Εν μέσω των εξελίξεων με την υπόθεση Alter, οι καναλάρχες επιμένουν στα αιτήματα τους προς την κυβέρνηση, διεκδικώντας ουσιαστικά την αναδιαμόρφωση του σκηνικού.
Δεν είναι τυχαία η έκβαση της υπόθεσης στο Alter με τα αιτήματα των καναλιών προς την κυβέρνηση εν όψει του πολυνομοσχεδίου που ετοιμάζει ο Τηλέμαχος Χυτήρης για τα ΜΜΕ.
Πιο συγκεκριμένα, οι καναλάρχες διεκδικούν:
(α) μείωση του αγγελιοσήμου από 21,5% σε 10%, από το οποίο 5% θα διοχετεύεται στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και μόνο στο πρώην ΤΣΠΕΑΘ και 5% στον ΕΔΟΕΑΠ
(β) εξάλειψη ή μείωση στο 4,5% των year end bonus προκειμένου να υπάρχει διαφάνεια στις σχέσεις Διαφημιζομένων με τα ΜΜΕ και να πληρώνεται επιτέλους η διαφημιστική για το έργο που επιτελεί και όχι από τα Μέσα
(γ) κατάργηση του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης 20%
(δ) το τέλος χρήσης συχνοτήτων από 2% να μειωθεί στο 0,1% ως την ψηφιακή ολοκλήρωση από το 2010 ως το 2015
(ε) να καταργηθεί η ενίσχυση του κινηματογράφου με 1,5% επί του ετήσιου τζίρου
(στ) ομοίως των φορέων τυφλών με 0,3%,
(ζ) δυνατότητα να τροποποιούν τον ενημερωτικό χαρακτήρα του προγράμματός τους σε μή ενημερωτικό
(η) να επιτραπούν συνεργασίες, συμπράξεις και συγχωνεύσεις μεταξύ ρ/τ σταθμών
(θ) ευρείες τροποποιήσεις στο Ν.3592/2007 (Ρουσόπουλου), ιδίως για τη συγκέντρωση. Να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου δύο τηλεοπτικών σταθμών ο ένας εκ των οποίων μπορεί να είναι ενημερωτικός.
Aξίζει φυσικά να σημειωθεί πως η εξάλειψη των κρατικών παρεμβάσεων στην ελεύθερη λειτουργία της αγοράς αποτελεί αίτημα όλων των εμπλεκομένων στην αγορά επικοινωνίας (Διαφημιστές-ΜΜΕ-Διαφημιζόμενοι). Επιπλέον, όπως προέκυψε από το πρόσφατο Συνέδριο «Επικοινωνία: H Eπόμενη Μέρα» και οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι συμφωνούν με τα κανάλια όσον αφορά την ανάγκη για οριστική κατάργηση του ειδικού φόρου τηλεόρασης 20% καθώς και για εξορθολογισμό του κόστους του αγγελιοσήμου (με προοπτική εξάλειψης του), έτσι ώστε να μην επιβαρύνει δυσβάστακτα το κόστος της διαφήμισης,.
Πιο συγκεκριμένα, βασικό συμπέρασμα του Συνεδρίου στο οποίο φαίνεται να συμφωνούν και οι τρείς πλευρές είναι «η άμεση αναθεώρηση των νόμων 2328/1995 & 3592/2007 στην κατεύθυνση που προάγει την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς, με όρους υγιούς ανταγωνισμού, σεβασμού της επιχειρηματικότητας και της διαφάνειας». Επίσης, όπως αναφέρεται στο επίσημο κείμενο «επιβάλλεται η άρση των περιορισμών που συνθλίβουν την επιχειρηματικότητα στο περιβάλλον των Media, παρεμποδίζοντας συνεργασίες και συγχωνεύσεις, που θα μπορούσαν να αποβούν ιδιαίτερα επωφελείς για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη προς όφελος και του κόσμου της εργασίας».
advertising.gr
Πιο συγκεκριμένα, οι καναλάρχες διεκδικούν:
(α) μείωση του αγγελιοσήμου από 21,5% σε 10%, από το οποίο 5% θα διοχετεύεται στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και μόνο στο πρώην ΤΣΠΕΑΘ και 5% στον ΕΔΟΕΑΠ
(β) εξάλειψη ή μείωση στο 4,5% των year end bonus προκειμένου να υπάρχει διαφάνεια στις σχέσεις Διαφημιζομένων με τα ΜΜΕ και να πληρώνεται επιτέλους η διαφημιστική για το έργο που επιτελεί και όχι από τα Μέσα
(γ) κατάργηση του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης 20%
(δ) το τέλος χρήσης συχνοτήτων από 2% να μειωθεί στο 0,1% ως την ψηφιακή ολοκλήρωση από το 2010 ως το 2015
(ε) να καταργηθεί η ενίσχυση του κινηματογράφου με 1,5% επί του ετήσιου τζίρου
(στ) ομοίως των φορέων τυφλών με 0,3%,
(ζ) δυνατότητα να τροποποιούν τον ενημερωτικό χαρακτήρα του προγράμματός τους σε μή ενημερωτικό
(η) να επιτραπούν συνεργασίες, συμπράξεις και συγχωνεύσεις μεταξύ ρ/τ σταθμών
(θ) ευρείες τροποποιήσεις στο Ν.3592/2007 (Ρουσόπουλου), ιδίως για τη συγκέντρωση. Να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου δύο τηλεοπτικών σταθμών ο ένας εκ των οποίων μπορεί να είναι ενημερωτικός.
Aξίζει φυσικά να σημειωθεί πως η εξάλειψη των κρατικών παρεμβάσεων στην ελεύθερη λειτουργία της αγοράς αποτελεί αίτημα όλων των εμπλεκομένων στην αγορά επικοινωνίας (Διαφημιστές-ΜΜΕ-Διαφημιζόμενοι). Επιπλέον, όπως προέκυψε από το πρόσφατο Συνέδριο «Επικοινωνία: H Eπόμενη Μέρα» και οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι συμφωνούν με τα κανάλια όσον αφορά την ανάγκη για οριστική κατάργηση του ειδικού φόρου τηλεόρασης 20% καθώς και για εξορθολογισμό του κόστους του αγγελιοσήμου (με προοπτική εξάλειψης του), έτσι ώστε να μην επιβαρύνει δυσβάστακτα το κόστος της διαφήμισης,.
Πιο συγκεκριμένα, βασικό συμπέρασμα του Συνεδρίου στο οποίο φαίνεται να συμφωνούν και οι τρείς πλευρές είναι «η άμεση αναθεώρηση των νόμων 2328/1995 & 3592/2007 στην κατεύθυνση που προάγει την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς, με όρους υγιούς ανταγωνισμού, σεβασμού της επιχειρηματικότητας και της διαφάνειας». Επίσης, όπως αναφέρεται στο επίσημο κείμενο «επιβάλλεται η άρση των περιορισμών που συνθλίβουν την επιχειρηματικότητα στο περιβάλλον των Media, παρεμποδίζοντας συνεργασίες και συγχωνεύσεις, που θα μπορούσαν να αποβούν ιδιαίτερα επωφελείς για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη προς όφελος και του κόσμου της εργασίας».
advertising.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά