Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

Αυξημένους τζίρους καταγράφουν τα περιφερειακά κανάλια Αττικής

Ιδιαίτερα δυναμική εμφανίζεται η αγορά των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών του νομού Αττικής, σύμφωνα με τα αποτελέσματα χρήσης 2009, παρά το ό,τι τα προβλήματα είχαν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται στον τηλεοπτικό χώρο στο υπό εξέταση έτος, πράγμα που αποδίδεται στις νέες προοπτικές που ανοίγει η επερχόμενη ψηφιακή τεχνολογία και ως εκ τούτου, ειδικότερα, το ορατό πλέον ενδεχόμενο αδειοδότησης των καναλιών.
Οι ισχυρότερες περιφερειακές επιχειρήσεις της χώρας, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, αλλά και σημαντική βελτίωση στα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα του 2009.
Ειδικότερα και όπως προκύπτει από τα στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών των επιχειρήσεων -των οποίων η δημοσίευση ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες- οι συνολικές πωλήσεις των περιφερειακών καναλιών της Αττικής, ξεπέρασαν τα 25,68 εκατ. ευρώ το 2009, έναντι 20,45 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση 25,59%, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονική στιγμή.
Υπενθυμίζεται ότι η κάμψη στη διαφημιστική δαπάνη των ΜΜΕ και ειδικότερα της τηλεόρασης, έκανε την εμφάνισή της ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του 2009, επηρεάζοντας αρκετές από τις επιχειρήσεις του χώρου των ΜΜΕ, όχι μόνο τις περιφερειακές, αλλά ακόμα και εθνικής εμβέλειας.
Σοβαρότατη βελτίωση, καταγράφεται και όσον αφορά τα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα, τα οποία συνεχίζουν βέβαια να έχουν αρνητικό πρόσημο, οι ζημίες ωστόσο είναι μειωμένες κατά 43,6%, αφού διαμορφώθηκαν στα 3,9 εκατ. ευρώ το 2009, έναντι 6,9 εκατ. ευρώ το 2008.
Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά το 2009, οι υπό εξέταση τηλεοπτικές επιχειρήσεις, απέκτησαν το δικαίωμα ψηφιακής εκπομπής στο πιλοτικό στάδιο, αποσπώντας τη σχετική έγκριση του ΕΣΡ πράγμα που βεβαίως, εκτίναξε την αξία τους στο άτυπο «τηλεοπτικό χρηματιστήριο», αφού μέσω αυτή της έγκρισης, θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα, για την απόκτηση και άδειας ψηφιακής εκπομπής, όταν βεβαίως αυτή αποδοθεί στους δικαιούχους, μετά από τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού, που θα προκηρυχθεί τα επόμενα χρόνια, εν όψει της πλήρους μετάβασης στις ψηφιακές εκπομπές από το 2012 και μετά.
Επισημαίνεται ότι η προοπτική αυτή, ήταν εκείνη που «ζωντάνεψε» κάποιες από τις επιχειρήσεις που μέχρι το 2008, εμφάνιζαν στοιχεία που δήλωναν πλήρη αδράνεια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του καναλιού «Τηλεφώς» -που μέσα στο 2010 άλλαξε ιδιοκτησία περνώντας στον Μ. Κουρή- το οποίο το 2008 είχε δηλώσει κύκλο εργασιών ίσο με το ποσό των 288 ευρώ.
Θα πρέπει επίσης να τονιστεί ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα και όσο πλησιάζει η ώρα των αδειοδοτήσεων για την ψηφιακή εκπομπή, αναμένεται να υπάρξουν και άλλες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των περιφερειακών καναλιών της Αττικής, αφού το κόστος της επένδυσης για την απόκτηση ενός τέτοιου καναλιού σε σύγκριση με την υπεραξία που μπορεί να δημιουργηθεί στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, είναι ιδιαιτέρως συμφέρουσα για τους επενδυτές.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το ενδιαφέρον αναμένεται από τους μεγάλους παίκτες, ενώ ήδη εξετάζεται και η προοπτική συνεργειών από επιχειρηματίες που ήδη βρίσκονται στην αγορά των περιφερειακών σταθμών.
Τα αποτελέσματα ανά κανάλι
Ο περιφερειακός σταθμός με τον υψηλότερο τζίρο, παρέμεινε και το 2009, το MAD, παρουσιάζοντας πωλήσεις ύψους 9,6 εκατ. ευρώ, έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση 0,74%. Το νεανικό μουσικό κανάλι παρέμεινε επίσης και στην κερδοφορία, οριακά βέβαια, εμφανίζοντας καθαρά προ φόρων κέρδη 8 χιλιάδων ευρώ.
Το Extra 3 εμφανίζεται στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 4,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 17,99%, ενώ σημαντική βελτίωση επιτεύχθηκε σε επίπεδο καθαρών προ φόρων αποτελεσμάτων, όπου η εταιρεία επέστρεψε στην κερδοφορία με 695 χιλιάδες ευρώ κέρδος.
Μια ακόμη «έκπληξη» εμφανίζεται στην 3η θέση, όπου ο τηλεοπτικός σταθμός Sport TV, ιδιοκτησίας Π.Κυριακίδη πλέον, υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις του ανεβάζοντές τις στα 3,64 εκατ. ευρώ, με αύξηση 166,94%. Σημαντικά βελτιωμένα είναι και τα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα της εταιρείας, αφού εμφανίζονται κέρδη ύψους 2,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 828 χιλιάδων ευρώ το 2008.
Ανάλογη ανοδική πορεία, τουλάχιστον όσον αφορά τις πωλήσεις, με διπλασιασμό του τζίρου -αύξηση 98,29%- εμφανίζει και το MTV, το οποίο το 2009 παρουσίασε κύκλο εργασιών ύψους 2,85 εκατ. ευρώ, έναντι 1,4 εκατ. ευρώ το 2008. Σε επίπεδο βέβαια καθαρών προ φόρων αποτελεσμάτων, η εταιρεία, παρουσίασε διεύρυνση των ζημιών της, οι οποίες έφτασαν σε 3,3 εκατ. ευρώ.
Αύξηση πωλήσεων κατά 4,72% και οριακή κερδοφορία με καθαρά προ φόρων κέρδη ύψους 5 χιλιάδων ευρώ εμφάνισε το «Τηλεάστυ». Ο κύκλος εργασιών του καναλιού το οποίο είναι πλέον ιδιοκτησία του ΛΑΟΣ ανήλθε σε 1,95 εκατ. ευρώ.
Υψηλή αύξηση όσον αφορά τον τζίρο, κατά 42,36%, αλλά και στα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα με διπλασιασμό κερδών, εμφανίζει το BlueSky, του Ν. Κισσανδράκη. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 1,01 εκατ. ευρώ το 2009 και τα καθαρά προ φόρων κέρδη ξεπέρασαν τις 62 χιλιάδες ευρώ.
Αύξηση κατά 14,67% στις πωλήσεις του πέτυχε το 06TV το 2009, οι οποίες ανήλθαν σε 883 χιλιάδες ευρώ, παρά ταύτα η εταιρεία παρουσίασε καθαρές προ φόρων ζημίες που ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...