Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Αρχισε η πορεία ανάκαμψης στο χώρο της επικοινωνίας

Το τέλος της κρίσης για τη διαφημιστική αγορά διεθνώς γράφεται τις ημέρες αυτές, αφού η πορεία ανάκαμψης των οικονομιών του δυτικού κόσμου αποτυπώνεται πλέον καθαρά στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου των ομίλων του χώρου της επικοινωνίας, οι οποίοι έπειτα από μια μακρά περίοδο κάμψης κερδίζουν πλέον ολοένα και περισσότερο έδαφος.
Θεαματική ανάκαμψη παρουσιάζουν τα καθαρά έσοδα των μεγάλων γκρουπ του χώρου της επικοινωνίας παγκοσμίως, ακολουθώντας και την ανοδική πορεία της διαφημιστικής δαπάνης σε παγκόσμια κλίμακα, μετά τις σοβαρές δυσκολίες που αντιμετώπισαν το 2009.
Ηδη τα 5 μεγαλύτερα γκρουπ κάνουν λόγο για σημαντική βελτίωση, καλύτερη του αρχικά αναμενομένου, καθώς τόσο διεθνώς όσο και ειδικά στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών τα οργανικά έσοδα (έσοδα καθαρά από υπηρεσίες, στα οποία δεν περιλαμβάνονται στοιχεία από τυχόν συγχωνεύσεις ή εξαγορές) παρουσιάζουν για πρώτη φορά μετά το τέταρτο τρίμηνο του 2008 θετικό πρόσημο.
Επαναφορά στα κέρδη
Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 3,23 δισεκατομμύρια δολάρια στο πρώτο τρίμηνο του 2010, το WPP, ο μεγαλύτερος όμιλος στον τομέα της επικοινωνίας παγκοσμίως, παρουσίασε αύξηση των οργανικών του κερδών κατά 0,5% διεθνώς και κατά 3,5% ειδικότερα στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι προοπτικές για το γκρουπ είναι θετικές και ως εκ τούτου στο τέλος του 2010 αναμένεται να παρουσίασε αύξηση οργανικών εσόδων σε παγκόσμια κλίμακα της τάξης του 2,5%.
Ανάλογες είναι οι εκτιμήσεις και για το γκρουπ Omnicom, το οποίο παρουσίασε έσοδα ύψους 2,92 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Η αύξηση των οργανικών εσόδων στο υπό εξέταση διάστημα ξεπέρασε το 2,1%, ενώ για το τέλους του έτους οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση της τάξης του 2,3%. Και αυτό το γκρουπ παρουσιάζει καλύτερη εικόνα στην αγορά των ΗΠΑ, με αύξηση οργανικών εσόδων της τάξης του 4,9%.
Η Publicis έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με έσοδα ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Η αύξηση του ομίλου όσον αφορά στα οργανικά κέρδη, κινήθηκε στο 3,1%, για το τέλος του έτους ωστόσο αναμένεται να κυμανθεί σε επίπεδα λίγο υψηλότερα του 2%. Στην αγορά των ΗΠΑ τα οργανικά κέρδη του Ομίλου Publicis παρουσίασαν αύξηση 4,8%, μια από τις μεγαλύτερες σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η Havas εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά στην αγορά των ΗΠΑ στο πρώτο τρίμηνο του 2010 με το σχετικό ποσοστό να φτάνει το 5%. Παρά ταύτα, σε διεθνές επίπεδο το νούμερο δεν είναι ανάλογα υψηλό, αφού η αύξηση των οργανικών εσόδων του γκρουπ ανέρχεται στο 1,5%. Τα συνολικά έσοδα του στο πρώτο τρίμηνο του 2010 ανέρχονται σε 0,3 δισεκατομμύριο δολάρια.
Η IPG, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 1,34 δισεκατομμύριο δολάρια στο πρώτο τρίμηνο του έτους, δεν εμφανίζει το ίδιο καλές προοπτικές με τον ανταγωνισμό όσον αφορά στα οργανικά έσοδα.
Ειδικότερα, σε διεθνές επίπεδο και όσον αφορά στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφηκε μείωση 2,9%, ενώ η εκτίμηση για το τέλος του έτους, παρά το ότι η αγορά παρουσιάζει ανάπτυξη, κάνει λόγο για αρνητικό πρόσημο, οριακά ωστόσο, αφού αναμένεται κάμψη -0,2%. Παρά ταύτα και αυτή η εταιρεία ειδικότερα όσον αφορά στην αγορά των ΗΠΑ έχει παρουσιάσει αύξηση οργανικών κερδών της τάξης του 3%.
Διεθνείς αγορές και η Ελλάδα
Οι εκτιμήσεις μετά τη δύσκολη περίοδο του 2009 ήταν αρκετά συγκρατημένες κάνοντας λόγο για αργή διαδικασία ανάκαμψης, η οποία θα ολοκληρωνόταν εντός του 2012.
Στην παρούσα φάση και μετά τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2010 αρκετοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι οι ρυθμοί του 2008 ενδεχομένως θα εμφανιστούν εκ νέου μέσα στο 2011 και μάλιστα στο πρώτο εξάμηνο αν όχι στο πρώτο τρίμηνο.
Στη χώρα μας, παρ' όλα αυτά, η ευρύτερη οικονομική κατάσταση δεν αφήνει περιθώρια για αισιόδοξες εκτιμήσεις τουλάχιστον για την τρέχουσα χρονιά. Παρά ταύτα, μετά την παρέλευση του «πρώτου σοκ» αναμένεται ότι η αγορά θα βρει εκ νέου τις ισορροπίες της και θα ακολουθήσει την πορεία των άλλων αγορών του δυτικού κόσμου.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά