Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

Εκτός ΕΣΗΕΑ για ένα χρόνο ο διευθυντής του "Εθνους"

Το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Ενώσεως Συντακτών, έκρινε ομόφωνα πειθαρχικά ελεγκτέο τον Θανάση Τσεκούρα... διευθυντή της εφημερίδας «Έθνος»... για παράβαση του άρθρου 7, παρ. 1, εδ. α’ και θ’ του Καταστατικού και άρθρου 6, παρ. α’ του Κώδικα Αρχών Δεοντολογίας και ομόφωνα διατηρεί την πρωτόδικη ποινή της προσωρινής διαγραφής 1 έτους από τα μητρώα της ΕΣΗΕΑ, ύστερα από δυο εγκλήσεις της συν. Πόπης Χριστοδουλίδου εναντίον του. Το ΠΠΣ με ψήφους 3 έναντι 2, επέβαλε ποινή προσωρινής διαγραφής ενός έτους, ενώ η μειοψηφία είχε προτείνει την προσωρινή διαγραφή 2 ετών.

Σύμφωνα με την απόφαση, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της ΕΣΗΕΑ, η εγκαλούσα συν. Πόπη Χριστοδουλίδου, υποστήριξε ότι:

«…Ο διευθυντής του «Έθνους», από την πρώτη ημέρα, που ανέλαβε την θέση αυτή, επιδεικνύει συστηματικά αντισυναδελφική συμπεριφορά, προχωρά, ο ίδιος σε απολύσεις, αδικώντας συναδέλφους, ενώ, το τελευταίο χρονικό διάστημα, που, ο εκδότης, Φ. Μπόμπολας επιχειρεί μια βάρβαρη και λυσσαλέα επίθεση κατά του συντακτικού προσωπικού, ο κύριος αυτός, εφαρμόζει πιστά τις εντολές του, αλλά ο ίδιος, βασιλικότερος του βασιλέως, απειλεί, εκβιάζει και κατηγορεί συναδέλφους, προκειμένου να τους στοχοποιήσει.
Τις λίστες απολύσεων, τις φτιάχνει, ο ίδιος ο κ. Τσεκούρας, ο ίδιος πρότεινε και την δική μου απόλυση και είμαι βεβαία, πως, με παρουσίασε στον εκδότη ως αντιπαραγωγική…
…Κανένας εκδότης δεν ασχολείται –και έχει αποδειχθεί, στην πράξη αυτό– με τη δουλειά του συντακτικού προσωπικού του μέσου του. Ως εκ τούτου, ούτε ο κ. Φώτης Μπόμπολας ήταν σε θέση να γνωρίζει, εάν εγώ προσωπικά ήμουν παραγωγική ή όχι…
Ο διευθυντής της εφημερίδας, ο διευθυντής σύνταξης και οι αρμόδιοι αρχισυντάκτες (…) γνώριζαν, πολύ καλά, αν εργαζόμουνα, αν παρέδιδα ύλη, αν έκανα αλλαγές στην ύλη, τις νύχτες κι αν βρισκόμουν στο λιμάνι στις απεργίες, όταν έπρεπε, παρά τους πόνους, στο πόδι μου.
Υπάρχει δε, κατά την ταπεινή μου γνώμη, σχεδιασμός για την επαγγελματική μου απαξίωση, προφανώς με εντολή Τσεκούρα.
(… )
Στις 9 Ιουνίου, παρέδωσα 5 ρεπορτάζ, πολύ σημαντικά και στις 10, που απολύθηκα, οι κύριοι, αυτοί, που αγνοούσαν, πως θα απολυθώ, δεν είχαν όλως περιέργως δημοσιεύσει στην εφημερίδα, ούτε ένα ρεπορτάζ.
Κάποιοι, αντισυναδελφικά με απαξίωναν επαγγελματικά και βοήθησαν στην προσβολή, που υπέστην ως επαγγελματίας, κοντά 30 έτη, να απολυθώ ως αντιπαραγωγική.
Δηλαδή, όχι μόνο δεν άκουσα ευχαριστώ για την σκληρή και δίχως διάλειμμα σημαντική εργασία, που προσέφερα επί 25ετία στην εφημερίδα, αλλά, με στιγμάτισαν κι από πάνω.
Πρόκειται για επαγγελματική δυσφήμηση και προσβολή της ανθρώπινης και επαγγελματικής μου αξιοπρέπειας, την οποία, επί 30ετία διαφυλάττω ως κόρη οφθαλμού, γιατί αγαπώ τη δημοσιογραφία και αγαπούσα το «Έθνος», το οποίο υπηρετούσα, με μισθό πείνας, αλλά με μεράκι, πάντα.
Οι κύριοι που αναφέρω, έβγαλαν απεργοσπαστικό φύλλο, την ημέρα, που η ΕΣΗΕΑ έκανε απεργία για την παράνομη, εκδικητική, συνδικαλιστική και καταχρηστική απόλυσή μου…
Γνωρίζουν πως, μόνο η ακέραια, έντιμη και αγωνιστική συνδικαλιστική μου δράση και στάση μέσα στην εφημερίδα ήταν η αιτία της άδικης, παράνομης, συνδικαλιστικής και καταχρηστικής απόλυσής μου…
…Η δική μου η απόλυση από το «Έθνος», στις 10 Ιουνίου του 2011, μετά από 25ετή υπηρεσία και προσφορά σε μια εφημερίδα, που αγαπούσα και υπηρετούσα πιστά, μόνο με την σκληρή εργασία μου, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ μου και την ποιότητά τους, ήταν ξεκάθαρα μία εκδικητική ενέργεια για την συνεπή και δίχως υποχωρήσεις συνδικαλιστική μου δράση, που μοναδικό της σκοπό είχε να προστατευθούν όλες οι θέσεις εργασίας και να μην απειλούνται, εκβιάζονται και τρομοκρατούνται οι συνάδελφοι μου από κάτι «κυρίους» σαν τον Τσεκούρα.
H «σφαγή» έγινε με διευθυντή τον Θανάση Τσεκούρα, τον οποίο στην δημοσιογραφική πιάτσα αποκαλούμε « killer», δηλαδή «δολοφόνο» δημοσιογράφων.
…Επισημαίνω, με το χέρι στην καρδιά, έντιμα και παλικαρίσια, πως, μέσα στο γραφείο του, μου είπε «δεν βγάζω την ουρά μου απέξω για την απόλυσή σου», παραδέχτηκε, πως ήταν εκδικητική και καθαρά για συνδικαλιστικούς λόγους και πως στην δουλειά μου ήμουν άψογη.
Και όταν αργότερα κατέθεσε, με ένορκη κατάθεση για το δικαστήριο, που έκανα (Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων) ο Τσεκούρας είπε, πως ήμουν άρρωστη και δεν δούλευα και πως, στα πλαίσια των περικοπών για οικονομικούς λόγους, με απέλυσε…
…Δεν είχε και δεν έχει το ανάστημα να παραδεχτεί πως με απέλυσε, γιατί ως συνδικαλίστρια ενοχλούσα τα αφεντικά και τον ίδιο, οι οποίοι, με απειλές, εκβιασμούς και τρομοκρατία προχώρησαν σε μειώσεις ακόμα και των χαμηλότατων μισθών, με την υπογραφή ατομικών συμβάσεων και βρίζουν ολημερίς την ΕΣΗΕΑ.
Όχι, ο Θανάσης Τσεκούρας δεν είναι ο διευθυντής, ο οποίος αναγκάστηκε να κάνει την «βρώμικη» δουλειά των απολύσεων.
Είναι ο ίδιος, που τις πρότεινε και τις προτείνει, είναι ο ίδιος αντισυνάδελφος και αποφασίζει ο ίδιος, για αυτό και συνειδητά ουδέποτε ντράπηκε.
Σε αυτό το άτομο δεν δίνω το δικαίωμα να αποκαλεί εμένα, ο άσχετος, αντιπαραγωγική, όταν, στην 25ετή εργασία μου, στο «Έθνος» μόνο καλά λόγια και μπράβο έχω ακούσει για την δουλειά μου από όσους διευθυντές πέρασαν και από διευθυντές σύνταξης ή αρχισυντάκτες.
…Με συκοφάντησε ως επαγγελματία, με μείωσε εσκεμμένα, με απαξίωσε, με εντολή Μπόμπολα, αδιαφόρησε για το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως στα ρεπορτάζ πήγαινα ανελλιπώς με μπαστούνι, λόγω της σοβαρής επιδείνωσής της υγείας μου, προσπάθησε να μου κάνει κακό, με εκδικήθηκε γιατί υπήρξα και είμαι απροσκύνητη, είπα δυνατά ΟΧΙ στις ατομικές συμβάσεις και με ακολούθησε όλη η συνέλευση συντακτών.
…Είναι τιμή για μένα αυτή η συνδικαλιστική και εκδικητική απόλυση, αλλά δεν επιτρέπω σε ανίκανους διευθυντές και τσιράκια των αφεντικών, όπως είναι αυτός να με χαρακτηρίζουν ως αντιπαραγωγική.
Ο Τσεκούρας μου κόλλησε την στάμπα «αντιπαραγωγική», που ξέρετε τι σημαίνει για έναν άνεργο επαγγελματία…
…Ζητώ την οριστική του διαγραφή από τα μητρώα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, γιατί αποτελεί ντροπή για μένα και για όσους αδιακρίτως και με μεγάλη του χαρά, απέλυσε να βρισκόμαστε μαζί στο ίδιο σωματείο…».
Τι απαντά ο Θ. Τσεκούρας
Στην έφεσή του ο κ. Αθανάσιος Τσεκούρας, υποστηρίζει ότι η πρωτοβάθμια απόφαση είναι «απολύτως άκυρη και ανυπόστατη, μη νόμιμη και αβάσιμη και σε κάθε περίπτωση άδικη και καταχρηστική διότι:
«Οι εγκλήσεις βρίθουν αοριστιών, δεν περιέχουν συγκεκριμένα περιστατικά ούτε περιγράφονται σ’ αυτές συγκεκριμένες πράξεις μου, που να συνιστούν παραπτώματα για τα οποία τιμωρήθηκα, ενώ από κανένα σημείο του περιεχομένου τους δεν προκύπτει ο χρόνος διάπραξης των αποδιδόμενων σε εμένα πράξεων. Αντίθετα, περιορίζονται σε γενικές και εκτός πραγματικότητας συκοφαντίες για το πρόσωπό μου, σε αναιτιολόγητες απόψεις της εγκαλούσας και σε αόριστες υποθέσεις.
Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η εγκαλούσα συνάδελφος διατυπώνει απλώς τη γνώμη της και υποθέτει ότι εγώ ήμουν αυτός που την παρουσίασε στον εκδότη ως αντιπαραγωγική και ότι εγώ ήμουν αυτός που σχεδίασε τάχα την επαγγελματική της απαξίωση και την απόλυσή της, χωρίς κανένα απολύτως αποδεικτικό στοιχείο.
Δεν αναφέρονται ούτε ο τρόπος με τον οποίο απαξιώθηκε επαγγελματικά και δη σχεδιασμένα και μεθοδευμένα από εμένα η συν. Π. Χριστοδουλίδου και ενώπιον ποιών προσώπων, ούτε συγκεκριμένες συμπεριφορές μου που με καθιστούν «βασιλικότερο των εκδοτών» και «εχθρό των δημοσιογράφων». Ούτε αναφέρει πως με ποιο συγκεκριμένο τρόπο και από ποιον γνωρίζει ότι εγώ την παρουσίασα ως «αντιπαραγωγική»...
…Με την προσβαλλόμενη απόφαση στην πραγματικότητα ελέγχθηκα πειθαρχικά και τιμωρήθηκα από τη συνδικαλιστική μου οργάνωση για την άσκηση των εργασιακών μου καθηκόντων ως διευθυντή της εφημερίδας, πράγμα μη νόμιμο και σε κάθε περίπτωση καταχρηστικό.
… Ουδόλως υπήρξε μεθόδευση-σχεδιασμός για την επαγγελματική απαξίωση και απόλυση της εγκαλούσας συναδέλφου μου Πόπης Χριστοδουλίδου. Αντίθετα, η απόλυσή της εντάσσεται στις απολύσεις, στις οποίες η εταιρεία «Εκδόσεις Έθνος ΑΕ» προέβη και προβαίνει για λόγους οικονομικούς, συνεπεία της δυσμενέστατης οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα.
…Έτσι, όλα τα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας «Εκδόσεις Έθνος ΑΕ», και όχι μόνον εγώ, κληθήκαμε να υλοποιήσουμε την απόφαση της διοίκησης της εταιρείας για απολύσεις, γεγονός αναπόφευκτο. Η, δε, άρνηση εκ μέρους μας της υλοποίησης της σχετικής απόφασης, σε καμία περίπτωση δεν θα οδηγούσε σε ανάκληση αυτής εκ μέρους της διοίκησης. Βρέθηκε, έτσι, στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να αξιολογήσω, με πολύ πιο αυστηρά κριτήρια απ’ ό,τι στο παρελθόν, τους υφισταμένους συναδέλφους μου και να επιλέξω αυτούς που έπρεπε να απολυθούν. Βρέθηκα, δε, στην ακόμη πιο δυσάρεστη θέση να τους ανακοινώσω την απόλυσή τους.
Όσον αφορά ειδικότερα στην απόλυση της συν. Πόπης Χριστοδουλίδου, ελήφθη υπόψη κυρίως το γεγονός ότι η συμμετοχή της στην διαδικασία έκδοσης της εφημερίδας, τα τελευταία δυο περίπου χρόνια, είχε καταστεί αντιπαραγωγική, λόγω αφενός της μείωσης του ειδικού βάρους του ναυτιλιακού-πειραϊκού ρεπορτάζ που κάλυπτε και ως εκ τούτου, της έλλειψης της ανάγκης ύπαρξης ενός δημοσιογράφου που να καλύπτει αποκλειστικά το ρεπορτάζ αυτό και αφετέρου των συχνών απουσιών της από τον εργασιακό χώρο. Ενώ ταυτόχρονα συνυπολογίστηκε και το γεγονός ότι η αντίδικος ήταν άγαμος και χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις.
...Οι συχνές όμως απουσίες της δημιουργούσαν δυσκολίες στην καθημερινή συνεννόηση με το επιτελείο της εφημερίδας. Συγκεκριμένα, μας τροφοδοτούσε με κείμενα, μέσω fax ή e- mail, και στην καθημερινή ροή της εφημερίδας έπρεπε να ανακαλύπτουμε συνεχώς συμπληρωματικές λύσεις για τα κείμενά της, δηλαδή άλλοι δημοσιογράφοι να επιβαρύνονται με την αναγκαία προσαρμογή τους για την σε τελική μορφή δημοσίευση στην εφημερίδα.
Συνεπώς, με την προσβαλλόμενη τιμωρούμαι και ελέγχομαι πειθαρχικά από τη συνδικαλιστική μου οργάνωση για την άσκηση των εργασιακών μου καθηκόντων ως διευθυντή της εφημερίδας, στα οποία σαφώς και αναμφιβόλως περιλαμβάνεται και η αξιολόγηση των συναδέλφων μου, η εισήγησή μου για απόλυση –όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο από τη διοίκηση για λόγους οικονομικούς- και η υλοποίηση των ανωτέρω δυσάρεστων πραγματικά αποφάσεων της διοίκησης της εταιρείας στην οποία εργάζομαι…
Κύριοι συνάδελφοι, εάν παρόλα αυτά, εμμείνετε στην απόφασή σας περί διαγραφής μου, τότε οφείλετε να διαγράψετε και όλους τους διευθυντές εφημερίδων, γιατί δυστυχώς στη συγκεκριμένη συγκυρία της κρίσης, όλοι έχουν αναγκαστεί να υλοποιήσουν «σκληρές» αποφάσεις με γνώμονα τη βιωσιμότητα του Μέσου που διευθύνουν. Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα θεωρώ ότι είμαι θύμα επιλεκτικής δίωξης και μόνο, κατά παράβαση της θεμέλιας για κάθε σωματείο και ένωση αρχής της ίσης μεταχείρισης των μελών του…».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...