Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

Πρωτοβουλίες με προοπτικές βελτίωσης των εσόδων στα ΜΜΕ

Βελτίωση των εσόδων για τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς όλης της χώρας υπόσχεται να φέρει η ενσωμάτωση της αναθεωρημένης Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα ηλεκτρονικά Μέσα, στην ελληνική νομοθεσία, η οποία πλέον θα πρέπει να αναμένεται αν όχι το Σεπτέμβριο, στις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου, μετά και τις όποιες εξελίξεις σε κυβερνητικό επίπεδο στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.
Η τρέχουσα -οικονομική και όχι μόνο- κατάσταση στην αγορά των ραδιοτηλεοπτικών Μέσων, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για καθυστερήσεις στις απαραίτητες για την ενίσχυση του κλάδου θεσμικές παρεμβάσεις, οι οποίες πλέον θα δρομολογηθούν από κεντρικό φορέα διαχείρισης.
Η έλλειψη συνεννόησης για τα θέματα ΜΜΕ, λόγω της πολυδιάσπασης των αρμοδιοτήτων σε διαφορετικούς φορείς, που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες, έχει γίνει αντιληπτή από τους κυβερνητικούς κύκλους και στόχος πλέον είναι η υιοθέτηση ενός διαφορετικού μοντέλου διαχείρισης -που ενδεχομένως θα θυμίζει τα πρότυπα των παλαιοτέρων ετών- προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα, όπως για παράδειγμα η παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, λόγω της σημαντικής καθυστέρησης που έχει καταγραφεί στην υιοθέτηση της προαναφερθείσας Ευρωπαϊκής Οδηγίας.
Οι αναγκαίες αλλαγές
Την ίδια ώρα, στο τραπέζι των συζητήσεων, βρίσκονται και μια σειρά από άλλα κομβικά ζητήματα, που αφορούν τόσο την «εσωτερική λειτουργία» των ΜΜΕ, όσο και τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος και, βεβαίως, το ίδιο το περιβάλλον στο οποίο θα κληθούν να λειτουργήσουν στα αμέσως επόμενα χρόνια, στα οποία επισημαίνεται ότι θα πρέπει να λυθούν προβλήματα που εκκρεμούν εδώ και δεκαετίες.
Η ρύθμιση των θεμάτων γραμμικής και μη γραμμικής εκπομπής, η οποία ουσιαστικά θα οριοθετήσει τη νέα αγορά που διαμορφώνεται στο χώρο της παροχής ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών, από τον όποιο ενδιαφερόμενο, βρίσκεται σε εκκρεμότητα και θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν μας προλάβουν για μια ακόμη φορά οι εξελίξεις.
Παράλληλα το θέμα της απόδοσης αδειών λειτουργίας στους τηλεοπτικούς και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, θα πρέπει να ολοκληρωθεί και αυτό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια -εκτός των άλλων για να ανοίξει ο δρόμος και για άλλες υπηρεσίες- οριοθετώντας μια αγορά που επί 20 χρόνια παραμένει αρρύθμιστη, με αρνητικές συνέπειες πρώτα από όλα για τους παίκτες της αγοράς, όσο και για το κράτος.
Η πλήρης και οριστική ομαλοποίηση του καθεστώτος λειτουργίας των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, θα δημιουργήσει νέα έσοδα για το κράτος αλλά και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο ανά την Ελλάδα, αφού για πρώτη φορά θα λειτουργήσουν σε ένα δομημένο περιβάλλον με σαφή δικαιώματα και σαφείς υποχρεώσεις.
Αυτές οι τελευταίες μάλιστα εκτιμάται ότι θα διασφαλίσουν -εκτός των άλλων- και την εργασία των ανθρώπων που απασχολούνται στον τομέα, παρά τις όποιες αλλαγές εξετάζονται τον τελευταίο καιρό.
Οικονομικά οφέλη
Πάντως, και σε ό,τι αφορά την οικονομική ενίσχυση της πολλαπλά πληττόμενης διαφημιστικής αγοράς της ραδιοτηλεόρασης, άμεση εισροή εσόδων για τις επιχειρήσεις του κλάδου αναμένεται από την υιοθέτηση των νέων ρυθμίσεων για τη διαφημιστική προβολή προϊόντων και υπηρεσιών -υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Οδηγία, προβλέπει μεταξύ άλλων και τη θεσμική κατοχύρωση του product placement- με την οποία προσαρμόζεται η ευρωπαϊκή οπτικοακουστική βιομηχανία, στις πρακτικές που ακολουθούνταν εδώ και χρόνια σε άλλες ανεπτυγμένες διαφημιστικά αγορές, όπως οι ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι η ραδιοτηλεοπτική αγορά δέχθηκε πρωτοφανείς πιέσεις στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, εμφανίζοντας ακόμα και διψήφιους ρυθμούς κάμψης στη διαφημιστική δαπάνη, η οποία πλέον πέφτει στα προ δεκαετίας επίπεδα.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...