Σάββατο 24 Ιουλίου 2010

Η μεγάλη των ιστοσελίδων μάχη

Η αξιολόγηση των ειδήσεων δίνει τη θέση της στην εξατομίκευση. Ο όμιλος της αμερικανικής εφημερίδας «Washington Ρost» εκδήλωσε την πρόθεσή του να αγοράσει τη νέα εταιρεία τεχνολογίας iCurrent, η οποία έχει ένα αναπτύξει ένα πρόγραμμα που προτείνει στους χρήστες να δημιουργούν μια εφημερίδα αποκλειστικά με θέματα του ενδιαφέροντός τους. Δημιουργείται αυτόματα από την επιλογή των αντίστοιχων θεμάτων από 27.000 ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και μπλογκ που προτείνονται στον χρήστη, ο οποίος μπορεί να ραφινάρει τις επιλογές του. Το αμερικανικό συγκρότημα Τύπου προχωρά προσεκτικά στην απόκτηση της εταιρείας όμως έχει δείξει έντονο ενδιαφέρον για την τεχνολογία που αναπτύσσει η iCurrent, η οποία δεν προσέφερε την υπηρεσία στο κοινό παρά μόνο πριν από λίγους μήνες έπειτα από δοκιμές που διήρκεσαν δύο χρόνια. Η κίνηση αυτή θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη «Washington Ρost» που είδε τα έσοδά της από το Ιντερνετ να μειώνονται κατά 8% το 2009.

Ομως η «Washington Ρost» και οι «Νew Υork Τimes», οι δύο «αιώνιοι» αντίπαλοι της έντυπης αμερικανικής δημοσιογραφίας αισθάνονται αυτήν τη στιγμή την πίεση από την πρόκληση νέων «παικτών» στον χώρο, όπως η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Ηuffington Ρost, που δημιουργήθηκε μόλις πριν από πέντε χρόνια και σήμερα έχει 26 εκατομμύρια ξεχωριστές επισκέψεις κάθε μήνα. Βέβαια το Ηuffington Post οφείλει ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του στην διακριτική στρατηγική της παραπομπής, μια τεχνική που επιτρέπεται να εμφανίζεται το όνομά του σε πολύ υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης, και κυρίως στο Google, καθώς φροντίζει στους τίτλους των θεμάτων της να περιλαμβάνονται πολύ συχνά οι πιο συχνές λέξεις τις οποίες αναζητούν οι χρήστες. Επίσης στους τίτλους- που πολλές φορές είναι ειρωνικοί- εμφανίζονται τα ονόματα πολλών διασήμων ή εννοιών με διπλή έννοια, τις περισσότερες φορές και σεξουαλική.

Κάποιες άλλες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες έχουν υιοθετήσει ένα σύστημα της ΑΟL, που επιτρέπει με αλγόριθμο να εντοπίζονται τα πιο δημοφιλή θέματα, εκείνα δηλαδή που διαβάζονται περισσότερο. Δίνουν λοιπόν οδηγίες στους freelancer δημοσιογράφους τους να ασχολούνται με τέτοιου είδους θεματολογία και τους πληρώνουν ανάλογα με την αναγνωσιμότητα του άρθρου. Για παράδειγμα, η εταιρεία Demand Μedia, που υιοθέτησε πρώτη αυτήν την τακτική, προσφέρει στους χρήστες περισσότερα από 5.000 άρθρα καθημερινά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...