Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Το τέλος της αυτοκρατορίας του γυμνού

Τα περιοδικά όπως το διάσημο «Penthouse» που πωλούν το γυμνό πτωχεύουν, θυσία στον βωμό του Διαδικτύου


Κάποτε στοίχειωναν τις αντρικές φαντασιώσεις. Τα έβρισκες μέσα σε συρτάρια, κάτω από κρεβάτια και κρυμμένα στις ντουλάπες των εφήβων. Αποτελούσαν το ένοχο μυστικό για νεαρούς, φαντάρους και εργένηδες που φρόντιζαν να τα ξεφυλλίζουν μετά μανίας. Ο λόγος για τα ανδρικά περιοδικά όπως το «Playboy» και το «Penthouse» με τις γυμνές φωτογραφίες γυναικών, που πάλαι ποτέ κατέγραφαν εντυπωσιακή κυκλοφορία πουλώντας εκατομμύρια αντίτυπα κάθε τεύχους.

Αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα η εταιρεία FriendFinder Networks, μητρική εταιρεία του Penthouse Media Group που εκδίδει το «Penthouse», κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στο Κεφάλαιο 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα.

Σύμφωνα με το έγγραφο που κατατέθηκε στο δικαστήριο, οι υποχρεώσεις της εταιρείας υπολογίζονται στα 500 εκατ. ευρώ - 1 δισ. δολάρια, ενώ τα στοιχεία ενεργητικού της ανέρχονται μόλις σε 1-10 εκατ. δολάρια. Πριν από δύο χρόνια ο όμιλος του «Penthouse» είχε καταθέσει πρόταση εξαγοράς του «Playboy» έναντι ποσού 185 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο η πρόταση αυτή δεν τελεσφόρησε.

Να θυμίσουμε ότι το «Penthouse» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1965 από τον εκδότη Μπομπ Γκουτσιόνε. Συνδύαζε άρθρα επικαιρότητας και lifestyle με ερωτικές φωτογραφίσεις μοντέλων. Στο απόγειο της δόξας του ο Γκουτσιόνε ήταν ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους των ΗΠΑ. Το τεύχος Σεπτεμβρίου του 1984 που περιείχε γυμνές φωτογραφίες της Βανέσα Γουίλιαμς υπήρξε το δεύτερο μεγαλύτερο σε κυκλοφορία τεύχος (οποιουδήποτε) περιοδικού στις ΗΠΑ με πάνω από 5,3 εκατ. αντίτυπα σε πωλήσεις.

Η αλήθεια είναι ότι στην εποχή μας τα περιοδικά αυτά είναι ένα ιδιότυπο είδος δεινοσαύρων. Με τη βιομηχανία του πορνό - μαλακού και σκληρού - να έχει μεταναστεύσει στις ηλεκτρονικές λεωφόρους του Διαδικτύου, τα περιοδικά αυτά δεν εξυπηρετούν πλέον καμία ανάγκη. Οταν το Internet εξασφαλίζει στους χρήστες φωτογραφίες και βίντεο με το απλό πάτημα ενός κουμπιού, ποιος ο λόγος για να αγοράσει κανείς ένα ανδρικό περιοδικό;

Είναι τόσο εντυπωσιακή η πληθώρα πορνογραφικού υλικού που διατίθεται μέσω του Διαδικτύου που οι φωτογραφίες των ανδρικών περιοδικών ομοιάζουν με απολιθώματα του παρελθόντος. Σήμερα μπορεί κανείς να πει ότι τα ανδρικά περιοδικά είναι σχεδόν απομεινάρια μιας χαμένης συλλογικής αθωότητας, όταν ακόμη και η φωτογραφία μιας γυμνής γυναίκας έφτανε για να εξασφαλίσει σε ένα περιοδικό εκατομμύρια πωλήσεις.

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά