Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

Ευρώπη - ΗΠΑ, σημειώσατε 1

Της Νατάσας Μπαστέα ,

Oι ευρωπαϊκές εφημερίδες αντιμετωπίζουν την κρίση στον χώρο των ΜΜΕ καλύτερα απ΄ ό,τι οι αμερικανικές, σύμφωνα με έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ασφάλειας που δόθηκε στη δημοσιότητα αυτές τις ημέρες. Παρά το ότι στην Ευρώπη οι εφημερίδες έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση, τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων και τη στροφή μιας μερίδας αναγνωστών στο Ιντερνετ, βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση από τις εφημερίδες στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι πωλήσεις των εφημερίδων μειώθηκαν στις ΗΠΑ κατά 30% μεταξύ 2007 και 2009. Την ίδια περίοδο στη Βρετανία μειώθηκαν κατά 21%, στην Ελλάδα 20% και στην Ισπανία 16%. Ομως οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης πήγαν πολύ καλύτερα, με τις πωλήσεις να μειώνονται μόνο 10% στη Γερμανία, 7% στην Πορτογαλία και τη Σουηδία, 4% στη Γαλλία και μόλις 2% στην Αυστρία. Ενας πιθανός λόγος για τη σχετική «ανθεκτικότητα» της Ευρώπης είναι το γεγονός ότι βασίζεται λιγότερο στα διαφημιστικά έσοδα. Στις αμερικανικές εφημερίδες οι διαφημίσεις αποτελούν το 87% των εσόδων, ενώ στη Γερμανία και την Ισπανία το 57% (τα υπόλοιπα προέρχονται από τις πωλήσεις των φύλλων). Συνολικά, πάντως, η αναγνωσιμότητα των εφημερίδων έχει μειωθεί και στις 31 αναπτυγμένες χώρες του OOΣΑ. Νέες αγορές όμως δημιουργούνται σε χώρες με δυναμικές οικονομίες. Αύξηση περίπου 35% καταγράφηκε σε χώρες όπως η Βραζιλία, η Ινδία, η Ινδονησία, η Κίνα και η Νότια Αφρική. «Σε καμιά περίπτωση», είναι το συμπέρασμα της έρευνας, «τα στοιχεία δεν υποστηρίζουν όσους μιλάνε για “θάνατο των εφημερίδων”. Αν μάλιστα λάβουμε υπ΄ όψιν μας την ανάπτυξη σε κάποιες χώρες και την ανάκαμψη σε όσες αντιμετωπίζουν την κρίση, είμαστε σίγουροι ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...