Image via Wikipedia
Την υιοθέτηση σαφών ορίων για τη λειτουργία της τηλεοπτικής αγοράς, τόσο μέσω της θέσπισης ευέλικτων και αποτελεσματικών κανόνων δικαίου όσο και μέσω του ελέγχου των δραστηριοτήτων των κρατικών ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών -προκειμένου να διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός που απειλείται από τη χωρίς φειδώ χρήση των κρατικών επιχορηγήσεων -, ζητούν οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί της Ευρώπης, σε μια περίοδο κατά την οποία η βιομηχανία δέχεται σημαντικές πιέσεις.Τα συνολικά έσοδα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας του broadcasting κινήθηκαν, το 2009, περί τα 70 δισεκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας τον τομέα έναν από τους πλέον νευραλγικούς της βιομηχανίας των media τόσο σε επίπεδο Ε.Ε., όσο και παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο ο χώρος να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στο οικονομικό περιβάλλον, η ACT -η Ενωση των ιδιωτικών σταθμών της Ευρώπης- γνωστοποίησε τα κομβικά σημεία για την ταχεία αναστροφή του αρνητικού κλίματος και τη μελλοντική ανάπτυξη.
Καθορισμός των ορίων
Ξεκάθαρα όρια σε σχέση με την επέκταση των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων στο νέο μιντιακό περιβάλλον ζητούν οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί από την κεντρική διοίκηση των Βρυξελλών. Ιδιαίτερα, όπως επισημαίνουν, στον τομέα των αθλητικών δικαιωμάτων και των ψηφιακών μέσων, υπάρχει κίνδυνος στρέβλωσης του ανταγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι αρκετές φορές στο παρελθόν -και στη χώρα μας- χρησιμοποιήθηκαν κονδύλια του Δημοσίου για εξασφάλιση τηλεοπτικών δικαιωμάτων αθλητικών εκδηλώσεων, εκτινάσσοντας παράλληλα τις τιμές στα ύψη.
Η κατάλληλη εφαρμογή των ευρωπαϊκών Οδηγιών, που βρίσκονται σε ισχύ στις χώρες μέλη -στη χώρα μας σε αρκετούς τομείς παρατηρείται καθυστέρηση-, έχουν στην τρέχουσα περίοδο μεγαλύτερη σημασία από ποτέ για τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, των οποίων τα διαφημιστικά έσοδα έχουν επηρεαστεί σημαντικά την τελευταία χρονιά σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Προστασία από την πειρατεία
«Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, όπως τα 24ωρα ειδησεογραφικά προγράμματα, στοιχίζουν σημαντικά ποσά και για το λόγο αυτό δεν μπορούν να είναι δωρεάν διαθέσιμα», έχει επισημάνει η ACT -η πανευρωπαϊκή ένωση των ιδιωτικών τηλεοπτικών οργανισμών- σε επανειλημμένες ανακοινώσεις της.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ιδιώτες ζητούν αποτελεσματική προστασία του περιεχομένου και ισχυρά μέτρα κατά της πειρατείας, προκειμένου να διασφαλιστούν οι μελλοντικές επενδύσεις στην τηλεόραση, οι οποίες, όπως καθίσταται σαφές, πηγαίνουν ολοταχώς προς το συνδρομητικό μοντέλο (και λόγω της κάμψης στη διαφήμιση).
Πάντως, ειδικότερα όσον αφορά στο περιεχόμενο, ζητείται επίσης η θέσπιση ευέλικτων κανόνων δικαίου, εστιάζοντας στην προώθηση της καινοτομίας στο περιεχόμενο, η οποία θα φέρει αύξηση εσόδων και ένα ευρύ φάσμα νέων προγραμμάτων και υπηρεσιών για τους τηλεθεατές.
Παροχή περιεχομένου online
Τα ψηφιακά μέσα είναι πλέον πραγματικότητα και δεν υπάρχουν εμπόδια στην πρόσβαση περιεχομένου. Σήμερα έχουμε 7.200 τηλεοπτικούς σταθμούς και 720 on demand υπηρεσίες διαθέσιμες στην Ευρώπη.
Οπως δείχνουν τα στοιχεία, στις αγορές όπου υπάρχει ζήτηση από τους καταναλωτές και οι ευρύτερες οικονομικές συνθήκες καθιστούν την επιχειρηματική δραστηριότητα βιώσιμη, οι ιδιωτικοί σταθμοί προσφέρουν ήδη προγράμματα και υπηρεσίες και εκτός συνόρων. Οι ρυθμίσεις που προωθούνται τελευταία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τη δυνατότητα παροχής οπτικοακουστικού περιεχομένου, μέσω Διαδικτύου, σε περισσότερες από μια χώρες, εκτιμάται από το σύνολο του κλάδου, ότι θέτει το θέμα σε σωστή βάση.
Για τη διατήρηση μια δίκαιης απόδοσης κεφαλαίου και για τη διασφάλιση μελλοντικής παραγωγής και επένδυσης στο δημιουργικό περιεχόμενο είναι καθοριστικής σημασίας, να διατηρηθεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, για την αποκλειστικότητα και την αδειοδότηση περιεχομένου.
Ανοιχτή πληγή
Το ζήτημα της διαδικτυακής αντιγραφής αποτελεί και για την τηλεόραση -όπως άλλωστε και για τις εφημερίδες- ανοιχτή πληγή, που απειλεί με ολοένα και αυξανόμενη ένταση τη βιωσιμότητα της τηλεοπτικής βιομηχανίας.
Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνεται ότι ο σεβασμός στα πνευματικά δικαιώματα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία πρωτοποριακών διαδικτυακών επιχειρηματικών μοντέλων. Αν αυτό δεν εξασφαλιστεί, η επένδυση στο περιεχόμενο κινδυνεύει.
Σ.Ι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά