Image via Wikipedia
Ανέλπιστα θετικά, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την ελληνική οικονομία γενικότερα, κινήθηκε η διαφημιστική δαπάνη στις εφημερίδες, το μήνα Ιούνιο, συμπαρασύροντας και τα στοιχεία του 6μήνου, που αφορούν στο Μέσο. Ειδικότερα και όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία Media Services, η διαφημιστική δαπάνη στις εφημερίδες παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με τον Ιούνιο του 2009, κατά το εντυπωσιακό 18,94%, ανερχόμενη στα 48,72 εκατ. ευρώ, την ίδια ώρα που ο μέσος όρος στα τέσσερα ΜΜΕ που εξετάζονται (τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά και ραδιόφωνο) δείχνει σημαντική κάμψη της τάξης του 7,74%, κυρίως λόγω των απωλειών που εμφανίζονται στο ραδιόφωνο και τα περιοδικά.
Τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά ωθούν διαφημιστές και διαφημιζόμενους, στην αναθεώρηση των επιλογών τους όσον αφορά το επικοινωνιακό όχημα για την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών. Οι ανταγωνιστικές τιμές των ημερήσιων και εβδομαδιαίων φύλλων, έναντι των άλλων μέσων και η διείσδυση που αυτά παρέχουν όσον αφορά το διαφημιστικό μήνυμα, βρίσκονται σε μια «πρώτη ανάγνωση» πίσω από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Επισημαίνεται δε ότι οι πρόσφατες εξελίξεις όσον αφορά την φορολογία στη διαφήμιση στα ηλεκτρονικά μέσα, αναμένεται ότι θα ωθήσουν ακόμα περισσότερους διαφημιζομένους στο χώρο του Τύπου, μέσα στο επόμενο τρίμηνο.
Το πρώτο 6μηνο του 2010
Το συνολικό ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στα ΜΜΕ στο πρώτο εξάμηνο του 2010, διαμορφώθηκε στο 1,01 δισεκατομμύρια ευρώ, μειωμένο κατά 8,03% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009.
Από πλευράς Μέσων, μόνο οι εφημερίδες, κατάφεραν να εμφανίσουν θετικό πρόσημο στην ετήσια μεταβολή της διαφημιστικής δαπάνης, με το μερίδιό τους από τη διαφημιστική πίτα να εκτοξεύεται στο 21,38%. Αντίθετα το ραδιόφωνο στο υπό εξέταση διάστημα εμφάνισε τη μεγαλύτερη κάμψη με το μερίδιό του να συρρικνώνεται στα προ τετραετίας στο 6,55%.
Συγκεκριμένα η διαφημιστική δαπάνη στις εφημερίδες, ανήλθε σε 216,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 2,73%, εικόνα η οποία επηρεάστηκε σημαντικά από τα αποτελέσματα του μηνός Ιουνίου.
Κατά τα λοιπά, η τηλεόραση παρουσιάζει τις χαμηλότερες απώλειες, κατά 4,55%, σε ετήσιο επίπεδο, με το σχετικό ποσό να διαμορφώνεται στα 337,64 εκατ. ευρώ, ενώ τα περιοδικά, παρά το ότι κατάφεραν να παραμείνουν στην πρώτη θέση όσον αφορά τον όγκο της δαπάνης, δεν κατάφεραν να περιορίσουν την «ελεύθερη πτώση» στην οποία βρίσκονται το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Έτσι η ετήσια μεταβολή της διαφημιστικής δαπάνης στα περιοδικά σε επίπεδο εξαμήνου έφτασε στο -11,65%, με το σχετικό ποσό να διαμορφώνεται στα 392,43 εκατ. ευρώ.
Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η κάμψη στο ραδιόφωνο, αφού η διαφημιστική δαπάνη στο μέσο διαμορφώθηκε σε 66,36 εκατ. ευρώ, μειωμένη κατά 28,41%.
Ο Ιούνιος
Καταλυτικός μήνας για τη διαμόρφωση της εικόνας του εξαμήνου, ήταν ο Ιούνιος. Στις εφημερίδες η διαφημιστική δαπάνη ανήλθε σε 48,72 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 18,94%, ενώ σε όλα τα άλλα μέσα παρουσίασε κάμψη.
Ειδικότερα στην τηλεόραση η κάμψη είναι της τάξης του 4,71%, με το σχετικό ποσό να διαμορφώνεται στο 64,5 εκατ. ευρώ, ενώ στα περιοδικά η μείωση έφτασε στο 16,81% με το σχετικό ποσό να διαμορφώνεται στα 69,39 εκατ. ευρώ.
Στο ραδιόφωνο η μείωση εκτοξεύθηκε στο 34,63% με το σχετικό ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στο μέσο να διαμορφώνεται σε επίπεδα 2006, στα 13,17 εκατ. ευρώ.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ- ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά