Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

Παραπλανητική κρίθηκε η διαφήμιση της Amstel και αποσύρεται

Είχαμε αναφερθεί πριν έναν μήνα περίπου στην παραπλανητική διαφήμιση της Amstel , όπου παρουσιάζεται η μπύρα ν’ αναζητά τις ελληνικές ρίζες του ονόματος της. Όπως είναι γνωστό η μπύρα πήρε το όνομα της από τον ποταμό Amstel, από όπου πήρε και το όνομα του το Amsterdam!!!

Τώρα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι υποχρεωμένη να τροποποιήσει εντός 4 ημερών τη διαφημιστική καμπάνια της μπύρας Amstel σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ).
Ειδικότερα, η διαφημιστική καμπάνια της Amstel κρίθηκε από το ΣΕΕ «παραπλανητική ως προς τα βασικά της μηνύματα που προβάλλουν τον ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση». Η Επιτροπή έκρινε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας Amstel τοποθετώντας μάλιστα το στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο διαχρονικότητας.
Με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανόν να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση ότι
Amstel Beer
Amstel Beer (Photo credit: vamapaull)
πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που εξαρχής δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές πρώτες ύλες.
Πιο συγκεκριμένα, παραπλανητικοί θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την παραγωγή της μπίρας κατά 100% από ελληνικό κριθάρι. Εντούτοις αφενός επειδή η μάρκα Amstel δεν είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη διαδικασία από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι αποκλειστικά από Έλληνες παραγωγούς) ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι από τη διαφήμιση είναι πιθανός ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας υπόψη της και το γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά ασαφές κατά πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.
Παραπλανητικά θεωρήθηκαν από το ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την προέλευση του ονόματος της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ στέλνανε...) και τις ελληνικές ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης Στ-έλιος).
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...