Αν ασχολείσαι επαγγελματικά με το σινεμά, το Variety το ξέρεις. Είναι, σαν να λέμε, «ιστορικό» έντυπο. Σκεφτείτε πως κλείνει… 108 χρόνια στην πιάτσα. Ναι, καλά διαβάσατε, ιδρύθηκε το 1905. Σταδιακά το «Variety» έγινε η πυξίδα της σόουμπιζ.
Εδώ πρωτοεμφανίστηκαν οι φράσεις - κλειδιά «sex appeal», «strip-tease», «sit-com», η αλφαβήτα δηλαδή μιας ολάκερης βιομηχανίας! Φυσικά και μπορούσε να γκρεμίσει ή να «ισιώσει» την καριέρα κάποιου, αλλά - κακά τα ψέματα - σπανίως είχε άδικο. Ακόμη και για την ελληνική κινηματογραφική βιομηχανία έγραφε και ήξερες πως ήταν η μόνη έμπιστη πηγή σου. Τουτέστιν, γνώριζες πως ό,τι διάβαζες ήταν ειλικρινές. Πως οι χειραψίες κάτω από το τραπέζι και οι καλές δημόσιες σχέσεις δεν βοηθούσαν και τόσο.
Κοινώς, το «Variety» δεν «χάιδευε» κανέναν - μπορούσες φυσικά να το χαϊδέψεις εσύ, αλλά πιθανότατα να μη σου έβγαινε σε καλό. Σε κάθε μεγάλο φεστιβάλ, οι ανταποκριτές του περιοδικού είχαν έτοιμη την κριτική τους για κάθε διαγωνιζόμενη ταινία την επομένη της προβολής της - κάθε σινεφίλ που κάνει αυτή τη δουλειά λαμβάνει σοβαρά υπόψη του αυτά τα κείμενα πριν ζυγοσταθμίσει τα προγνωστικά του.
Τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση χτύπησε το «Βαράιετι». Αρκετές από τις σημαντικότερες υπογραφές του αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν. Τα γραφεία μετακόμισαν - παρέμειναν βέβαια στο Λος Αντζελες, όπου εδρεύει η επιχείρηση, αλλά σε σχετικά φτηνότερο κτίριο. Ο περασμένος Ιανουάριος ήταν ο πιο κρίσιμος μήνας στην ιστορία της έκδοσης - ο μήνας που περιμένει πώς και πώς το διαφημιστικό κομμάτι της επιχείρησης. Γιατί σκάνε οι υποψηφιότητες των Οσκαρ, οι Χρυσές Σφαίρες, είναι και η επίσημη έναρξη της τηλεοπτικής σεζόν, σκάει κι από δίπλα το Φεστιβάλ του Σάντανς, τέλος πάντων μαζεύεται αρκετό χρήμα. Ή έτσι συνέβαινε. Γιατί μόλις πριν από λίγες μέρες, ύστερα από πολλά σκαμπανεβάσματα, άλλες τόσες απολύσεις, το «Βαράιετι» έπαψε να είναι ημερήσιο και «μεταλλάσσεται» πλέον σε εβδομαδιαίο.
Κανείς δεν ξέρει αν τελικά το περιοδικό θα σωθεί από την οικονομική αιμορραγία. Η αμέσως επόμενη επιλογή θα ήταν να μεταφερθεί εξ ολοκλήρου στο Διαδίκτυο, κάτι που όμως θα του στοιχίσει τον ανταγωνιστικό του χαρακτήρα. Οπως και να 'χει, η διακοπή της ημερήσιας έκδοσής του αποτελεί και το κλείσιμο μιας εποχής για τον πολιτιστικό Τύπο…
Η Βίβλος της αµερικανικής βιοµηχανίας του θεάµατος θα κυκλοφορεί πλέον σε εβδοµαδιαία βάση, όπως και όταν πρωτοεκδόθηκε το 1905. Οπως ανακοίνωσε ο δηµοσιογραφικός όµιλος Πένσκε στον οποίο ανήκει, το τελευταίο ηµερήσιο φύλλο θα τυπωθεί στις 18 Μαρτίου και η επταήµερη έκδοση θα βγει στα περίπτερα από τις 26 Μαρτίου.
Πίσω από την απόφαση αυτή προφανώς κρύβονται οικονομικοί λόγοι. Παρά την εξαγορά του τον περασμένο Οκτώβριο έναντι 19,2 εκατ. ευρώ από τον Πένσκε, ο ισολογισμός του συνέχισε τους τελευταίους μήνες να είναι ελλειμματικός. Αλλωστε, η μειωμένη κυκλοφορία του δεν μπορούσε σε τίποτα να συγκριθεί με τις δόξες του παρελθόντος, όταν εξαντλούνταν τα φύλλα του. Οι σημερινοί αριθμοί το μαρτυρούν και μόνοι τους: 28.000 πωλήσεις το καθημερινό φύλλο, 30.000 το εβδομαδιαίο και 17.000 συνδρομητές στη διαδικτυακή έκδοση.
Παράλληλα με τον επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας, οι ιθύνοντες του «Βαράιετι» αποφάσισαν να καταργήσουν τη διαδικτυακή συνδρομητική υπηρεσία, που από το 2009 - οπότε εφαρμόστηκε - αποτέλεσε εμπόδιο στην αύξηση της επισκεψιμότητας. Ακόμα, τοποθετήθηκαν τρεις νέοι αρχισυντάκτες με ειδικότητα την τηλεόραση, τον κινηματογράφο και το Διαδίκτυο.
Ολα αυτά ώστε να δώσουν ένα τελευταίο φιλί της ζωής σε ένα παραδοσιακό έντυπο που σιγοσβήνει.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά