Αλλαγές στον προγραμματισμό των τηλεοπτικών σταθμών φέρνουν τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η οικονομική κατάσταση της χώρας, επηρεάζοντας κατά κύριο λόγο τον τρόπο παραγωγής και εξ αυτού και τον είδος των προγραμμάτων που θα γεμίσουν το χρόνο της μικρής οθόνης.
Προσαρμογή στο νέο τηλεοπτικό περιβάλλον, με στροφή στις εσωτερικές παραγωγές, αναμένεται στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα από το σύνολο των ιδιωτικών επιχειρήσεων της χώρας σε μια προσπάθεια να συμπιεστούν τα έξοδα και να αξιοποιηθεί το υπάρχον δυναμικό των επιχειρήσεων.
Πρόκειται για κίνηση στρατηγικής, την οποία εφάρμοσαν με επιτυχία οι μεγαλύτερες τηλεοπτικές επιχειρήσεις της Ευρώπης, ως απάντηση στην κρίση που έπληξε -και συνεχίζει να πλήττει, παρά τα έντονα σημάδια ανάκαμψης πλέον- την τηλεοπτική βιομηχανία τα προηγούμενα δυο χρόνια, αφενός λόγω της μείωσης της διαφημιστικής δαπάνης στο μέσο, αφετέρου λόγω της έντασης του ανταγωνισμού στον τομέα της παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών από τα αναδυόμενα μέσα.
Διεθνής πολιτική εξόδου από την κρίση
Η στροφή στην τακτική αυτή είχε σαν αποτέλεσμα οι εταιρείες παραγωγής των μεγάλων τηλεοπτικών Ομίλων να συμμετέχουν με ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό στα έσοδα. Οι εσωτερικές παραγωγές στο RTL Group παρουσίασαν έσοδα υψηλότερα του 1,1 δισ. ευρώ το 2009 (επί συνόλου εσόδων της τάξης των 5,5 δισ. ευρώ), ενώ το αντίστοιχο ποσό για το ITV κινήθηκε περί τα 500 εκατ. ευρώ (επί συνόλου εσόδων της τάξης των 2 δισ. ευρώ).
Στα 300 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα από τις εσωτερικές παραγωγές στη MediaSet (επί συνόλου 3,9 δισ. ευρώ) ενώ λίγο υψηλότερα περί τα 350 εκατ. ευρώ, ήταν τα έσοδα των παραγωγών για την ProSiebenSat1 (επί συνολικών εσόδων ύψους 2,8 δισ. ευρώ). Αυξημένα έσοδα παρουσίασαν και οι εσωτερικές παραγωγές του TF1 που ανήλθαν περί τα 200 εκατ. ευρώ (επί συνόλου εσόδων ύψους 1,35 δισ. ευρώ).
Αλλαγή στο είδος των προγραμμάτων
Η επένδυση στην εσωτερική παραγωγή, επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα των τηλεοπτικών σταθμών, το οποίο ωστόσο προσαρμόζεται κατά περίπτωση ανάλογα με το είδος του καναλιού που απευθύνεται.
Για παράδειγμα, η στροφή στις εσωτερικές παραγωγές για το RTL Group, σηματοδότησε το λανσάρισμα νέων προγραμμάτων ψυχαγωγίας, όπως αυτά που προβάλλονται και στη χώρα μας από την τηλεόραση του Alpha (στην οποία το RTL είναι ο κύριος μέτοχος).
Τα προγράμματα αυτά, φέρνουν στο ρόλο του πρωταγωνιστή τους «απλούς πολίτες» (αντί για αναγνωρίσιμα τηλεοπτικά πρόσωπα, πράγμα που αποτελεί τον πρώτο άξονα συμπίεσης κόστους), ενώ παράλληλα όταν αυτό δεν μπορεί να γίνει, αναδεικνύονται νέα πρόσωπα από διάφορους χώρους ανάλογα με το αντικείμενο του παιχνιδιού.
Παράλληλα, οι παραγωγές των προγραμμάτων επιτυγχάνουν περαιτέρω μείωση του κόστους, από τη χρήση φθηνότερων -συνήθως των φθηνότερων- υλικών, για προγράμματα που ασχολούνται με ανακατασκευές για παράδειγμα κλπ.
Συνήθως, πάντως και με δεδομένο ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το μεγαλύτερο μέρος των εσωτερικών παραγωγών αφορά τις ειδήσεις (83%) και τα ενημερωτικά προγράμματα (52%), εκτιμάται ότι στη χώρα μας, θα υπάρξει αύξηση την προσφοράς των προγραμμάτων infotaintment προκειμένου να καταστεί το περιεχόμενο περισσότερο ελκυστικό σε διάφορες κατηγορίες πολιτών, ώστε να αυξηθούν παράλληλα και τα έσοδα από τις διαφημίσεις.
Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται και τα προγράμματα σάτιρας, που αντλούν θεματολογία, από την πολιτική επικαιρότητα και το περιεχόμενο άλλων εκπομπών και τα οποία αναμένεται να κατακλύσουν το πρόγραμμα του συνόλου των τηλεοπτικών σταθμών την επόμενη σεζόν.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά