Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Η κρίση αλλάζει ριζικά τη βιομηχανία των Μedia






H μείωση του δημοσιογραφικού δυναμικού στις επιχειρήσεις Μedia έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του δημοσιογραφικού προϊόντος, ενώ η σχέση των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων με τις επιχειρήσεις αυτές γίνεται στενότερη και περισσότερο ουσιαστική. 

Πρόκειται για δύο μόνο από τα σημαντικά συμπεράσματα που προέκυψαν από τη μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε το δίκτυο της Burson-Marsteller, με τη συμμετοχή έμπειρων δημοσιογράφων που κατέχουν σημαντικές θέσεις σε παραδοσιακά Μedia.


H έρευνα αφορούσε στην περιοχή ΕΜΕΑ, δηλαδή στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Τα εξειδικευμένα στελέχη της Burson-Marsteller στον τομέα της διαχείρισης των σχέσεων με τα ΜΜΕ προχώρησαν σε συνεντεύξεις 115 δημοσιογράφων από 27 χώρες της περιοχής EMEA, ώστε να καταγραφούν απόψεις για το πώς διαμορφώνεται το τοπίο των Μedia στις κατά τόπους αγορές.


Διεξήχθη την περίοδο Σεπτέμβριος 2009 - Φεβρουάριος 2010 και το ερωτηματολόγιο αποτελούσαν 16 ερωτήματα με προεπιλεγμένες απαντήσεις, τύπου multiple choice. Παράλληλα όμως οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να δώσουν και δικές τους απαντήσεις, οι οποίες δεν περιλαμβάνονταν στις προεπιλεγμένες απαντήσεις.

Στόχος της έρευνας ήταν η συλλογή χρήσιμων πληροφοριών σχετικά με την επίδραση της οικονομικής κρίσης και της «ψηφιακής επανάστασης» στον κλάδο των ΜΜΕ. Ακόμη, στόχος ήταν η ενίσχυση της κατανόησης αυτών των τάσεων από τους επαγγελματίες του κλάδου των Δημοσίων Σχέσεων, ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν καλύτερα στις ταχύτατες αλλαγές της αγοράς των ΜΜΕ. Την έρευνα για την Ελλάδα υλοποίησε η Advocate/Burson-Marsteller, αποκλειστικός εκπρόσωπος του παγκόσμιου δικτύου Δημοσίων Σχέσεων στην τοπική αγορά.

Μελετώντας τα γενικότερα συμπεράσματα της έρευνας, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η παραδοσιακή βιομηχανία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική βρίσκεται ενώπιον σημαντικών απειλών και πρωτόγνωρων αλλαγών, οι οποίες πυροδοτούνται από την εκθετική αύξηση και τη χρήση νέων, ιδιαίτερα ανταγωνιστικών και καινοτόμων ψηφιακών μέσων, καθώς και από την παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει δώσει τη χαριστική βολή σε παρωχημένα και ελλειμματικά επιχειρηματικά μοντέλα.
Marketing Week (T. 1286)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...