικό χώρο στο υπό εξέταση έτος, πράγμα που αποδίδεται στις νέες προοπτικές που ανοίγει η επερχόμενη ψηφιακή τεχνολογία και ως εκ τούτου, ειδικότερα, το ορατό πλέον ενδεχόμενο αδειοδότησης των καναλιών.
Οι ισχυρότερες περιφερειακές επιχειρήσεις της χώρας, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, αλλά και σημαντική βελτίωση στα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα του 2009.
Ειδικότερα και όπως προκύπτει από τα στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών των επιχειρήσεων -των οποίων η δημοσίευση ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες- οι συνολικές πωλήσεις των περιφερειακών καναλιών της Αττικής, ξεπέρασαν τα 25,68 εκατ. ευρώ το 2009, έναντι 20,45 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση 25,59%, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονική στιγμή.
Υπενθυμίζεται ότι η κάμψη στη διαφημιστική δαπάνη των ΜΜΕ και ειδικότερα της τηλεόρασης, έκανε την εμφάνισή της ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του 2009, επηρεάζοντας αρκετές από τις επιχειρήσεις του χώρου των ΜΜΕ, όχι μόνο τις περιφερειακές, αλλά ακόμα και εθνικής εμβέλειας.
Σοβαρότατη βελτίωση, καταγράφεται και όσον αφορά τα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα, τα οποία συνεχίζουν βέβαια να έχουν αρνητικό πρόσημο, οι ζημίες ωστόσο είναι μειωμένες κατά 43,6%, αφού διαμορφώθηκαν στα 3,9 εκατ. ευρώ το 2009, έναντι 6,9 εκατ. ευρώ το 2008.
Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά το 2009, οι υπό εξέταση τηλεοπτικές επιχειρήσεις, απέκτησαν το δικαίωμα ψηφιακής εκπομπής στο πιλοτικό στάδιο, αποσπώντας τη σχετική έγκριση του ΕΣΡ πράγμα που βεβαίως, εκτίναξε την αξία τους στο άτυπο «τηλεοπτικό χρηματιστήριο», αφού μέσω αυτή της έγκρισης, θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα, για την απόκτηση και άδειας ψηφιακής εκπομπής, όταν βεβαίως αυτή αποδοθεί στους δικαιούχους, μετά από τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού, που θα προκηρυχθεί τα επόμενα χρόνια, εν όψει της πλήρους μετάβασης στις ψηφιακές εκπομπές από το 2012 και μετά.
Επισημαίνεται ότι η προοπτική αυτή, ήταν εκείνη που «ζωντάνεψε» κάποιες από τις επιχειρήσεις που μέχρι το 2008, εμφάνιζαν στοιχεία που δήλωναν πλήρη αδράνεια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του καναλιού «Τηλεφώς» -που μέσα στο 2010 άλλαξε ιδιοκτησία περνώντας στον Μ. Κουρή- το οποίο το 2008 είχε δηλώσει κύκλο εργασιών ίσο με το ποσό των 288 ευρώ.
Θα πρέπει επίσης να τονιστεί ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα και όσο πλησιάζει η ώρα των αδειοδοτήσεων για την ψηφιακή εκπομπή, αναμένεται να υπάρξουν και άλλες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των περιφερειακών καναλιών της Αττικής, αφού το κόστος της επένδυσης για την απόκτηση ενός τέτοιου καναλιού σε σύγκριση με την υπεραξία που μπορεί να δημιουργηθεί στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, είναι ιδιαιτέρως συμφέρουσα για τους επενδυτές.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το ενδιαφέρον αναμένεται από τους μεγάλους παίκτες, ενώ ήδη εξετάζεται και η προοπτική συνεργειών από επιχειρηματίες που ήδη βρίσκονται στην αγορά των περιφερειακών σταθμών.
Τα αποτελέσματα ανά κανάλι
Ο περιφερειακός σταθμός με τον υψηλότερο τζίρο, παρέμεινε και το 2009, το MAD, παρουσιάζοντας πωλήσεις ύψους 9,6 εκατ. ευρώ, έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση 0,74%. Το νεανικό μουσικό κανάλι παρέμεινε επίσης και στην κερδοφορία, οριακά βέβαια, εμφανίζοντας καθαρά προ φόρων κέρδη 8 χιλιάδων ευρώ.
Το Extra 3 εμφανίζεται στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 4,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 17,99%, ενώ σημαντική βελτίωση επιτεύχθηκε σε επίπεδο καθαρών προ φόρων αποτελεσμάτων, όπου η εταιρεία επέστρεψε στην κερδοφορία με 695 χιλιάδες ευρώ κέρδος.
Μια ακόμη «έκπληξη» εμφανίζεται στην 3η θέση, όπου ο τηλεοπτικός σταθμός Sport TV, ιδιοκτησίας Π.Κυριακίδη πλέον, υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις του ανεβάζοντές τις στα 3,64 εκατ. ευρώ, με αύξηση 166,94%. Σημαντικά βελτιωμένα είναι και τα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα της εταιρείας, αφού εμφανίζονται κέρδη ύψους 2,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 828 χιλιάδων ευρώ το 2008.
Ανάλογη ανοδική πορεία, τουλάχιστον όσον αφορά τις πωλήσεις, με διπλασιασμό του τζίρου -αύξηση 98,29%- εμφανίζει και το MTV, το οποίο το 2009 παρουσίασε κύκλο εργασιών ύψους 2,85 εκατ. ευρώ, έναντι 1,4 εκατ. ευρώ το 2008. Σε επίπεδο βέβαια καθαρών προ φόρων αποτελεσμάτων, η εταιρεία, παρουσίασε διεύρυνση των ζημιών της, οι οποίες έφτασαν σε 3,3 εκατ. ευρώ.
Αύξηση πωλήσεων κατά 4,72% και οριακή κερδοφορία με καθαρά προ φόρων κέρδη ύψους 5 χιλιάδων ευρώ εμφάνισε το «Τηλεάστυ». Ο κύκλος εργασιών του καναλιού το οποίο είναι πλέον ιδιοκτησία του ΛΑΟΣ ανήλθε σε 1,95 εκατ. ευρώ.
Υψηλή αύξηση όσον αφορά τον τζίρο, κατά 42,36%, αλλά και στα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα με διπλασιασμό κερδών, εμφανίζει το BlueSky, του Ν. Κισσανδράκη. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 1,01 εκατ. ευρώ το 2009 και τα καθαρά προ φόρων κέρδη ξεπέρασαν τις 62 χιλιάδες ευρώ.
Αύξηση κατά 14,67% στις πωλήσεις του πέτυχε το 06TV το 2009, οι οποίες ανήλθαν σε 883 χιλιάδες ευρώ, παρά ταύτα η εταιρεία παρουσίασε καθαρές προ φόρων ζημίες που ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Κυριακή, 15 Αυγούστου 2010

ΕΡΤ: “Οι συσσωρευμένες ζημιές υπερβαίνουν τα 110 εκατ. ευρώ”

Σκληρή απάντηση δίνει στον Χρ. Παναγόπουλο, με ανακοίνωσή της η ΕΡΤ και αναφέρει ότι “οι συσσωρευμένες ζημιές υπερβαίνουν τα 110 εκατ. ευρώ”. Ολόκληρη η απάντηση της ΕΡΤ έχει ώς εξής: 
 
“Σε απάντηση σχετικής δήλωσης του πρώην προέδρου της ΕΡΤ κ. Χρήστου Παναγόπουλου, η διοίκηση της  ΕΡΤ ανακοινώνει τα ακόλουθα:
Οι διοικήσεις των εταιρειών του δημοσίου , ιδίως όταν αυτές χρηματοδοτούνται ευθέως από τους Έλληνες πολίτες, όπως στην περίπτωση της ΕΡΤ, υποχρεούνται να λειτουργούν με διαφάνεια , λογοδοσία και με γνώμονα την εξασφάλιση και  διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.
Η νέα διοίκηση της ΕΡΤ, στη συστηματική προσπάθειά της, κατόπιν και της εντολής του εποπτεύοντος την εταιρεία υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού να αποφύγει  στο παρόν και το μέλλον φαινόμενα  σπατάλης και κακής διαχείρισης, αλλά και για να θέσει τέλος στις φήμες οι οποίες στοχεύουν στην απαξίωση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, κάλεσε το αρμόδιο προς τούτο Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης να ερευνήσει τα πεπραγμένα της παρελθούσας διοίκησης της εταιρείας.  Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας και την παράδοση του πορίσματος, η διοίκηση της ΕΡΤ σε εφαρμογή των προτάσεων των Επιθεωρητών:
1. αποφάσισε τη διερεύνηση μέσω των ελεγκτικών μηχανισμών της εταιρείας των αναφερόμενων στο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης περιπτώσεων κακής διαχείρισης.
2. προέβη στη γνωστοποίηση των πρόσθετων αμοιβών (bonus) σύμφωνα με το άρθρο 17, παρ.5 του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΕΡΤ, συμμορφούμενη προς τις προτάσεις του πορίσματος και αποκαθιστώντας παράλειψη της προηγούμενης διοίκησης της εταιρείας. Η ΕΡΤ ουδέποτε ισχυρίστηκε ότι η χορήγηση πρόσθετων αμοιβών είναι μη νόμιμη- μολονότι το νόμιμο δεν είναι πάντοτε και ηθικό- ούτε προέβη σε οποιοδήποτε σχολιασμό της σκοπιμότητας ή της ορθότητας της πολιτικής για τη χορήγηση προκαταβολών από την προηγούμενη διοίκηση.
3. αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα στη λήψη μέτρων για τη θεσμική θωράκιση της εταιρείας, καθώς και την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει.
Το γεγονός ότι  η προβλεπόμενη από τον Γ.Κ.Π. γνωστοποίηση των bonus έγινε τώρα και όχι τότε που δόθηκαν, αλλά και το γεγονός ότι στον ισολογισμό της ΕΡΤ για το έτος 2009  οι συσσωρευμένες ζημίες της εταιρείας υπερβαίνουν τα 110 εκατομμύρια ευρώ, οι δε  ζημίες μόνον του 2009 ανέρχονται σε 18,5 εκατομμύρια ευρώ, αποδεικνύουν την αδυναμία αλλά και την ανακολουθία των όσων αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Παναγόπουλος περί διαφάνειας, καλής διοίκησης και θετικών πρόσημων στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.”

Τι λέει ο Χρ. Παναγόπουλος για τα μπόνους της ΕΡΤ

thumb
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΣΚΑΙ και πρώην πρόεδρος της ΕΡΤ, Χρήστος Παναγόπουλος, με δήλωση του θέλησε να απαντήσει στις κατηγορίες που ακούγονται τον τελευταίο καιρό για τα, επί των ημερών του, πεπραγμένα στην δημόσια ραδιοτηλεόραση, με αποκορύφωμα την ανάρτιση (απ' την ίδια τη νυν διοίκηση της ΕΡΤ) των υπαλλήλων που έλαβαν τα υψηλά μπόνους, την τριετία 2006-08.
Συγκεκριμένα, ο κ. Παναγόπουλος τονίζει:
"Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μία συστηματική προσπάθεια απαξίωσης του έργου που συντελέστηκε την πενταετία 2004-2009 στη δημόσια Ραδιοτηλεόραση. Η απαξίωση που υποκρύπτει σαφώς πολιτικές σκοπιμότητες, έφτασε σήμερα στην χυδαιότερη μορφή της.
Με απόφαση του σημερινού Δ.Σ .της ΕΡΤ αναρτήθηκαν στο Ραδιομέγαρο πίνακες με καθ’ όλα νόμιμες πρόσθετες αμοιβές 170 εργαζομένων της ΕΡΤ, δημοσιογράφων, τεχνικών, στελεχών διοίκησης, μάρκετινγκ, κτλ.
Η ενέργεια αυτή πέραν του ότι παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα επαγγελματιών, όσων έχουν εργαστεί ή συνεχίζουν να εργάζονται στην ΕΡΤ,  παραποιεί την αλήθεια και καλλιεργεί καθεστώς προγραφών, προσβάλλει προσωπικότητες και τον επαγγελματισμό ανθρώπων υπονομεύοντας την δημόσια Ραδιοτηλεόραση.
Επί της ουσίας των δημοσιοποιηθέντων, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
α) η δυνατότητα χορήγησης πρόσθετων αμοιβών έχει ερευνηθεί και κριθεί το 2007 από την εισαγγελική αρχή -κατόπιν καταγγελιών και πάλι τότε- ως απολύτως νόμιμη διαδικασία. Εξεδόθη μάλιστα απαλλακτικό βούλευμα αποδεικνύοντας περίτρανα το ανυπόστατο των σχετικώς καταγγελλομένων.
β) ορισμένες από τις πρόσθετες αμοιβές που δόθηκαν στην προαναφερθείσα περίοδο προβλέπονταν σε συμβάσεις στελεχών της ΕΡΤ επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ το 2002.
γ) Είναι πεποίθηση μου ότι αν το Δημόσιο θέλει στελέχη ισάξια με αυτά του ιδιωτικού τομέα, θα πρέπει να τα ανταμείβει τουλάχιστον αντιστοίχως.
Επί πολλούς μήνες παρέμεινα σιωπηλός όχι επειδή δεν είχα επιχειρήματα, αλλά διότι ανέμενα ότι οι επιθέσεις εντάσσονταν στο πλαίσιο των εντυπώσεων μιας κυβερνητικής αλλαγής. Ξεπεράστηκαν όμως όλα τα όρια. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι πρόκειται για πολιτική δίωξη.
Την πενταετία που είχα την τιμή να υπηρετήσω ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ, όλες οι αποφάσεις ελήφθησαν νόμιμα και με απόλυτη διαφάνεια.
Η στρατηγική που χαράχτηκε και ακολουθήθηκε αυτά τα 5 χρόνια βοήθησε δραστικά τη δημόσια ραδιοτηλεόραση να γίνει ανταγωνιστική και αξιόπιστη σε επιδόσεις και έσοδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα εμπορικά έσοδα από 23 εκατ. ευρώ που ήταν ως τότε, ανήλθαν σε 50 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ενώ οι ισολογισμοί ήταν θετικοί ως προς τη λειτουργική τους χρήση, που σημαίνει ότι δεν σωρεύτηκε εκ νέου ζημία για την εταιρία.  Και  μόνον αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι η ΕΡΤ, κατά την διάρκεια της θητείας μου, πέτυχε αυτούς τους στόχους.
Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι μας κατηγόρησαν για τις συμβάσεις και τις εκπομπές που έγιναν την 5ετια αυτή στην ΕΡΤ τις οποίες όμως ανανέωσαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Τους τελευταίους μήνες εκτός της άθλιας πολιτικής προγραφών παρατηρείται μια διαρκής υποβάθμιση όλων των μεγεθών της ΕΡΤ με αποκορύφωμα την αποχώρηση πολλών σημαντικών στελεχών. Οι σημερινές πρακτικές είναι εκείνες που πασιφανώς αποβαίνουν  εις βάρος της δημοσίας Ραδιοτηλεόρασης και του Έλληνα πολίτη".
Η λίστα των...ακριβών μπόνους
Σύμφωνα με τις typologies η λίστα με τα μεγαλύτερα μπόνους, όπως αναρτήθηκαν από την ίδια την ΕΡΤ, έχουν ως εξής:
2008:
Ανδρικάκης Α. 14.830 ευρώ
Βρετουλάκης Ε. 7.800
Κατσαρός Α. 27.000
Καφαράκης Φ. 15.260
Κέκκης Κ. 29.700
Κρητικίδης Γ. 10.155
Λαμπράκος Γ. 24.000
Λουκάκος Π. 29.700
Μιχαλέλης Δ. 14.750
Μιχαλίτσης Ν. 9.750
Μπάγιας Α. 11.610
Μπακόπουλος Γ. 14.197
Παπαδημητρίου Π. (διευθυντής παραγωγής) 14.552
Παπαθανασίου Ν. 18.507
Πελέκης Β. 7.500
Πισκερά Λ. 11.859
Σπυρίδου Τ. 24.150
Σφέτσας Ν.  10.674
Υφαντής Γ. 29.700

2007:
Ασημακόπουλος Ν. 9. 456 ευρώ
Μουχταρίδης Γ. 8.800
Μυτιληναίου Μ.: 20.400

2006
Αγουρογιάννης Σ. 6.360
Αλεπουγιάννης Γ. 10.056
Ανδρικάκης Α. 43.800
Βαλλιούλης Ε. 8.000
Βερνίκος Κ. 28.000
Γαλαζούλας Α. 9.804
Γιαννουλάτου Φ. 18.362
Μπλιάννα Σ. 11.249
Γρυλλάκης Ν. 10.250
Γρύσπος Π. 10.514
Δημόπουλος Μ. 18.048
Δούκας Χρ. 9.125
Καλυβιώτη Β. 14.600
Καπομάς Α. 13.552
Καφαράκης Φ. 10.390
Κέκκης Κ. 47.300
Κοντόσης Δ. 21.087
Λάβδας Γ. 10.452
Μητροπούλου Μ. 7.577
Μιχαλίτσης Μ. 25.684
Μπακόπουλος Γ. 25.980
Μπράμος Γ. 24.776
Μυτιληναίου Μ. 13.600
Νικολάκης Α. 22.103
Πισκερά Λ. 18.023
Πορτοκάλης Μ. 27.950
Ροδόπουλος Κ. 20.899
Σπυρίδου Τ. 38.130
Συριόπουλος Γ. 14.000
Σφέτσας Ν.  22.289
Τσούτσιας Ν. 36.000
Υφαντής Γ. 30.000
Χουλιάρας Γ. 93.200

Φουρτούνες με πολλά μποφόρ στην «Ελευθεροτυπία.

thumb
Τα αυγουστιάτικα μποφόρ μπορεί να μην ήρθαν (ακόμα) στο Αιγαίο, αλλά εμφανίστηκαν στην «Ελευθεροτυπία. Εν μέσω καλοκαιρινών αδειών οι πάντες πληροφορήθηκαν ότι η Μάνια Τεγοπούλου (με σύμφωνη γνώμη της αδελφής της, που κατέχει ανάλογο ποσοστό) αποφάσισε, διέταξε και με συνοπτικές διαδικασίες «καθάρισε» τον διευθυντή σύνταξης Σήφη Πολυμίλη αιφνιδιάζοντας τους πάντες.
Την περασμένη Κυριακή τον απέλυσε τηλεφωνικά, ενώ ο διευθυντής Β. Παναγόπουλος βρισκόταν σε διακοπές, χωρίς φυσικά να γνωρίζει το παραμικρό.
Μάλιστα, ενώ ο Πολυμίλης παρέμενε το βράδυ στην εφημερίδα για να κλείσει το φύλλο της Δευτέρας, η εκδότρια του ζητούσε κάθε τρεις και λίγο να εγκαταλείψει αμέσως τα γραφεία!
Οι συντάκτες που ήταν εκεί, έμαθαν τα νέα, τα οποία είχαν και συνέχεια, αφού διέρρευσε ότι η Μάνια θα καθαιρέσει από τη θέση του εκδότη - προέδρου του Δ.Σ. και τον θείο της Θανάση Τεγόπουλο (τυπικά αυτό θα συμβεί σε λίγες μέρες, αφού η εταιρεία βρίσκεται στο χρηματιστήριο και απαιτούνται ειδικές διαδικασίες).
Ο Θ. Τεγόπουλος – λένε συντάκτες της «Ε» – ήταν ένας παράγοντας ισορροπίας στις εκρήξεις της Τεγοπούλου και λειτουργούσε πυροσβεστικά στις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της σε μια σειρά δημοσιογραφικών θεμάτων. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, τις προηγούμενες μέρες η Μάνια ζητούσε στις 4 τα χαράματα να σταματήσει η έκδοση της εφημερίδας, είτε για να γράψει ένα σχόλιο, το οποίο... δεν έγραφε τελικά, είτε για να πει στον υπεύθυνο του τυπογραφείου η εφημερίδα να μην κυκλοφορήσει στην Αθήνα ή στον Πειραιά ή και καθόλου!
Με παρεμβάσεις του Θ. Τεγόπουλου και του Πολυμίλη οι υπεύθυνοι του τυπογραφείου την αγνοούσαν.
Τελικά, μετά την απόφαση της Μάνιας, ο μεν Θ. Τεγόπουλος έμεινε στη Σαντορίνη να κοιτάζει... ενεός το ηφαίστειο της Σαντορίνης, ο δε Πολυμίλης έφυγε για αναγκαστικές διακοπές.
Στη συνέχεια οι συντάκτες πληροφορήθηκαν ότι η Μάνια ετοιμάζεται να στέψει διευθυντή τον Γιώργο Παπαδόπουλο - Τετράδη – για τον οποίο συντάκτες της εφημερίδας λένε ότι διακατέχεται από εθνικιστικές απόψεις στα πολιτικά ζητήματα, είναι δύσκολος στις συνεργασίες, αλλά δύσκολα δεν θα γινόταν αποδεκτός από τους συντάκτες.
Μέχρι χθες το απόγευμα το σενάριο έλεγε ότι μένει ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος διευθυντής και στο κυριακάτικο και στο καθημερινό φύλλο (πιστεύουμε ότι θα το έχει πληροφορηθεί) τουλάχιστον μέχρι αύριο την πρωία ή μεθαύριο τη... νύχτα, ανάλογα με το πώς εξελίσσονται πλέον τα πράγματα!
Με αυτά και με άλλα, οι περισσότεροι συντάκτες της «Ελευθεροτυπίας» με τους οποίους επικοινώνησε το «ΠONTIKI» αναρωτιούνται «τι σόι διαδοχή του Κίτσου Τεγόπουλου είναι αυτή που φέρνει τέτοια αναστάτωση στην εφημερίδα, απαξιώνει τους δημοσιογράφους, δημιουργεί ανασφάλεια στους εργαζόμενους και στο τέλος - τέλος απαξιώνει καθημερινά την ισχύ και την προοπτική της ιστορικής εφημερίδας».
«Προφανώς» λένε οι συνάδελφοι από την «Ε» «μια εκδοτική επιχείρηση έχει δικαίωμα σε αλλαγές, αλλά με σεβασμό στις διαδικασίες, στους εργαζόμενους και στη διασφάλιση της ελεύθερης έκφρασης, όπως είχε εφαρμόσει πολλάκις ο Κίτσος Τεγόπουλος, αλλά που φαίνεται να είναι ζητούμενο στο σημερινό καθεστώς της εφημερίδας...».
Φουρτούνες λοιπόν στην «Ελευθεροτυπία», που χρειάζονται καπετάνιους με πείρα από καράβια και επιχειρήσεις, εκδοτικές και μη. ΠΗΓΗ: ΠΟΝΤΙΚΙ

Σάββατο, 14 Αυγούστου 2010

Ψηφιακή εφημερίδα ετοιμάζει ο Μέρντοχ

Steve Jobs while introducing the iPad in San F...Image via WikipediaΟ μεγιστάνας του Τύπου σχεδιάζει να στοχεύσει στο νεανικό κοινό δημιουργώντας μια ψηφιακή εφημερίδα, σύμφωνα με του Los Angeles Times.

 Η ψηφιακή εφημερίδα θα λειτουργεί για τα iPad και τα κινητά τηλέφωνα και θα προσφέρει μικρά σε έκταση κείμενα για να προσελκύσει νεαρούς αναγνώστες που δεν είναι συνηθισμένοι να διαβάζουν μεγαλύτερα άρθρα. 

Ο Ρούπρτ Μέρντοχ παραμένει πάντως πιστός στην προσπάθειά του να χρεώνει για on line υπηρεσίες και η νέα αυτή ψηφιακή εφημερίδα δεν πρόκειται να παρέχεται δωρεάν. 

Ήδη η εφαρμογή της Wall Street Journal, «απαιτεί» 4 δολάρια για να μπορεί κάποιος να την διαβάσει μέσω iPad.
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2010

Το πανηγύρι των μπόνους στην ΕΡΤ

Αναρτήθηκε στη δημόσια τηλεόραση ο κατάλογος των στελεχών στα οποία καταβλήθηκαν πρόσθετες αμοιβές
Ενα ακόμη κομμάτι στο παζλ της κακής οικονομικής διαχείρισης και της κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος στην ΕΡΤ προστέθηκε χθες, με την ανάρτηση του ονομαστικού πίνακα των στελεχών και υπαλλήλων της στους οποίους είχαν καταβληθεί μπόνους κατά τα έτη 2006-2008. Την απόφαση για την ανάρτηση του σχετικού καταλόγου είχε λάβει το Διοικητικό Συμβούλιο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στην έκτακτη και επεισοδιακή συνεδρίασή του στις 2 Αυγούστου, κατόπιν εντολής της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού.Ο κατάλογος αναρτήθηκε σε πίνακα ανακοινώσεων της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής. Η ΕΡΤ απέστειλε ανακοίνωση σχετικά με την ανάρτηση των ονομάτων και των μπόνους, αλλά αρνήθηκε να δώσει στους δημοσιογράφους τις σχετικές λίστες, αφού, όπως επισημάνθηκε, αυτό δεν καλυπτόταν από τον κανονισμό της εταιρείας. Από το Γραφείο Τύπου της ΕΡΤ οι δημοσιογράφοι πληροφορούνταν ότι αν ήθελαν να λάβουν γνώση των καταλόγων θα έπρεπε να προσέλθουν οι ίδιοι στο ραδιομέγαρο. Ωστόσο, όταν έφθασαν εκεί, οι υπεύθυνοι ασφαλείας του κτιρίου τούς ενημέρωσαν ότι θα έπρεπε να φύγουν επειδή δεν είχαν ενημερωθεί οι διευθυντές. Το μπάχαλο που ακολούθησε είναι ενδεικτικό της προχειρότητας με την οποία λειτουργεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση.Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλοί από τους εργαζομένους στην ΕΡΤ όταν πληροφορήθηκαν την ανάρτηση των καταλόγων προσέφυγαν στη διοίκηση λέγοντας ότι οι ίδιοι δεν γνώριζαν πως θα έπαιρναν μπόνους. Μάλιστα ισχυρίζονταν ότι ενημερώνονταν «κατόπιν εορτής» πως τους είχαν χορηγηθεί δύο ή τρεις επιπλέον μισθοί. Οταν ρωτούσαν την αιτιολογία για τις επιπλέον αμοιβές, η απάντηση που έπαιρναν ήταν: «Μην ανησυχείτε, είναι μπόνους». Το γεγονός αυτό κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι με τον τρόπο αυτόν κάποιοι ήθελαν «να κλείσουν στόματα». Πάντως, όπως προκύπτει από τις αιτιολογίες για τις επιπλέον αμοιβές, οι περισσότεροι τις έπαιρναν γιατί έκαναν απλώς τη δουλειά τους.Σημειώνεται ότι ο κ. Α. Μπουρδάρας , ειδικός γραμματέας του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, στο πόρισμά του ανέφερε ότι την περίοδο 2006-2008 είχαν δοθεί ως μπόνους 2.329.867 ευρώ, ενώ στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν τηρούνταν οι προϋποθέσεις χορήγησής τους. Τα μπόνους που δόθηκαν από το 2009 ως τον Απρίλιο του 2010 θα ανακοινωθούν μετά τον Σεπτέμβριο.

tovima

Τετάρτη, 11 Αυγούστου 2010

“Δέκα μικρούς νέγρους” θυμίζει η Ελευθεροτυπία

“Δέκα μικρούς νέγρους” θυμίζει η Ελευθεροτυπία, αναφέρει σε ανακοίνωση της η συνδικαλιστική παράταξη "Συσπείρωση" και αναφέρεται στις εξελίξεις στην εφημερίδα.¨

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

"Οι νέες πρωτοβουλίες της κυρίας Μάνιας Τεγοπούλου με την απόλυση του διευθυντή σύνταξης Σήφη Πολυμίλη και την απομάκρυνση του εκδότη (και προέδρου του Δ.Σ. της εταιρείας) Θανάση Τεγόπουλου ολοκληρώνουν μια σειρά ενεργειών της που θυμίζουν έντονα το αστυνομικό μυθιστόρημα με τους δέκα μικρούς νέγρους. Μόνο που τώρα γνωρίζουμε όλοι τον δράστη. Απλά δεν τολμάμε να το παραδεχτούμε.
Είναι άχαρο και αναποτελεσματικό να επιχειρήσει κανείς να ανακαλύψει τα «πραγματικά ελατήρια» πίσω από τέτοιου είδους σπασμωδικές ενέργειες. Δεν έχει καμιά σημασία να ψάξει κανείς «τι έχει στο μυαλό της» η εκ των ιδιοκτητών της «Ε». Ελάχιστη αξία έχουν και οι «επιχειρηματικές» ή «ψυχολογικές» ερμηνείες που δίνονται σ’ αυτή την επίδειξη αυταρχισμού. Εκείνο που έχει σημασία είναι να κατανοήσουμε ότι με τις κινήσεις αυτές διαμορφώνεται ένα εφιαλτικό περιβάλλον στην εφημερίδα που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν υπόδειγμα ισορροπημένων σχέσεων μεταξύ εκδότη, συντακτών και διευθυντικών στελεχών. Ανεξάρτητα από τις προθέσεις της ιδιοκτήτριας, οι επιλογές της τείνουν να δημιουργήσουν ένα σχήμα όπου οι διευθυντές θα είναι απολύτως ευνουχισμένοι και οι συντάκτες θα λειτουργούν υπό το κράτος του απόλυτου τρόμου για το αύριο. Το αύριο το δικό τους και των κειμένων τους.
Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιολογηθεί ειδικά και η συμπεριφορά της ιδιοκτήτριας απέναντι στον Θανάση Τεγόπουλο.
Η επίκληση του “διευθυντικού δικαιώματος” από την ιδιοκτήτρια θα είχε βάση αν αναλάμβανε η ίδια τη σχετική ευθύνη (δηλαδή αυτοχριζόταν διευθύντρια) ή τοποθετούσε στη θέση αυτή κάποιον που η ίδια θεωρεί κατάλληλο και τηρούσε τις παραδοσιακές σχέσεις της ιεραρχίας μέσα στην εφημερίδα. Τώρα, όμως, προχωρεί κάθε μέρα σε διάφορες κινήσεις αγνοώντας επιδεικτικά εκείνους που η ίδια είχε αναδείξει σε διευθυντικές θέσεις μετά την απομάκρυνση του Σ. Φυντανίδη και του Γ. Βλαστάρη. Και όσοι καλούνται να αντικαταστήσουν τους νέους απομακρυνόμενους δέχονται εκ προοιμίου το ρόλο της μαριονέτας χωρίς καμιά πραγματική εξουσία, πέρα από εκείνη που θα τους εκχωρείται κάθε μέρα από το μοναδικό «κέντρο εξουσίας», δηλαδή την ιδιοκτήτρια.
Αν συνδυαστούν όλα αυτά με τη μέχρι πρότινος «απόφασή» της να διακόψει κάθε σχέση με την εφημερίδα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι όχι μόνο μεταβάλλεται η «Ε» σε ένα σάκο του μποξ για μαθητευόμενους εκδότες, αλλά και τα στελέχη της εφημερίδας καλούνται να περάσουν από τα καυδιανά δίκρανα της ιδιοκτησίας και να δηλώσουν εκ των προτέρων απόλυτη υποταγή σε κάθε νέα πρωτοβουλία της.
Αυτό που καταλαβαίνουμε εμείς είναι ότι οι σημερινοί «κερδισμένοι» από τους νέους συσχετισμούς μέσα στην εφημερίδα μπορεί να είναι τα αυριανά «θύματα», μόλις οι εμπνεύσεις της ιδιοκτήτριας αλλάξουν πρόσημο. Αλλά κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες δεν υπάρχει κανένας τρόπος να βελτιωθεί το παραγόμενο προϊόν και να ανακάμψει η αξιοπιστία και η κυκλοφορία του. Γιατί με τις κινήσεις της ιδιοκτήτριας (που ανακαλύπτει συνεχώς νέα εξιλαστήρια θύματα) κοντεύουμε να ξεχάσουμε ότι το πρόβλημα της εφημερίδας είναι πλέον υπαρξιακό. Εκτός κι αν κάποιοι θεωρούν ότι έφταιγε ο Σ. Πολυμίλης ή ο Θ. Τεγόπουλος που έχει βαλτώσει τόσο πολύ η εφημερίδα.
Η μόνη ελπίδα είναι να αναλάβουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι συλλογικά τον υπεύθυνο ρόλο τους. Ειδικά οι συντάκτες να διεκδικήσουν το αυτονόητο: τη λειτουργία κανόνων διαφάνειας και αξιοκρατίας στην εφημερίδα. Να δώσουν στην ιδιοκτήτρια να καταλάβει ότι δεν είναι «διευθυντικό της δικαίωμα» να στέλνει τελεσίγραφα μέσω πιεστήριου, ούτε να αλλάζει μέσα σε λίγες ώρες δέκα απόψεις. Και να διατηρήσουν –όσο αυτό είναι ακόμα εφικτό- την προσωπική και επαγγελματική τους αξιοπρέπεια, την οποία έχει πετάξει στα σκουπίδια με τις ενέργειές της η ιδιοκτήτρια. Σ’ αυτά τα ελάχιστα μπορεί όλοι να συμφωνήσουμε. Τα έχουμε άλλωστε εξαγγείλει με ομόφωνες αποφάσεις στις γενικές μας συνελεύσεις. Εκτός αν όσα λέγαμε εκεί ήταν μόνο για εσωτερική κατανάλωση.

Μη χάσετε το ΠΟΝΤΙΚΙ που κυκλοφορεί..

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ την Πέμπτη, 12 Αυγούστου, το ΠΟΝΤΙΚΙ με πρωτοσέλιδο τον πρωθυπουργό και τις σκέψεις του να συγχωνεύσει τον Ευαγγελισμό, τα Εισόδια και την Κοίμηση σε... μία γιορτή. Λέτε ο πρωθυπουργός να αναγκαστεί να προχωρήσει σε απολύσεις... αγγέλων; Βοήθα Παναγιά...

Ο ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ είναι προ των πυλών και το «Π» σας αποκαλύπτει όλα τα ονόματα που έχει ο Γιώργος Παπανδρέου στο λάπτοπ του καθώς και τα πολιτικά σενάρια που θα καθορίσουν τα χαρακτηριστικά του, σε ένα από τα θερμότερα πολιτικά καλοκαίρια της μεταπολίτευσης. Ποιοι μένουν αμετακίνητοι, ποιοι είναι μπαλαντέρ και ποιοι τώρα τελευταία δεν αισθάνονται και πολύ καλά... Σελ. 9,10-11

διαβάστε περισσότερα: http://www.topontiki.gr/Articles/view/8673

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...