Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Επενδύουν στη web TV οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις

BBC Knowledge (Worldwide)Image via Wikipedia
Στη web TV επενδύουν με ταχείς ρυθμούς οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη, την ίδια ώρα που στην Ελλάδα, η οικονομική κρίση κάνει τον κλάδο, παρά τα αρχικά σχέδια για υψηλές επενδύσεις, να κινείται με δειλά βήματα.
Η διαφημιστική αγορά του διαδικτύου δεν μπορεί να καλύψει σε καμιά περίπτωση τις αυξημένες ανάγκες της τηλεοπτικής βιομηχανίας, τουλάχιστον επί του παρόντος, ενώ παράλληλα τα διαφημιστικά έσοδα του μέσου συρρικνώνονται με πρωτοφανείς ρυθμούς.
Η υψηλή διείσδυση του διαδικτύου στα ευρωπαϊκά νοικοκυριά έχει κάνει όλους τους μεγάλους τηλεοπτικούς οργανισμούς να έχουν πλέον εντονότατη παρουσία στο διαδίκτυο, παρέχοντας προγράμματα υψηλής ποιότητας, τόσο από τεχνικής άποψης όσο και από πλευράς περιεχομένου, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον, ενός παγκόσμιου πλέον κοινού.
Ενδεικτικά της εικόνας που διαμορφώνεται είναι τα στοιχεία που αφορούν στο εύρος της προσφοράς προγραμμάτων από την πλευρά των broadcasters στο διαδίκτυο, ενώ ήδη έχουν αρχίσει να διαμορφώνονται οι συνθήκες του ανταγωνισμού και μέσα από αυτή την πλατφόρμα.
Μάχη στο YouTube
Σύμφωνα με στοιχεία του e-media Institute, για το τελευταίο τρίμηνο του 2009, το BBC, το οποίο έχει και τη δική του πλατφόρμα Web TV, το iPlayer, κατέχει την πρώτη θέση όσον αφορά την τηλεθέαση των προγραμμάτων του μέσω του YouTube, με 5.669 views, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προγράμματα ενός άλλου τομέα της ίδιας εταιρείας, του BBC Worldwide με 4.041 views. Στην τρίτη θέση ακολουθεί η ισπανική πλατφόρμα Cuatro με 3.544, ενώ στην τέταρτη το επίσης ισπανικό rtve με 3.163. Τη λίστα συμπληρώνουν κατά σειρά, ο Antenna 3 (Ισπανία) με 3,094, η RAI (Ιταλία) με 1.626, το Direct 8 (Γαλλία) με 1.418, το ARD (Γερμανία) με 1.093 και το 4 (Ην. Βασίλειο) με 1.044.
Όπως γίνεται κατανοητό στο νέο παγκόσμιο τηλεοπτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται, η γλώσσα παίζει καθοριστικό ρόλο αφού οι δυο ευρύτερα διαδεδομένες γλώσσες, τα Ισπανικά και τα Αγγλικά, είναι σαφές ότι έχουν συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση της προαναφερθείσας λίστας. Παρά ταύτα, οι νέες δυνατότητες μετάφρασης και υποτιτλισμού που υπάρχουν και που παρέχονται από την ψηφιοποίηση του περιεχομένου, εκτιμάται ότι θα βάλουν σύντομα στο παιχνίδι και όποιον άλλο έχει κάτι πρωτότυπο να δώσει από πλευράς περιεχομένου στο ευρύ διαδικτυακό περιβάλλον. Η πληθώρα και η ποικιλία στα είδη του περιεχομένου είναι επίσης σημεία κλειδιά για την επιτυχία του διαδικτυακού τηλεοπτικού εγχειρήματος. Ενδεικτικό είναι ότι το BBC, μέσα από τα κανάλια του στο YouTube προσφέρει πρόσβαση σε περισσότερα από 5.000 videos.
Στην Ελλάδα
Πρωτοπόρος στην προσπάθεια της διαδικτυακής τηλεόρασης εμφανίζεται ο ΑΝΤ1, ο οποίος τη φετινή χρονιά, πριν ακόμα η κρίση χτυπήσει έντονα την πόρτα του κλάδου, επένδυσε στη διαδικτυακή τηλεόραση, παρέχοντας το περιεχόμενό του online. Με γοργά βήματα στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, μπαίνουν στο παιχνίδι της WebTV, το Mega αλλά και ο ένας μετά τον άλλο τα μικρότερα κανάλια. Στο σχέδιο εισόδου στο Web βρίσκεται και η ΕΡΤ η οποία παρά τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζει και τις σημαντικές περικοπές στο κόστος, έχει ανακοινώσει -μέσω δηλώσεων του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Γ. Γαμπρίτσου- τη δημιουργία του iERT, προφανώς κατά τα πρότυπα του BBC.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...