Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Σημαντική κάμψη στην αγορά επικοινωνίας και διαφήμισης

Advertising advertisingImage by Toban Black via Flickr

Κάμψη της τάξης του 10% αναμένεται να παρουσιάσει η αγορά της επικοινωνίας και της διαφήμισης το 2009, με τη συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών του χώρου να παρουσιάζει μείωση των πωλήσεων σε σχέση με το 2008, ως συνέπεια της ύφεσης που άρχισε να γίνεται αισθητή στη χώρα μας ήδη τους πρώτους μήνες της προηγούμενης χρονιάς.
Ο κλάδος της διαφήμισης και της επικοινωνίας αποτελεί συνήθως τον πρώτο αποδέκτη των συνεπειών σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αφού, για αρκετούς διαφημιζόμενους, η περικοπή των δαπανών επικοινωνίας αποτελεί μια γρήγορη λύση περιορισμού των «εξόδων».
Παρά ταύτα, ακόμα και σε περιόδους οικονομικών προβλημάτων, η κίνηση αυτή μεσοπρόθεσμα μειώνει τις πωλήσεις των διαφημιζομένων, προκαλώντας ενδεχομένως μεγαλύτερη ζημιά από αυτή για την οποία «θυσιάστηκε».
Στις καλές περιόδους διαφημίζεσαι για το «επιπλέον» και στις κακές για να εξασφαλίσεις το «απαραίτητο», επισήμαναν στη «Ν» στελέχη της διαφημιστικής αγοράς.
Πάντως, αξίζει να επισημανθεί ότι σημαντικό ρόλο στην τελική εικόνα του κλάδου της επικοινωνίας, σε ό,τι αφορά το 2009, παίζει και η σημαντική συγκράτηση των διαφημιστικών δαπανών του δημόσιου τομέα, στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μείωση στη διαφημιστική δαπάνη του Δημόσιου, το 2009, έφτασε το 14,45%.
Διεθνής ανάκαμψη
Τα προβλήματα, που αντιμετωπίζει τώρα ο κλάδος της επικοινωνίας στη χώρα μας, αντιμετώπισαν, πριν από λίγα χρόνια, και οι ανεπτυγμένες διαφημιστικά αγορές, οι οποίες ωστόσο πλέον δείχνουν σαφή σημάδια εξόδου από την κρίση.
Τα στοιχεία για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης σε παγκόσμια κλίμακα για την επόμενη διετία, δείχνουν θετικό πρόσημο και μάλιστα ταχύτερα από ό,τι αρχικά αναμενόταν.
Η ZenithOptimedia αναθεώρησε τις προβλέψεις της προς τα επάνω, αναμένοντας αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη σε παγκόσμια κλίμακα 2,2% το 2010, ενώ, για το 2011 και το 2012, αναμένει αύξηση 4,1% και 5,3% αντίστοιχα.
Το δημόσιο
Σημαντικό ρόλο στην τελική εικόνα του κλάδου της επικοινωνίας, σε ό,τι αφορά το 2009, παίζει και η σημαντική συγκράτηση των διαφημιστικών δαπανών του δημόσιου τομέα, στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Στην Ελλάδα
Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό, η τρέχουσα κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και κυρίως η ψυχολογία που έχει διαμορφωθεί στο κοινό -και κατ' επέκταση στους διαφημιζομένους-, το τελευταίο χρονικό διάστημα, αφήνουν μικρά περιθώρια για αισιοδοξία, σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος.
Οπως επισήμαναν στη «Ν» στελέχη της αγοράς, η κατάσταση χαρακτηρίζεται από ρευστότητα και, βραχυπρόθεσμα, πολλά θα εξαρτηθούν από το ποιες θα είναι τελικά οι επιπτώσεις που θα έχουν στην κοινωνία και την πραγματική οικονομία τα μέτρα που λαμβάνονται.
Μεσοπρόθεσμα, αντίθετα -και συγκεκριμένα από το 2011 και μετά-, και εφόσον βεβαίως έχουν αποδώσει τα μέτρα, αναμένεται ανάπτυξη, η οποία θα προβληθεί και στον ευρύτερο κλάδο της επικοινωνίας. Πάντως, επιστροφή στα μεγέθη του 2008 δεν αναμένεται πριν από την παρέλευση και της επόμενης χρονιάς.
Οι ισολογισμοι των εταιρειών
Ενδεικτικό της πορείας που διαφαίνεται να ακολουθεί ο κλάδος, όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του 2009 (υπενθυμίζεται ότι σαφής εικόνα θα υπάρξει το καλοκαίρι με τη δημοσίευση των ισολογισμών των εταιρειών), είναι ότι, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, μόνο 4 εταιρείες του κλάδου αναμένεται να παρουσιάσουν μεικτά αποτελέσματα υψηλότερα των 10 εκατ. ευρώ, ενώ, στο υπό εξέταση έτος, καμία εταιρεία δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι, το 2008, η Bold Ogilvy είχε πιάσει τα 20,05 εκατ. ευρώ, ενώ οι Spot JWT (με 15,5 εκατ. ευρώ), η Leo Burnett (με 14,69 εκατ. ευρώ), η Fortune (με 11,78 εκατ. ευρώ), η DDB (με 10,5 εκατ. ευρώ), η Upset! (με 10,48 εκατ. ευρώ) και η Ashley & Holmes (με 10,03 εκατ. ευρώ), είχαν περάσει τα 10 εκατ. ευρώ. NAYTEMPORIKH

Reblog this post [with Zemanta]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...