Cover via Amazon |
Οι αναλύσεις για το τέλος των εφημερίδων είναι υπερβολικές, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στη Βρετανία και δείχνει ότι οι πολίτες περνούν πολύ περισσότερο χρόνο ξεφυλλίζοντας τις έντυπες εκδόσεις των 12 εφημερίδων που κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα απ' ό,τι διαβάζοντας ειδήσεις στις διαδικτυακές τους εκδόσεις.
Αυτή η απόδειξη ότι οι εφημερίδες μπορούν πολύ καλύτερα να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών από τις οθόνες των κομπιούτερ ίσως βοηθά να εξηγηθεί γιατί ο Τζεφ Μπέζος, ένας από τους πρίγκιπες του Ιντερνετ, δημιουργός του Amazon.com αλλά και της ταμπλέτας ηλεκτρονικής ανάγνωσης Kindle, επέλεξε να αγοράσει τη θρυλική αμερικανική εφημερίδα «Ουάσιγκτον Ποστ».
Ο μέσος αναγνώστης εφημερίδας στη Βρετανία περνά 46 λεπτά την ημέρα διαβάζοντας τις σελίδες της, ενώ στο Ιντερνετ ο μέσος όρος παραμονής στην ιστοσελίδα της ίδιας εφημερίδας δεν ξεπερνά τα 66 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου City του Λονδίνου. Ακόμα και εάν ληφθεί υπόψη η χρήση των εφαρμογών των εφημερίδων, τις οποίες υπάρχει η τάση να διαβάζει περισσότερο όποιος τις κατεβάζει διαδυκτιακά, η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι συνολικά για τις 12 εθνικές εκδόσεις άνω του 90% του χρόνου που αφιερώνεται από τους αναγνώστες αφορά τις έντυπες.
Οπως εξηγεί ο Νιλ Θέρμαν, λέκτορας στο τμήμα δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου City και συγγραφέας της έρευνας, ο μεγάλος ανταγωνισμός στις διαδικτυακές εκδόσεις φαίνεται ότι αποτελεί τον βασικότερο λόγο για τον οποίο οι αναγνώστες των ιστοσελίδων τείνουν να έχουν μια πολύ πιο «επιφανειακή» σχέση με τις εφημερίδες. «Η πληθώρα επιλογών που υπάρχει στο Ιντερνετ σημαίνει ότι είναι πολύ δύσκολο για μια εφημερίδα να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό εκεί απ' ό,τι στο έντυπο, όπου υπάρχει περιορισμένος αριθμός προϊόντων», εξηγεί. «Οταν κάποιος επισκέπτεται μια ιστοσελίδα είναι πολύ εύκολο να μεταπηδήσει σε μια άλλη. Υπάρχουν δισεκατομμύρια ιστοσελίδες και το να εντρυφήσεις πραγματικά σε μια είδηση ή ανάλυση που σε ενδιαφέρει απαιτεί πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από το να τη διαβάσεις στην έντυπη εκδοχή της εφημερίδας, που απλώνει όλες τις ειδήσεις μπροστά σου προσφέροντάς σου την επιλογή». Υποστηρίζει επίσης ότι ένας λόγος για τον οποίο οι αναγνώστες μένουν λίγο στις ιστοσελίδες των εφημερίδων είναι το γεγονός ότι τους παρέχεται δωρεάν πρόσβαση και έτσι «δεν εκτιμούν εκείνο στο οποίο δεν έχουν επενδυθεί χρήματα».
Ο Θέρμαν απορρίπτει την πρόβλεψη ότι οι έντυπες εφημερίδες θα έχουν εξαφανιστεί σε 10 χρόνια. «Με όλη αυτή την υπερβολική ενασχόληση με τις νέες ταμπλέτες, είναι εύκολο να ξεχάσουμε ότι οι εφημερίδες στο χαρτί αποτελούν ακόμη ένα προϊόν ιδιαίτερα φιλικό στον χρήστη», λέει.
Μπαστέα Νατάσα / tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά