Κυριακή 18 Απριλίου 2010

ΕΡΕΥΝΑ: Τα μέσα να κατανοήσουν την «Digital» φιλοσοφία των νέων

Η κατανάλωση των μέσων στους νέους ηλικίας 16 έως 29 ετών, είναι το θέμα πρόσφατης έρευνας του ΙΕΚ ΔΟΜΗ, που έγινε την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2010. 
Η Ταυτότητα της έρευνας
-Περίοδος  Διεξαγωγής: Ιανουάριος – Μάρτιος  2010 
-Πανελλαδικά  σε δείγμα 2.000 ατόμων, γυναίκες και  άνδρες ηλικίας 16 έως 29 ετών. 
- Μεθοδολογία:  Συνέντευξη βάση δομημένου ερωτηματολογίου  – Τηλεφωνική Συνέντευξη 
- Η έρευνα  πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του ΚΕΜΑΚ (Κέντρο Μελετών, Ανάπτυξης και Καινοτομίας) του ΙΕΚ ΔΟΜΗ. και τη συμμετοχή των σπουδαστών του τομέα Διοίκησης και Οικονομίας του ΙΕΚ ΔΟΜΗ. 
Αποτελέσματα  της έρευνας

1.Παρακολουθούν Τηλεόραση:
  • Καθημερινά            82%
  • 5-6 φορές / εβδ.     15%
  • 3-4 φορές / εβδ.      2%
  • 1-2 φορές / εβδ.       1% 
 2. Ζώνες που παρακολουθούν Τηλεόραση:
  • Βραδινές           50%
  • Απογευματινές  21%
  • Μεσημβρινές    18%
  • Πρωινές            11%
 3. Πόσες Ώρες παρακολουθούν Τηλεόραση ημερησίως:   
  • 3 ώρες  58%
  • 2 ώρες  24% 
  • 4 ώρες   10%
  • 1 ώρα    8%
 4. Ακούν Ραδιόφωνο: ð Καθημερινά          72%
ð 5-6 φορές / εβδ.   13%
ð 3-4 φορές / εβδ.   12%
ð 1-2 φορές / εβδ.   3%  
5. Ζώνες που ακούν Ραδιόφωνο:
ð Απογευματινές 29%
ð Βραδινές           25%
ð Πρωινές           24%
ð Μεσημβρινές    22% 

6. Πόσες Ώρες  ακούν Ραδιόφωνο ημερησίως;
ð 3 ώρες  47%
ð 2 ώρες  23% 
ð 1 ώρα   20%
ð 4 ώρες 10%

7.Διαβάζουν εφημερίδες:    
ð ΝΑΙ 66%
ð ΟΧΙ  34%

8.Τι κατηγορίες εφημερίδων διαβάζουν:
ð Κυριακάτικες               47%   
ð Ημερήσιες Πολιτικές    19%
ð Οικονομικές                 18% 
ð Αθλητικές                     16%  
9. Διαβάζουν Εβδομαδιαία Ένθετα Εφημερίδων:
ð Ναι 45% 
ð Όχι 55%  

10. Διαβάζουν Μηνιαία Ένθετα Εφημερίδων:
ð Ναι 38% 
ð Όχι 62%  
11.Πόσους τίτλους αγοράζουν την εβδομάδα:
ð 3 τίτλους την εβδομάδα 41%
ð 2 τίτλους την εβδομάδα 32%
ð 1 τίτλο την εβδομάδα   24%  
ð 4 τίτλους την εβδομάδα   3%   

12.Διαβάζουν περιοδικά:   
ð ΝΑΙ 91%
ð ΟΧΙ   9%
13. Τι κατηγορίες περιοδικών διαβάζουν:
ð Τηλεοπτικά 44%
ð Γυναικεία 42%
ð Ανδρικά 38%
ð Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας 32%   
ð Τεχνολογίας - Πληροφορικής 22%
ð Μουσικής  15%  
ð Life Style - Ψυχαγωγίας 13%
ð Υγείας   12%  
ð Οδηγούς Πόλης 11%
ð Αστρολογίας 10%    
ð Αθλητικά 9%
ð Γνώσεων 7%
ð Μαγειρικής – Διακόσμησης 6%    
ð Επιστημονικά - Κλαδικά 4%    
ð Άλλο 2%     
14. Πόσους τίτλους αγοράζουν μηνιαίως:
ð 6 τίτλους 49%   
ð 5 τίτλους 21%  
ð 4 τίτλους 20%   
ð 3 τίτλους 10%    

15. Διαβάζουν Free Press: 
ð ΝΑΙ 47%
ð OXI  53%
16. Πόσο συχνά διαβάζουν Free Press:
ð 2 φορές την εβδομάδα 32%
ð 1 φορά την εβδομάδα 22%
ð 3 φορές την εβδομάδα 20%
ð Καθημερινά 16 %
17. Χρησιμοποιούν το internet:
ð ΝΑΙ 82%
ð OXI   18%

18.Πόσες ημέρες την εβδομάδα χρησιμοποιούν το internet:
ð Καθημερινά            29%
ð 5-6 φορές / εβδ.     27%
ð 3-4 φορές / εβδ.      36%
ð 1-2 φορές / εβδ.       8%  

19. Ζώνες που πραγματοποιούν  σύνδεση:
ð Απογευματινές 30%
ð Μεσημβρινές     26%
ð Βραδινές            24%
ð Πρωινές            20%
20. Ώρες που αφιερώνουν  σε κάθε σύνδεση:
ð 3 ώρες  32%
ð 2 ώρες  28% 
ð 1 ώρα   22%
ð 4 ώρες 18%

21.Θεωρούν ότι τα Μ.Μ.Ε συμβάλλουν στην έγκυρη ενημέρωση των πολιτών και την παρουσίαση διαφορετικών απόψεων και ιδεών:
Ναι: 57%
Όχι: 43%
22. Εκτιμούν ότι ο πλουραλισμός των μέσων και γενικότερα η πολυφωνία ενδυναμώνουν τον πολίτη και προάγουν το θεσμό της δημοκρατίας:
Ναι: 63%
Όχι: 37%

Συνοπτική παρουσίαση Αποτελεσμάτων της έρευνας:
Η πλειοψηφία των νέων παρακολουθεί τηλεόραση καθημερινά σε ποσοστό 82%, κυρίως κατά  τις βραδινές ώρες (50%). Στην πλειοψηφία τους (58%) βλέπουν τηλεόραση 3 ώρες την ημέρα.
Το  72% των νέων ακούει καθημερινά ραδιόφωνο, κατά προτίμηση τις απογευματινές ώρες (29%), ακούγοντας στην πλειοψηφία τους ραδιόφωνο (47%) 3 ώρες ημερησίως.
Το 66% των  νέων, διαβάζει τουλάχιστον μια εφημερίδα, κατά προτίμηση τις Κυριακάτικες σε ποσοστό (47%), Ημερήσιες – Πολιτικές 19%, Οικονομικές 18% και Αθλητικές 16%. Το 45% των νέων διαβάζει τα εβδομαδιαία ένθετα των εφημερίδων ενώ το 38% διαβάζει τα μηνιαία ένθετα των εφημερίδων. Το 41% αγοράζει τρεις τίτλους εβδομαδιαίως.
Το 91% των  νέων διαβάζει περιοδικά . Οι κυρίαρχες  προτιμήσεις τους είναι τα Τηλεοπτικά (44%), τα Γυναικεία (42%), τα Ανδρικα΄(38%), Περιοδικά Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (32%) και ακολουθούν Πληροφορικής και Τεχνολογίας (22%), Μουσικής (15%), Life – Style – Ψυχαγωγίας (13%), Υγείας (12%), Οδηγοί Πόλης (11%), Αστρολογίας (10%), Αθλητικά (9%), Γνώσεων (7%), Μαγειρικής – Διακόσμησης (6%), Επιστημονικά – Κλαδικά (4%) και Άλλο (2%).
Το 47% είναι  αναγνώστες των Free Press. Στην πλειοψηφία τους διαβάζουν Free Press 2 φορές την εβδομάδα σε ποσοστό (32%). Είναι χρήστες του Internet σε ποσοστό (82%) και στην πλειοψηφία τους (29%) χρησιμοποιούν το Internet  καθημερινά, κυρίως τις απογευματινές ώρες (30%), αφιερώνοντας 3 ώρες σε κάθε σύνδεση σε ποσοστό (32%).
Η πλειοψηφία των νέων (57%), θεωρεί ότι τα MME συμβάλλουν στην έγκυρη ενημέρωση των πολιτών και την παρουσίαση διαφορετικών απόψεων και ιδεών και ένα μεγάλο ποσοστό (63%), εκτιμά ότι ο πλουραλισμός και η πολυφωνία ενδυναμώνουν τον πολίτη και προάγουν το θεσμό της δημοκρατίας. 

Σχολιασμός  της έρευνας:
από τον Βασίλη Γαλάνη, Υπεύθυνο  Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας του ΙΕΚ ΔΟΜΗ. 
Σε ότι  αφορά την καταναλωτική media-κή συμπεριφορά των νέων, παρατηρούμε ότι διαβάζουν τουλάχιστον ένα Περιοδικό σε ποσοστό (91%), βλέπουν καθημερινά Τηλεόραση (82%), ακούν καθημερινά Ραδιόφωνο σε ποσοστό (72%), διαβάζουν τουλάχιστον μια εφημερίδα σε ποσοστό (66%), είναι On - Line στο Internet τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα σε ποσοστό (82%) και συνδέονται στο Internet καθημερινά σε ποσοστό (29%).
Θα μου επιτρέψετε να παρατηρήσω εδώ, ότι το Internet είναι ένα πραγματικά ανερχόμενο μέσο στους νέους με ιδιαίτερα αυξανόμενη σημασία και αναγνωρισιμότητα, όμως είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι τα παραδοσιακά Μέσα, με την εικόνα, τις αξίες και τα χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν για τους νέους, έχουν τελικά τη δική τους αξία ως «Brand» για το νεανικό κοινό.
Αν τα μέσα κατανοήσουν την «Digital» φιλοσοφία των νέων και αξιοποιήσουν τις σύγχρονες πλατφόρμες που προσφέρει η Digital εποχή, θα διατηρήσουν και θα αναπτύξουν την επαφή με τους νέους, μέσα από λύσεις και «οχήματα» που εκείνοι προτιμούν. 
Είναι ιδιαίτερα  σημαντικό θεωρώ, ότι οι νέοι στην πλειοψηφία τους αναγνωρίζουν τη συμβολή των ΜΜΕ στην έγκυρη ενημέρωση των πολιτών και την παρουσίαση διαφορετικών απόψεων και ιδεών και κυρίως τη συμβολή τους στην ενδυνάμωση των πολιτών και την προαγωγή του θεσμού της δημοκρατίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...