Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Κερδισμένη η διαφήμιση από την κρίση...


Περίοδος αναδιάταξης και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς, διαγράφεται στον ορίζοντα και για την αγορά της διαφήμισης και της επικοινωνίας, ως αποτέλεσμα των νέων δεδομένων που διαμορφώνονται στο χώρο.
Παρά ταύτα και μετά το «πρώτο σοκ», δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι η κατάσταση μπορεί να μην είναι τόσο αρνητική όσο φαίνεται, ενώ παράλληλα ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να αλλάξουν οι ισορροπίες όσον αφορά στην επιλογή επικοινωνιακού οχήματος για μια σειρά από μεσαίες διαφημιζόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες θα στραφούν κυρίως στα έντυπα.
Σε κάθε περίπτωση η όποια συγκράτηση στις αγορές, μέχρι στιγμής προκαλείται κυρίως εξαιτίας του αρνητικού κλίματος (αρνητικής ψυχολογίας) που έχει δημιουργηθεί στην αγορά.
Περίοδο αβεβαιότητας χαρακτηρίζουν στελέχη της αγοράς -τόσο των ΜΜΕ όσο και των εταιρειών επικοινωνίας- την τρέχουσα, εκτιμώντας παράλληλα ότι η διαμόρφωση των ισορροπιών και η εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για τα νέα δεδομένα, είναι μια διαδικασία που θα διαρκέσει τουλάχιστον 3 με 4 μήνες.
Πάντως σε μια πρώτη θεώρηση, το χαμηλότερο κόστος (σε απόλυτη τιμή βέβαια και όχι σε σχέση με τη διείσδυση προβολής) που παρέχουν τα έντυπα μέσα αλλά και το ραδιόφωνο, εκτιμάται ότι θα προσελκύσει περισσότερους διαφημιζομένους.
«Μόνοδρομος» σε περίοδο κρίσης
«Μονόδρομο αποτελούν, οι διαφημιστικές ενέργειες για τις επιχειρήσεις, ειδικά σε περίοδο κρίσεως», τόνισε στη "Ν" ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Add in Ad Πέτρος Μπλούχος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ακόμα και με τα νέα μέτρα, το υπό διαμόρφωση τοπίο είναι μεν δύσκολο, δεν είναι ωστόσο τραγικό.
«Το νέο περιβάλλον θα έχει σαφώς επιπτώσεις στη διαφήμιση, χαμηλότερης κλίμακας ωστόσο από την εντύπωση που αρχικά δημιουργεί για παράδειγμα το ύψος του φόρου στην τηλεοπτική προβολή (20%).
Η διαφήμιση στον εν λόγω μέσο, αφορά κατά κύριο λόγο τις πολύ μεγάλες εταιρείες διαφημιζομένων οι οποίες κατά κανόνα είναι κερδοφόρες. Οι επιχειρήσεις αυτές, οι οποίες πραγματοποιούν σχεδόν το 80% της δαπάνης διαφήμισης στην τηλεόραση, βάσει των νέων φορολογικών δεδομένων, θα κληθούν να δώσουν, ούτως ή άλλως μέσω άλλων οδών, φόρο ανάλογο με εκείνον που επιβάλλεται πλέον στην τηλεοπτική διαφήμιση.
Η προοπτική αυτή σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τώρα θα γεννηθούν οι ευκαιρίες για απόκτηση μεγαλυτέρου μεριδίου αγοράς, καθιστά τη διαφημιστική προβολή, επένδυση, συμφέρουσα επιλογή αλλά και τελικά μονόδρομο» επισημαίνει ο κ. Μπλούχος.
Κλιμακωτές πιέσεις
Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες επικοινωνίας, κλιμακωτές θα είναι οι πιέσεις που θα δεχθεί ο κλάδος εκτιμά, η ειδική σύμβουλος της εταιρείας Apleton Φλώρα Σαρτζετάκη.
«Στο επίκεντρο των πιέσεων αναμένεται να βρεθούν οι εταιρείες με υψηλά λειτουργικά έξοδα και μικρό περιθώριο προσαρμογής των τιμών τους στα νέα δεδομένα. Οι «μαζεμένες» επιχειρήσεις, έχουν μεγαλύτερα περιθώρια ευελιξίας σε μια αγορά όπου το κέρδος πλέον θα έλθει από την πληθώρα των πελατών και όχι από το ύψος των αμοιβών».
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά