Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Αντιδράσεις για τη νέα φορολογία στην τηλεόραση


«Στη μέγκενη» μπαίνει μετά τις πρόσφατες αλλαγές στα φορολογικά η τηλεοπτική διαφήμιση με την προοπτική των συγχωνεύσεων αλλά και της αναστολής δραστηριοτήτων να εμφανίζεται ολοένα και πιο απειλητική, σε ένα περιβάλλον όπου η δραστική μείωση των εσόδων επικρέμεται επί των κεφαλών όλων των εμπλεκομένων με τη μικρή οθόνη (τηλεοπτικές εταιρείες, εταιρείες παραγωγής περιεχομένου κ.λπ.)
Ο ειδικός φόρος τηλεόρασης που ανέρχεται σε 20%, σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, δημιουργεί ένα ιδιαίτερα αποθαρρυντικό για το διαφημιζόμενο περιβάλλον, πράγμα που στο προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται ότι θα βάλει την τηλεοπτική αγορά σε φάση αναδιάρθρωσης.
Όπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς στη «Ν», πλέον η πίτα γίνεται πάρα πολύ μικρή για να μπορέσει να αντέξει 7 τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας, συν τους περιφερειακούς, ενώ δεν θα ήταν απίθανο, οι νέες ρυθμίσεις να προκαλέσουν συγχωνεύσεις, ή ακόμα και αναστολή δραστηριότητας τηλεοπτικών σταθμών.
Ήδη και όπως προκύπτει από τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία των τηλεοπτικών σταθμών που ανήκουν σε εισηγμένες εταιρείες, αλλά και από τις πληροφορίες για την οικονομική κατάσταση των καναλιών που ακόμα δεν έχουν δημοσιοποιήσει τους ισολογισμούς τους για το προηγούμενο έτος, αρκετοί είναι εκείνοι που βρίσκονται κοντά στην κόκκινη γραμμή, ενώ άλλοι την έχουν περάσει ήδη εδώ και χρόνια.
Κάμψη εσόδων της τάξης του 20% με 30% εμφάνισε η εγχώρια τηλεοπτική αγορά το 2009, ενώ μειωμένα παρέμειναν τα έσοδα και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010, αφού η διαφημιστική δαπάνη παρουσίασε σχετική σταθερότητα (οριακή κάμψη 1,4%).
Οι εισηγμένες εταιρείες της τηλεόρασης, (Mega και Alter), παρουσίασαν συνολικά κάμψη πωλήσεων της τάξης του 12,93%, με τα συνολικά τους έσοδα να διαμορφώνονται σε 271,05 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά εμφανίζουν ζημίες της τάξης των 200 χιλιάδων ευρώ.
Επισημαίνεται ότι και οι δυο εισηγμένες εταιρείες είναι από τις πλέον «ανθηρές» του κλάδου, αφού τα τελευταία 5 χρόνια παρουσιάζουν υψηλά μερίδια τόσο στις πωλήσεις, όσο και στην τηλεθέαση αλλά και στη διαφημιστική απορρόφηση, πράγμα που δεν συμβαίνει με τουλάχιστον 3 από τις υπόλοιπες 5 που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Από άποψη οικονομικών μεγεθών, τόσο ο Antenna όσο και ο Star έχουν προβεί από καιρό σε αρκετές περικοπές εξόδων, πράγμα που περιόρισε τις απώλειες που έφερε η περιορισμένη κινητικότητα στην τηλεοπτική διαφήμιση το 2009. Από την άλλη δυσκολότερα κινήθηκαν το 2009 τα πράγματα για τον ΣΚΑΪ ενώ σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, παρά τις εκτεταμένες περικοπές που έγιναν, συνεχίζει να βρίσκεται ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha (γερμανική επένδυση) λόγω του υψηλού χρέους των προηγουμένων ετών.
Παράλληλα και σε ό,τι αφορά το 2010, η ύφεση στην οποία εισέρχεται η οικονομία, σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία, θα αποτυπωθεί στα αποτελέσματα εξαμήνου των τηλεοπτικών επιχειρήσεων, ενώ ακόμα εντονότερα θα γίνουν τα σημάδια στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, αφού το πρώτο έχει ενισχυθεί από την εισροή διαφημιστικών κονδυλίων κατά την εορταστική περίοδο του Πάσχα, η οποία βεβαίως προηγήθηκε των τελευταίων εξελίξεων.
Ανελαστική η ψηφιοποίηση
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι σε όλο αυτό το ασφυκτικό περιβάλλον, οι τηλεοπτικοί οργανισμοί καλούνται να σηκώσουν το βάρος της ψηφιακής μετάβασης, υποχρεωτικά και προκειμένου η χώρα να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι όχι μόνο ως προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και ως προς τους διεθνείς οργανισμούς (ITU). Υπενθυμίζεται ότι στην προκειμένη περίπτωση η ταχύτητα μετάβασης συνδυάζεται παράλληλα και με άλλα γεγονότα (κατοχύρωση συχνοτήτων) που σχετίζονται άμεσα με τις όμορες χώρες.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...