Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

Ταχεία η ανάκαμψη διεθνώς της διαφημιστικής δαπάνης

How to Get Ahead in AdvertisingImage via Wikipedia
Με ρυθμό σημαντικά υψηλότερο του αναμενομένου (3,5%) αναμένεται να αυξηθεί η διαφημιστική δαπάνη παγκοσμίως το 2010, αφού η ανοδική πορεία των ώριμων αγορών ΜΜΕ κινείται με ταχύτερους ρυθμούς, από ό,τι αρχικά προβλεπόταν, βγαίνοντας από μια περίοδο ύφεσης, σχεδόν 2 ετών.
Ειδικότερα χθες η εταιρεία ZentihOptimedia αναθεώρησε προς τα επάνω τις εκτιμήσεις της -για δεύτερη φορά μέσα στο έτος- για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης διεθνώς, από 2,2% αύξηση στο τέλος του έτους την οποία προέβλεπε μερικούς μήνες πριν, σε 3,5% αύξηση, κυρίως λόγω της ανάκαμψης που παρουσιάζουν οι ανεπτυγμένες διαφημιστικά αγορές, αλλά και της εξαιρετικής πορείας της διαφήμισης στις περιοχές.
Συγκεκριμένα αναμένεται αύξηση κατά μέσο όρο 1,3% για τη Βόρεια Αμερική, τη δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία, ενώ στο 8,6% αναμένεται να κινηθεί το ποσοστό για τις αγορές των άλλων περιοχών, αφού σημαντικά ενισχύονται τα ποσοστά τόσο των αγορών της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, όσο και των περιοχών της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.
Η θετική πορεία της διαφημιστικής δαπάνης εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί περαιτέρω στα επόμενα χρόνια, αφού για το 2011 αναμένεται η αύξηση στις ανεπτυγμένες αγορές να φτάσει στο 2,4% και το 2012 στο 2,9%, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για το υπόλοιπο του κόσμου εκτιμάται ότι θα κυμανθούν περί το 9,1% το 2011 και περί το 9,8% το 2012.
Ανά περιοχή
Σε ό,τι αφορά τα ποσά, το 2010, η διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσει τα 158,5 δισεκατομμύρια δολάρια, -υπενθυμίζεται ότι αρχικά αναμενόταν κάμψη της τάξεως του 1,5% - πράγμα που οφείλεται στη σημαντική βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και στην αύξηση των καταναλωτικών δαπανών από την πλευρά των πολιτών. Στη δυτική Ευρώπη, το ποσό της δαπάνης εκτιμάται ότι θα ανέλθει περί τα 102 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένο κατά 0,4%, ενώ στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί μια εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 7%, ύστερα βέβαια από μια εντυπωσιακότερη μείωση της τάξεως του 24% η οποία καταγράφηκε στις αγορές της περιοχής κατά μέσο όρο το 2009. Το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στην περιοχή εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 27,1 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2011 εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει αύξηση 9,8% και το 2012, αύξηση 10,9%.
Ανά χώρα
Ειδικότερα όσον αφορά τα στοιχεία ανά χώρα, ραγδαία ανάκαμψη αναμένεται για τη Λευκορωσία, τη Βοσνία, την Ερζεγοβίνη, τη Ρωσία, τη Σερβία, τη Σλοβενία, την Τουρκία και την Ουκρανία, ενώ αντίθετα για τη Βουλγαρία, την Εσθονία, την Ουγγαρία, την Λετονία και την Ελλάδα, αναμένεται ότι και φέτος θα υπάρξει κάμψη στο ύψος της διαφημιστικής δαπάνης. Επίσης και όσον αφορά τις χώρες της δυτικής Ευρώπης, αναμένεται ότι όλες θα παρουσιάσουν αύξηση στις διαφημιστικές τους δαπάνες, με εξαίρεση την Ισπανία, της οποίας η αγορά ΜΜΕ συνεχίζει να βρίσκεται σε κρίση.
Θετικά εξάλλου εκτιμάται ότι θα κινηθούν τα νούμερα και για την περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, όπου αναμένεται να επιτευχθεί αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη κατά 6,9% στο τέλος του χρόνου, με το σχετικό ποσό να ξεπερνά τα 22,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η ανάκαμψη αφορά τα παραδοσιακά μέσα, αφού το διαδίκτυο και στην περίοδο της κρίσης εμφάνιζε θετικά ποσοστά, με υψηλούς ρυθμούς.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - NAYTEΜΠΟΡΙΚΗ
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...