Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Μπέζος φέρνει τη... συνταγή του στη Washington Post

Ο Τζεφ Μπέζος (στο κέντρο με το λευκό πουκάμισο) κατά τη συνάντησή του την Τετάρτη με δημοσιογράφους της εφημερίδας «Ουάσιγκτον Ποστ», την οποία αγόρασε έναντι 250 εκατ. δολαρίων

Ο ιδρυτής της Amazon.com πειραματίζεται σε αναζήτηση μιας νέας «χρυσής εποχής» για την εφημερίδα που αγόρασε

Amazon founder Jeff Bezos starts his High Orde...
Amazon founder Jeff Bezos starts his High Order Bit presentation. (Photo credit: Wikipedia)
Ο Τζεφ Μπέζος, ιδρυτής του Amazon.com, λέει ότι δεν έχει όλες τις απαντήσεις για την πάσχουσα βιομηχανία του Τύπου ή για τα οικονομικά προβλήματα της «Ουάσιγκτον Ποστ», δηλώνει όμως πρόθυμος να αρχίσει να κάνει ερωτήσεις και να πειραματίζεται σε αναζήτηση μιας νέας «χρυσής εποχής» για την εμβληματική αμερικανική εφημερίδα την οποία αγόρασε αντί 250 εκατομμυρίων δολαρίων. 

Στην πρώτη του συνέντευξη μετά τη γνωστοποίηση, τον Αύγουστο, της αγοράς, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο, ο Μπέζος υποστηρίζει ότι η βασική προσέγγισή του στη λειτουργία της επιχείρησης θα είναι παρόμοια με τη φιλοσοφία που τον οδήγησε στη δημιουργία του Amazon.com και στη μετατροπή της εταιρείας από μια μικρή start-up το 1995 σε έναν κολοσσό του Ιντερνετ με πωλήσεις ύψους 61 δισ. δολαρίων πέρυσι.

«Είχαμε τρεις σημαντικές ιδέες στην Amazon επί 18 χρόνια και αυτές είναι ο λόγος της επιτυχίας: Βάζουμε πάνω απ' όλα τον πελάτη. Επινοούμε νέα πράγματα. Και κάνουμε υπομονή», λέει. «Εάν αντικαταστήσεις τη λέξη "πελάτης" με τη λέξη "αναγνώστης", αυτή η προσέγγιση, αυτή η άποψη μπορεί να αποδειχθεί επιτυχής και για την "Ποστ"».

Οπως εξηγεί, η μεγαλύτερη συμβολή του θα είναι να προσφέρει τη γνώμη του σε συζητήσεις με τη διεύθυνση της «Ποστ» για την εξέλιξη του εντύπου. Διευκρινίζει επίσης κάτι πολύ σημαντικό: είναι διατεθειμένος να παρέξει «χώρο» - οικονομική υποστήριξη για μια μεγάλη περίοδο στη διάρκεια της οποίας η διοίκηση θα μπορεί να πειραματιστεί προκειμένου να βρει μια επικερδή συνταγή για τη δημοσιογραφία της νέας εποχής.

Οι λύσεις στις οποίες θα καταλήξει ο Μπέζος για την «Ουάσιγκτον Ποστ» αναμένονται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από όλο τον εκδοτικό κόσμο, καθώς μπορεί να αποτελέσουν το καινούργιο επιχειρηματικό μοντέλο για τη διάσωση των εφημερίδων που όλοι αναζητούν.

Προς το παρόν πάντως ο Μπέζος πραγματοποίησε την Τρίτη και την Τετάρτη τις πρώτες επισκέψεις του στην εφημερίδα, συναντήθηκε με την εκδότρια Κάθριν Γουέιμαουθ, μέλος της οικογένειας Γκράχαμ που ήταν επί 80 χρόνια ιδιοκτήτρια του εντύπου, καθώς και με τους μάνατζερ και τη διευθυντική ομάδα. Μίλησε και με τους δημοσιογράφους. Στην αρχή σε μια πρωινή σύσκεψη, όπου συμμετείχαν περίπου 20 εξ αυτών, και το απόγευμα της Τετάρτης με όλη την ομάδα των συντακτών και των ρεπόρτερ.

Οπως αποκάλυψε στη συνέντευξή του ο Μπέζος, δεν πρόκειται να λάβει άμεσα κάποιες εντυπωσιακές αποφάσεις ή να προχωρήσει άμεσα σε αλλαγές. Εκείνο που θέλει είναι να μάθει καλά τη λειτουργία της εφημερίδας. Η «Ποστ» είναι η πρώτη εφημερίδα που αποκτά ο Μπέζος και θα λειτουργεί ανεξάρτητα από το Amazon. Ο επιχειρηματίας, που είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο (η περιουσία του υπολογίζεται στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια), θα συνεχίσει να διαμένει στο Σιάτλ και ξεκαθάρισε ότι δεν θα ανακατεύεται στην καθημερινή λειτουργία της εφημερίδας.

«Είναι σημαντικό για την εφημερίδα όχι απλά να επιβιώσει, αλλά να αναπτυχθεί», τόνισε στη συνέντευξή του. «Η "Ποστ" ως προϊόν διαθέτει ακόμα μεγάλο κύρος. Εκείνο που χωλαίνει είναι το επιχειρηματικό μοντέλο. Ως επιχείρηση δεν μπορεί να συνεχίσει να συρρικνώνεται». Διευκρίνισε επανειλημμένα ότι δεν έχει άμεσες ή εύκολες λύσεις για τα έντυπα γενικά ή για την «Ποστ» ειδικότερα, η οποία όπως και όλες οι εφημερίδες αντιμετωπίζουν μεγάλο ανταγωνισμό από το Ιντερνετ καθώς εκεί στρέφονται όλο και περισσότερες διαφημίσεις.

«Ο Ντόναλντ Γκράχαμ (πρόεδρος της εταιρείας Ουάσιγκτον Ποστ) με βοήθησε όταν έλεγε στις συνεντεύξεις του ότι "ο Μπέζος είναι επιχειρηματίας, δεν είναι μάγος"», παρατήρησε ο ιδρυτής του Amazon. «Τον ευχαρίστησα γι' αυτό. Σύμφωνα με την εμπειρία μου, η ευρηματικότητα, η καινοτομία και οι αλλαγές επιτυγχάνονται μόνο με ομαδική προσπάθεια. Δεν υπάρχει κάποια μοναχική ευφυΐα που βρίσκει λύσεις και φτιάχνει τη μαγική συνταγή. Μελετάς, συζητάς, ακούς ιδέες και οι απαντήσεις αρχίζουν να διαμορφώνονται. Χρειάζεται χρόνος. Τίποτα δεν συμβαίνει γρήγορα. Αναπτύσσεις θεωρίες και υποθέσεις, όμως δεν ξέρεις εάν οι αναγνώστες θα ανταποκριθούν θετικά. Κάνεις όσο περισσότερα πειράματα μπορείς στον πιο σύντομο χρόνο. Το "γρήγορα" νομίζω ότι θα πάρει μερικά χρόνια».
ΕΙΠΕ
Η Ποστ είναι διάσημη για την ερευνητική της δημοσιογραφία. Πολλή ενέργεια, επενδύσεις, ιδρώτας και δολάρια αφιερώνονται για την αποκάλυψη σημαντικών θεμάτων. Και έπειτα κάποιες ιντερνετικές ιστοσελίδες κάνουν μια περίληψη όλων αυτών και οι αναγνώστες έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες δωρεάν. Το μέγα ερώτημα είναι: πώς μπορείς να έχεις κέρδος προκειμένου να συνεχίσεις να κάνεις έρευνες, μέσα σε αυτό το περιβάλλον; Εάν δεν μπορείς, είναι δύσκολο να το υποστηρίζεις επί πολύ

Μπαστέα Νατάσα / ΤΑ ΝΕΑ
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...