Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Από τη fiction στη διασκεδαστική TV

Αλλάζει μοντέλο η ελληνική ιδιωτική τηλεόραση υπό τη μεγάλη πίεση της πτώσης στη διαφημιστική αγορά. Η στροφή αφορά τόσο σε λειτουργικό όσο και σε προγραμματικό επίπεδο. Οι περικοπές έχουν πλέον τον πρώτο λόγο. Στους σταθμούς Mega, Alter και Star αναμένεται νέο κύμα περικοπής εκπομπών, γεγονός που σημαίνει ότι πολλοί συνεργάτες θα οδηγηθούν στην έξοδο. Τα κενά στο πρόγραμμα θα καλυφθούν με φτηνές παραγωγές.

Στον ANT1 όπου οι περικοπές έγιναν ήδη από την περασμένη χρονιά σε ποσοστά από 15% έως και 30%, αφήνουν επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω μειώσεων ή τουλάχιστον επιπλέον συμπίεσης του κόστους σε λειτουργία και παραγωγή. Η είδηση ότι επανέρχεται ο ειδικός φόρος τηλεόρασης στο 20% για όλες τις διαφημίσεις, προκάλεσε έντονο προβληματισμό. Η πτώση της διαφήμισης από τον Απρίλιο του 2008 έως και τον φετινό, σύμφωνα με τους επιτελείς, φτάνει πλέον το 43% της αγοράς.

Σε τροχιά δραστικών πλέον περικοπών μπήκε το Mega. Σύμφωνα με πληροφορίες, προωθείται μείωση κατά 30% του κόστους ψυχαγωγίας, ενώ σε ποσοστό 5% θα μειωθούν οι αμοιβές των στελεχών του καναλιού. Αυτές τις μέρες αξιολογούνται πάλι όλες οι νέες σειρές αλλά και το κόστος όλων των εξωτερικών παραγωγών, ακόμη και στον τομέα της ενημέρωσης. Το ψυχαγωγικό πρόγραμμα του Mega είχε υποστεί σχετικά μικρές περικοπές πέρυσι, περίπου κατά 1,3% στο σύνολο του ετήσιου προϋπολογισμού του. Η νέα απαίτηση δημιουργεί ασφυκτικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με την πίεση που δέχεται το κανάλι από τον ανταγωνισμό.

Τη φετινή σεζόν τα σόου real life ή talent, αναδείχτηκαν «νικητές» στις μετρήσεις τηλεθέασης, με αποτέλεσμα ο ΑΝΤ1 να ανεβάσει τα ποσοστά του στη βραδινή ζώνη και ο Alpha να εμφανίζει επίσης άνοδο σε ποσοστά αλλά και σε μερίδιο από τη διαφήμιση. Η μετατόπιση του τηλεοπτικού περιεχομένου αιτιολογείται από τα στελέχη της τηλεόρασης, κυρίως στον ΑΝΤ1 ως αναγκαία λόγω όχι μόνο των οικονομικών μεγεθών, αλλά και των αλλαγών στις καθημερινές συνήθειες των θεατών.

Υποστηρίζουν ότι το μοντέλο της fiction τηλεόρασης που προτάσσει σειρές, ελληνικές ή ξένες με υπόθεση (μυθοπλασίας) υποχωρεί προς όφελος του μοντέλου της event τηλεόρασης. Του διασκεδαστικού (entertainment-real TV) μοντέλου που στηρίζεται σε χαμηλότερου κόστους κόνσεπτ παραγωγής. Γεγονός πάντως είναι ότι εντονότερα ακούγονται φωνές για την ανάγκη συγχωνεύσεων στην τηλεόραση, τη στιγμή που θα οδηγηθούν στην έξοδο ακόμη περισσότεροι εργαζόμενοι από την παραγωγή.




 Ματίνα Παπαχριστούδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...