Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Δεύτερος γύρος επιβολής κυρώσεων για «γκρίζα» προβολή

Σε δεύτερο γύρο επιβολής κυρώσεων για το ζήτημα της συγκεκαλυμμένης διαφήμισης προχώρησε χθες το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης βάζοντας -με πολύ επιείκεια βέβαια- αυτή τη φορά στο «στόχαστρο», μεταξύ άλλων και την κρατική ραδιοτηλεόραση και δείχνοντας ότι δεν προτίθεται να «περιμένει» τις επικείμενες αλλαγές που θα υπάρξουν στο θεσμικό πλαίσιο της χώρας σχετικά με τα ζητήματα προβολής προϊόντων και υπηρεσιών.
Ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης.
Ειδικότερα και ενώ η χώρα τελεί εν αναμονή ενσωμάτωσης της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη διαφήμιση, η ανεξάρτητη αρχή, προχώρησε στην επιβολή μιας ακόμη οικονομικής κύρωσης σε τηλεοπτικό σταθμό χαμηλού ύψους βέβαια συγκριτικά με άλλες περιπτώσεις -της τάξης των 15.000 ευρώ- με υψηλό συμβολισμό ωστόσο, δεδομένου ότι πρόκειται για την κρατική ΝΕΤ.
Τα κανάλια της ΕΡΤ ΑΕ, χαίρουν μιας ιδιότυπης «ασυλίας» από την πλευρά του ΕΣΡ, απολαμβάνοντας κατά κανόνα χαμηλότερες κυρώσεις (όταν βέβαια αυτό συμβαίνει) σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα.
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της αρχής Ιωάννης Λασκαρίδης, η εκπομπή «Στην υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου, παρουσίασε στις 18/10/2009, το νέο cd του Γιάννη Πάριου, το οποίο την επομένη ημέρα κυκλοφορούσε ως ένθετο σε Κυριακάτικη εφημερίδα.
Το Συμβούλιο θεώρησε ότι η κίνηση αυτή, παρά το ότι όπως είναι γνωστό οι Κυριακάτικες εφημερίδες, βρίσκονται στα περίπτερα ήδη από το βράδυ του Σαββάτου στην περιοχή της Αττικής, ισοδυναμούσε με συγκεκαλυμμένη διαφήμιση, με στόχο την προώθηση των πωλήσεων της συγκεκριμένης εφημερίδας που περιείχε το ένθετο.
Οι προσφορές και η έμμεση διαφήμιση
Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου 15 ημέρες, το ΕΣΡ είχε προχωρήσει στην επιβολή μπαράζ κυρώσεων σε τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας (Mega και Alter) για το θέμα της συγκεκαλυμμένης διαφήμισης, προσφορών εφημερίδων, ενώ χθες εκτός από το σχετικά χαμηλό πρόστιμο στην ΝΕΤ, επιβλήθηκε και ένα άλλο 20.000 ευρώ, σχετικά υψηλό -δεδομένου ότι το κανάλι είναι περιφερειακός σταθμός και άρα υπόκειται σε χαμηλότερες κυρώσεις βάσει νόμου σε σχέση με τα εθνικής εμβέλειας- στον τηλεοπτικό σταθμό Extra, επίσης για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση (υπόθεση προβολής επαγγελματία μέσα από εκπομπή του καναλιού).
Εξάλλου δεδομένων των προαναφερθέντων προστίμων, αξίζει να αναφερθεί ότι χθες, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των συντακτών, μερίδα παρισταμένων έθεσε θέμα για την παρουσίαση -πριν από λίγες ημέρες- μέσα από το δελτίο ειδήσεων του Alter, γνωστής καλλιτέχνιδος, εν όψει της έκδοσης του νέου της δίσκου ως προσφορά σε Κυριακάτικη εφημερίδα. Ο πρόεδρος του ΕΣΡ επιφυλάχθηκε να απαντήσει.
Οι εκδόσεις δεν θεωρούνται προσφορές
Από την άλλη πλευρά και όπως τόνισε ο κ Λασκαρίδης, με αφορμή ερωτήσεις για το ζήτημα των προσφορών, τα βιβλία και διάφορες άλλες εκδόσεις, οι οποίες συνοδεύουν εφημερίδες και προβάλλονται από τηλεοπτικούς σταθμούς θεωρούνται ως πολιτιστικές προσφορές και δεν μπορούν να μπουν στην ίδια κατηγορία με τα μουσικά cd και τα dvd, αφού θεωρούνται προϊόντα συναφή με τις εφημερίδες.
Επίσης διευκρινίστηκε ότι στα δελτία ειδήσεων μπορεί να γίνει αναφορά για οποιοδήποτε συνοδευτικό των εφημερίδων αρκεί αυτή να γίνεται μετά την έκδοσή τους.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - Ναυτεμπορικη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...