Την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης φορητών συσκευών για την κατανάλωση περιεχομένου των media, καθώς παράλληλα και την αύξηση της ζήτησης για περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να προβάλλεται με τον ίδιο ή συναφή τρόπο σε διαφορετικές συσκευές (τηλεόραση, τηλέφωνο-pda, υπολογιστής), προβλέπουν οι αναλυτές της βιομηχανίας των ΜΜΕ, πολύ σύντομα και συγκεκριμένα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Το κινητό τηλέφωνο έχει πλέον αυξημένες δυνατότητες που ολοένα και περισσότερο θυμίζουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Η εξέλιξη αυτή κάνει τους χρήστες να χρησιμοποιούν τις φορητές συσκευές με αυτό τον τρόπο αναζητώντας τις ίδιες λειτουργίες που έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν από το κομπιούτερ και στο κινητό τους, και αν είναι δυνατόν οπτικοποιημένες με τον ίδιο τρόπο.
Η βιομηχανία του Τύπου
Το μιντιακό παιχνίδι μεταφέρεται ολοένα και περισσότερο στο χώρο του διαδικτύου, δημιουργώντας νέες καταναλωτικές συνήθειες στο κοινό, ενώ σύμφωνα με την PwC η εμφάνιση των νέων συσκευών ανάγνωσης περιεχομένου -οι οποίες παρέχουν ένα περιβάλλον που θυμίζει ολοένα και περισσότερο το κλασικό βιβλίο, έχοντας παράλληλα διευρυμένες δυνατότητες, όχι μόνο ως προς της ανάγνωση αυτή καθ' αυτή, την οποία βάζουν σε νέα δεδομένα, αλλά και ως προς την αποθήκευση, τη χρήση, τη διαδραστικότητα κ.λπ.- θα δώσει νέα ώθηση ειδικότερα στη βιομηχανία του Τύπου και των εκδόσεων.
Ήδη το τελευταίο χρονικό διάστημα καταγράφεται αύξηση του ενδιαφέροντος τόσο για τις ηλεκτρονικές εφημερίδες όσο και για τα ηλεκτρονικά βιβλία, όπως παλαιότερα υπήρχε αύξηση του ενδιαφέροντος για τα ψηφιακά μουσικά αρχεία (mp3, acc κ.λπ.) έναντι των κλασικών -πλέον- δίσκων, CD. Η αύξηση αυτή, κατά την προσεχή τριετία, αναμένεται ότι θα κινηθεί περί το εντυπωσιακό 30%, όσον αφορά τις πωλήσεις.
Η υψηλότερη ποιότητα στο περιεχόμενο αλλά και ο εμπλουτισμός του με μια σειρά παραπομπών, σχεδίων, φωτογραφιών και βίντεο, σε συνδυασμό με την εξειδίκευση, αποτελούν σύμφωνα με την PwC, τα καίρια σημεία στα οποία θα πρέπει να στραφεί η βιομηχανία του Τύπου προκειμένου να κερδίσει ένα μεγάλο τμήμα των αναγνωστών της που επί σειρά ετών κατευθυνόταν προς τα ηλεκτρονικά μέσα.
Ειδικότερα όσον αφορά τα τελευταία, επισημαίνεται ότι ο ρόλος τους φαίνεται να μεταλλάσσεται, με τον τομέα της ψυχαγωγίας (στον οποίο περιλαμβάνεται και το αθλητικό περιεχόμενο) να κερδίζει διαρκώς έδαφος, έναντι της ενημέρωσης, η οποία μοιάζει με τη βοήθεια της νέας πλατφόρμας διανομής που λέγεται διαδίκτυο να επιστρέφει στα «έντυπα».
Τα ηλεκτρονικά Μέσα
Την ίδια ώρα βέβαια τα ηλεκτρονικά Μέσα, στον τομέα της ψυχαγωγίας, δέχονται σημαντικές πιέσεις τόσο από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο διαδίκτυο όσο και από τους ψηφιακούς συνδρομητικούς ανταγωνιστές.
Τόσο οι μεν όσο και οι δε, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών που η διαφήμιση παρουσίασε κάμψη στο τηλεοπτικό μέσο, εμφάνισαν σημαντική διεύρυνση εσόδων -αυτό ειδικά για το διαδίκτυο και μέχρι ενός σημείου, οφείλεται και στο γεγονός ότι ακόμα τα μεγέθη είναι μικρά σε σχέση με την τηλεόραση-, τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Σε ό,τι αφορά τη συνδρομητική τηλεόραση, αναμένεται διεύρυνση των πωλήσεών της στα 258,1 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2014 (από 185,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2009), γεγονός που θα την αναδείξει στο δεύτερο ισχυρότερο τομέα της βιομηχανίας ΜΜΕ-ψυχαγωγίας.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά