Συνολικό «ανακάτεμα της τράπουλας», στο χώρο των ραδιοτηλεοπτικών προωθεί σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση, αφού βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση νομοσχεδίου, στο οποίο μεταξύ άλλων θα ρυθμίζονται και τα των αδειοδοτήσεων των ραδιοτηλεοπτικών Μέσων, στη νέα ψηφιακή εποχή.
Ιωάννης Λασκαρίδης: Θα καταργηθούν κάποιες παλαιές διατάξεις και θα δημιουργηθούν νέες. |
Η κίνηση αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου νομοθετικού έργου για το χώρο των ΜΜΕ που σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», αποβλέπει σε τρεις κατευθύνσεις: η πρώτη κατεύθυνση αφορά σε νέες ρυθμίσεις για τα ραδιοτηλεοπτικά εν όψει και ψηφιακής, η δεύτερη κατεύθυνση αφορά σε νέες ρυθμίσεις για το χώρο της διαφήμισης και η τρίτη κατεύθυνση αφορά σε πλαίσιο για τη ρύθμιση του χώρου του διαδικτύου.
Τα ραδιοτηλεοπτικά
Ειδικότερα για τον τομέα αυτό και όπως ανέφερε χθες σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, η κυβέρνηση προχωρεί με ταχείς ρυθμούς, με γνώμονα την πλήρη κωδικοποίηση των υφιστάμενων διατάξεων για το χώρο των ραδιοτηλεοπτικών. Στο πλαίσιο αυτό θα καταργηθούν κάποιες παλαιές διατάξεις και θα δημιουργηθούν νέες, με στόχο να υπάρχει ένα νέο κοινό σημείο αναφοράς βάσει του υφιστάμενου πλαισίου το οποίο θα αναπροσαρμόσει.
Οι αλλαγές θα αφορούν το σύνολο της νομοθεσίας για τα ραδιοτηλεοπτικά και ειδικότερα του νόμους 1866/1989, 2328/1995, 2644/1998, 2863/2000, 3166/2003, ν.3310/2005, 3592/2007, 3603/2007 καθώς και τα προεδρικά διατάγματα 213/1995, 310/1996, και 100/2000.
Στο πλαίσιο των αλλαγών γίνεται συζήτηση και για επανακαθορισμό των κριτηρίων αδειοδότησης, βάσει των οποίων θα αποδοθούν μετά από διαγωνιστική διαδικασία οι ψηφιακές άδειες στην τηλεόραση, καθώς και οι αναλογικές στο ραδιόφωνο.
Ο κ. Λασκαρίδης, καλούμενος να σχολιάσει το ενδεχόμενο αλλαγής, μεταξύ άλλων και των κριτηρίων αυτών, ανέφερε ότι για την αδειοδότηση, θα πρέπει σίγουρα να λαμβάνεται υπόψη το οικονομικό μέγεθος του σταθμού, αλλά και ο αριθμός των προσώπων που απασχολεί, σε συνδυασμό βέβαια και με την γενικότερη οικονομική του κατάσταση προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του.
Υπενθύμισε μάλιστα ότι το Συμβούλιο έχει ήδη καταθέσει προτάσεις για όλα τα θέματα που αφορούν στα ΜΜΕ και τόνισε ότι κατά την τελευταία επίσκεψη των μελών της αρχής στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή -την περασμένη Τρίτη-, του γνωστοποιήθηκε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην κατεύθυνση της παρουσίασης νέου πλαισίου.
Σχέδια υπό συζήτηση
Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα τελικά από το αν θα φτάσουν να υιοθετηθούν οι εκτενείς αλλαγές ο οποίες εξετάζονται, καθίσταται σαφές ότι η κυβέρνηση, επιθυμεί να φέρει εκ νέου στο τραπέζι των συζητήσεων τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών μέσων.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα εντάσσονται και οι κινήσεις που αφορούν τον ψηφιακό χάρτη συχνοτήτων, του οποίου η χαρτογράφηση σχεδιάζεται εκ νέου, υπό την πίεση βεβαίως και άλλων επιχειρηματικών κλάδων που προσβλέπουν στο πολυσυζητημένο ψηφιακό μέρισμα.
Υπενθυμίζεται πάντως ότι νέο νομοθέτημα χωρίς να ληφθεί υπόψη η γνώμη των εμπλεκόμενων πλευρών, στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν νοείται και ως εκ τούτου στο προσεχές χρονικό διάστημα, θα γίνει ακόμα περισσότερο συγκεκριμένο το τι ακριβώς προωθείται.
Η διαφήμιση και ο χώρος του διαδικτύου
Με διαφορετικό νομοθέτημα, από το προαναφερθέν, θα ενσωματωθούν οι ρυθμίσεις της αναθεωρημένης Οδηγίας της ΕΕ, με τις οποίες εισάγονται οι νέοι τρόποι διαφημιστικής επικοινωνίας, όπως το product placement. Στο ίδιο νομοθέτημα θα ρυθμιστούν και τα των μεταδόσεων μέσω του διαδικτύου, σε μια προσπάθεια να μπουν κανόνες στην παροχή γραμμικού (απευθείας μετάδοσης οπτικοακουστικού προϊόντος) και μη γραμμικού τηλεοπτικού περιεχομένου. Στο εν λόγω σχέδιο ενδέχεται να ενταχθούν και οι νέες ρυθμίσεις για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης και η δημιουργία κεντρικού φορέα διαχείρισης με το σκοπό αυτό.
Παράλληλα με τρίτο νομοθέτημα, το οποίο πιθανότατα θα είναι προσάρτημα σε νομοσχέδιο άσχετο με τα ΜΜΕ, θα ρυθμιστούν τα του διαδικτύου βάζοντας νέους κανόνες στο χώρο και θέτοντας πλαίσιο για την προβολή από το διαδίκτυο.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά