Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Με απώλειες έκλεισε το 2009 για την Τηλέτυπος Α.Ε.

Με αναμενόμενες απώλειες, λόγω της ευρύτερης οικονομικής κατάστασης του 2009, τόσο σε επίπεδο μητρικής όσο και σε επίπεδο Ομίλου, έκλεισε το 2009 η Τηλέτυπος Α.Ε., διαχειρίστρια εταιρεία του τηλεοπτικού σταθμού Mega.
Ειδικότερα και όπως προκύπτει από τα στοιχεία του δημοσιευμένου ισολογισμού, οι απώλειες των πωλήσεων της μητρικής εταιρείας έφτασαν στο 17,19%, ενώ παράλληλα και όσον αφορά τα αποτελέσματα, εμφανίζονται καθαρές προ φόρων ζημίες της τάξης των 602 χιλιάδων ευρώ.
Οι πωλήσεις της Τηλέτυπος, για το 2009, διαμορφώθηκαν σε 139,18 εκατ. ευρώ, έναντι 168,07 εκατ. ευρώ το 2008. Σε επίπεδο καθαρών προ φόρων αποτελεσμάτων, η εταιρεία, το 2008, είχε καθαρά προ φόρων κέρδη ύψους 38 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος
Ανάλογα εξελίχθηκαν τα πράγματα και για τον Όμιλο, αφού, το 2009, οι πωλήσεις του διαμορφώθηκαν σε 139,38 εκατ. ευρώ, έναντι 168,94 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας κάμψη της τάξης του 17,5%.
Σε επίπεδο καθαρών προ φόρων αποτελεσμάτων, ο Ομιλος, στον οποίο εκτός από την Τηλέτυπος περιλαμβάνεται και η Τηλέτυπος Κύπρου ΛΤΔ, κατάφερε να παραμείνει στην κερδοφορία, οριακά ωστόσο, αφού για το 2009 εμφανίζονται καθαρά προ φόρων κέρδη ύψους 679 χιλιάδων ευρώ, έναντι κερδών ύψους 55,26 εκατ. ευρώ, το 2008.
Μια δύσκολη χρονιά
Πρόκειται για εικόνα, η οποία προβάλλει με τον πιο εύγλωττο τρόπο την κατάσταση που επικράτησε στην ευρύτερη τηλεοπτική αγορά το 2009, ενώ αποτελεί απλώς προοίμιο για αυτά που ακολουθούν το 2010.
Το Mega είναι ο μεγαλύτερος, τόσο από πλευράς τηλεθέασης όσο και από πλευράς απορρόφησης διαφημιστικών κονδυλίων, τηλεοπτικός σταθμός τα τελευταία χρόνια και η εικόνα που παρουσιάζει αποτελεί το «καλύτερο είδωλο», από όσα εμφανίζονται σε ετήσια βάση, στην αγορά των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας.
Οι πιέσεις που δέχτηκε το κανάλι από τη διαφημιστική αγορά, το 2009, είναι προφανείς από το ποσό που επιστρέφει ως «bonus πελατών». Ειδικότερα, το ποσό αυτό, για το 2009, ανέρχεται σε 11,39 εκατ. ευρώ, έναντι 13,71 εκατ. ευρώ το 2008.
Για την τρέχουσα χρήση (2010), τα πράγματα αναμένεται να γίνουν ακόμα δυσκολότερα, αφού η τηλεοπτική σεζόν 2009 - 2010 δεν ήταν από τις πλέον αποδοτικές, πράγμα που, ειδικότερα όσον αφορά τους πρώτους μήνες του 2010, προβάλλεται και στα στοιχεία της τεκμαρτής διαφημιστικής δαπάνης της τηλεόρασης.
Επισημαίνεται ότι η πορεία της Τηλέτυπος επηρεάζει σημαντικά και την εκδοτική αγορά, καθώς δύο από τους μεγαλύτερους μετόχους της -που στα αποτελέσματα των Ομίλων τους περιλαμβάνουν τα οικονομικά στοιχεία της Τηλέτυπος, κατά το ποσοστό συμμετοχής τους- είναι ο ΔΟΛ (με 22,11%) και η Πήγασος Εκδοτική  (με 26,82%).
Ο ΔΟΛ έχει ήδη ανακοινώσει αποτελέσματα για το 2009 με κάμψη πωλήσεων κατά 10,24% σε επίπεδο Ομίλου και καθαρές προ φόρων ζημίες 16,26 εκατ. ευρώ, ενώ τα αποτελέσματα της Πήγασος αναμένονται.
Προβληματισμός για το ψηφιακό εγχείρημα
Αξίζει να επισημανθεί ότι η εικόνα που παρουσιάζει ο τηλεοπτικός σταθμός Mega προβληματίζει ιδιαίτερα, δεδομένης και της υποχρέωσης της μετάβασης στις επίγειες ψηφιακές εκπομπές, ένα εγχείρημα που έχουν επωμισθεί τα κανάλια.
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια (βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση για το 2012), οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα κληθούν να πραγματοποιήσουν επενδύσεις σημαντικού ύψους, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επίγεια ψηφιακή εκπομπή.
Τόσο η ευρύτερη κατάσταση όσο και οι εκτιμήσεις για την εγχώρια τηλεοπτική αγορά, δεν δημιουργούν και τις καλύτερες των προϋποθέσεων για την ψηφιακή μετάβαση (η οποία από την άλλη θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη χώρα), πράγμα που ενδεχομένως θα δώσει εκκίνηση σε συζητήσεις για στήριξη του εγχειρήματος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...