Σκληρή επίθεση κατά της πρότασης να επιβληθεί Αγγελιόσημο στις
διαφημίσεις στο Διαδίκτυο, μέσω νέας νομοθετικής διάταξης, κάνει το IAB
Hellas με σχετική επιστολή του. H νομοθετική διάταξη που πρότειναν τα
ασφαλιστικά Ταμεία ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ των δημοσιογράφων προβλέπει
επιβολή αγγελιόσημου ύψους 20% στις τιμές των online διαφημίσεων και
αγγελιών που προβάλλονται σειστοσελίδες και portals του Internet.
Αυτό συνεπάγεται αύξηση του κόστους για τις διαφημιστικές εταιρείες, οι
οποίες αντιδρούν στην πρόταση.
Στην επιστολή του το IAB Hellas, που είναι ο φορέας όλων των εταιρειών που ασχολούνται με το digital και interactive marketing, τονίζει ότι το αγγελιόσημο θα έφερε πλήγμα στην ανάπτυξη της αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης, ενώ προσκρούει και σε μια σειρά από αδυναμίες και νομικά ζητήματα.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του IAB Hellas:
«Το IAB Hellas επιθυμεί να υπενθυμίσει τις πάγιες θέσεις του πάνω στις σοβαρές συνέπειες που θα είχε πιθανή τέτοια εξέλιξη στην ανακοπή της ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης, δημιουργώντας αντικίνητρο τόσο σε ελληνικές εταιρείες, όσο και σε ξένους διαφημιζόμενους, απέναντι σε ένα πρωτοφανές για το Δυτικό Κόσμο καθεστώς.
Πιθανή επιβολή θα προσέκρουε σε σειρά αδυναμιών - λόγω της ιδιαίτερης φύσης του Μέσου - στον ακριβή ορισμό τόσο της διαφήμισης (και της κοστολόγησής της), όσο και των ιστοσελίδων ενημερωτικού περιεχομένου. Τα σχετικά νομικά ζητήματα είναι δαιδαλώδη, ενώ οι όποιες δημοσιευμένες (είτε εκουσίως, είτε μέσω διαρροών) γνωμοδοτήσεις δυστυχώς είναι επιφανειακές, μονομερείς, ενώ καταδεικνύουν άγνοια της φύσης και λειτουργίας του Διαδικτύου. Μια τέτοια κίνηση, όπως πολλάκις το IAB Hellas έχει τονίσει στο παρελθόν, θα ερχόταν σε αντίθεση με το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε δύο επίπεδα.
Πρώτον, οι έλληνες διαφημιζόμενοι θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν ξένες ιστοσελίδες αντί των ελληνικών για την προβολή τους, ενώ κατά δεύτερον, και ανάμεσα στις ελληνικές ιστοσελίδες, οι πελάτες θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν αυτές που δεν προσφέρουν (και) ειδησεογραφία, πλήττοντας εξαντλητικά τα έσοδα όσων επενδύουν στην ανάπτυξη ποιοτικών υπηρεσιών αναλυτικής ενημέρωσης και παραβαίνοντας τη συνταγματική αρχή της ισότητας.
Το ΙAB Hellas έχει έρθει αντιμέτωπο πολλάκις στο παρελθόν με το θέμα αυτό και με επιτυχία έχει συμβάλλει ώστε να αποφευχθεί επιβολή αγγελιοσήμου, ή οποιασδήποτε άλλη άδικη επιβάρυνση, ενώ συνεχίζει κάθε δυνατή και νόμιμη προσπάθεια για την προάσπιση των συμφερόντων της αγοράς που αντιπροσωπεύει, όντας ήδη σε επαφή με λοιπούς φορείς της αγοράς, τους οποίους επίσης επηρεάζει πιθανή τέτοια εξέλιξη.
Στην επιστολή του το IAB Hellas, που είναι ο φορέας όλων των εταιρειών που ασχολούνται με το digital και interactive marketing, τονίζει ότι το αγγελιόσημο θα έφερε πλήγμα στην ανάπτυξη της αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης, ενώ προσκρούει και σε μια σειρά από αδυναμίες και νομικά ζητήματα.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του IAB Hellas:
«Το IAB Hellas επιθυμεί να υπενθυμίσει τις πάγιες θέσεις του πάνω στις σοβαρές συνέπειες που θα είχε πιθανή τέτοια εξέλιξη στην ανακοπή της ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης, δημιουργώντας αντικίνητρο τόσο σε ελληνικές εταιρείες, όσο και σε ξένους διαφημιζόμενους, απέναντι σε ένα πρωτοφανές για το Δυτικό Κόσμο καθεστώς.
Πιθανή επιβολή θα προσέκρουε σε σειρά αδυναμιών - λόγω της ιδιαίτερης φύσης του Μέσου - στον ακριβή ορισμό τόσο της διαφήμισης (και της κοστολόγησής της), όσο και των ιστοσελίδων ενημερωτικού περιεχομένου. Τα σχετικά νομικά ζητήματα είναι δαιδαλώδη, ενώ οι όποιες δημοσιευμένες (είτε εκουσίως, είτε μέσω διαρροών) γνωμοδοτήσεις δυστυχώς είναι επιφανειακές, μονομερείς, ενώ καταδεικνύουν άγνοια της φύσης και λειτουργίας του Διαδικτύου. Μια τέτοια κίνηση, όπως πολλάκις το IAB Hellas έχει τονίσει στο παρελθόν, θα ερχόταν σε αντίθεση με το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε δύο επίπεδα.
Πρώτον, οι έλληνες διαφημιζόμενοι θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν ξένες ιστοσελίδες αντί των ελληνικών για την προβολή τους, ενώ κατά δεύτερον, και ανάμεσα στις ελληνικές ιστοσελίδες, οι πελάτες θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν αυτές που δεν προσφέρουν (και) ειδησεογραφία, πλήττοντας εξαντλητικά τα έσοδα όσων επενδύουν στην ανάπτυξη ποιοτικών υπηρεσιών αναλυτικής ενημέρωσης και παραβαίνοντας τη συνταγματική αρχή της ισότητας.
Το ΙAB Hellas έχει έρθει αντιμέτωπο πολλάκις στο παρελθόν με το θέμα αυτό και με επιτυχία έχει συμβάλλει ώστε να αποφευχθεί επιβολή αγγελιοσήμου, ή οποιασδήποτε άλλη άδικη επιβάρυνση, ενώ συνεχίζει κάθε δυνατή και νόμιμη προσπάθεια για την προάσπιση των συμφερόντων της αγοράς που αντιπροσωπεύει, όντας ήδη σε επαφή με λοιπούς φορείς της αγοράς, τους οποίους επίσης επηρεάζει πιθανή τέτοια εξέλιξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά