Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Η ΕΡΤ βαδίζει στην έξοδο από τη διαφημιστική αγορά

Ολοταχώς προς την έξοδο από τη διαφημιστική αγορά, -όπως είχε γράψει η «Ν» εδώ και μερικούς μήνες- κινείται πλέον η κρατική ραδιοτηλεόραση, ενώ την ίδια ώρα η κυβέρνηση εξετάζει και τη μείωση του ανταποδοτικού τέλους.
Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος είναι αρμόδιος για την ΕΡΤ δήλωσε στη Βουλή ότι σταδιακά θα καταργηθούν οι διαφημίσεις από τα ειδικά προγράμματα της ΕΡΤ.
Ειδικότερα, και όπως ανέφερε απαντώντας σε σχετική με την ΕΡΤ ερώτηση στη Βουλή, ο αρμόδιος για τα θέματα αυτά υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη σταδιακή κατάργηση των διαφημίσεων από τα ειδικά προγράμματα της ΕΡΤ, όπως τα παιδικά και ειδησεογραφικά, ενώ παράλληλα στο πλάνο περιλαμβάνεται και η μείωση του ανταποδοτικού τέλους.
Μείωση διαφήμισης και τέλους
Ο κ. Γερουλάνος απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρη Αυγενάκη, τόνισε ότι με την εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης -που ήδη τρέχει- θα εξοικονομηθούν λεφτά στην ΕΡΤ όχι μόνο από τους μισθούς αλλά και από μείωση κονδυλίων για τις συμπαραγωγές.
Σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση, επισήμανε πως « εάν η ΕΡΤ ανταγωνίζεται τα ιδιωτικά κανάλια, αν αυτός είναι ο στόχος της, τότε θα πρέπει να βασίζει όλη της τη χρηματοδότηση από τη διαφήμιση και όχι από το τέλος».
«Παρά ταύτα ο ρόλος της δημόσιας τηλεόρασης είναι διαφορετικός» ανέφερε και θα γι' αυτό θα πρέπει να βγει από τη διαφήμιση. Για να καταστεί δυνατή ωστόσο η σταδιακή μείωση της διαφήμισης «πρέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το τέλος από τη Δ.Ε.Η.. Το τέλος αυτό δίνει την ευκαιρία στην ΕΡΤ να μην πιέζεται, ούτε να δημιουργεί περιεχόμενο μόνο για εμπορική εκμετάλλευση, αλλά ούτε και για τα συμφέροντα των διαφημιζόμενων».
Το σχέδιο εξόδου από τη διαφήμιση
Για το σχέδιο εξόδου της ΕΡΤ από τη διαφήμιση, είχε γράψει ήδη η «Ν» από τον περασμένο Νοέμβριο (Σχέδια για «έξοδο» της ΕΡΤ από τη διαφημιστική αγορά» στις 16/11/2009), πράγμα το οποίο λίγες ημέρες μετά είχε επιβεβαιώσει σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραθέσει με αφορμή τα θέματα του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, ο ίδιος ο κ. Γερουλάνος. Τότε είχε κάνει λόγο για μεσοπρόθεσμη έξοδο, η οποία όπως προκύπτει από τις πρόσφατες δηλώσεις στη Βουλή, προχωρεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», από τη νέα τηλεοπτική σεζόν και αφού θα έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο εξυγίανσης (περικοπών) θα τεθεί σε εφαρμογή με στόχο, στη συνέχεια, να τεθεί επί τάπητος το ζήτημα της πλήρους εξόδου.
Οποιαδήποτε πρόταση δεκτή
Ο υπουργός στη Βουλή, ανέφερε ότι είναι διατεθειμένος να συζητήσει «οποιαδήποτε πρόταση για διαφορετικό τρόπο χρηματοδότησης της ΕΡΤ» αλλά στην παρούσα φάση στόχος είναι να μειωθεί και η διαφήμιση και το τέλος.
«Έχουμε κάθε λόγο να θέλουμε μείωση της διαφήμισης στην ΕΡΤ, κάθε λόγο να θέλουμε χαμηλότερο τέλος για τον Έλληνα πολίτη. Και γι' αυτό έχουμε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εξυγίανσης της ΕΡΤ», ενώ ανήγγειλε ότι ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας, θα εκμεταλλευτεί άλλα προϊόντα όπως για παράδειγμα του οπτικοακουστικό αρχείο.
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη
Ανάλογα βήματα εξόδου από τη διαφημιστική αγορά των κρατικών τους ραδιοτηλεοράσεων έχουν κάνει και άλλα ευρωπαϊκά κράτη (μεταξύ αυτών και δύο από τις μεγαλύτερες ραδιοτηλεοπτικές αγορές η Γαλλία και η Ισπανία), αποφάσεις τις οποίες η αρμόδια για τα media Ευρωπαία επίτροπος Νέλι Κρους, έχει χαιρετήσει σε δηλώσεις της επισημαίνοντας ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Η κα Κρους μόλις πριν από λίγες ημέρες απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της ευρωβουλευτού Μαριέττας Γιαννάκου, δήλωσε ότι είναι στην ευχέρεια κάθε χώρας να αποφασίσει πώς θα κινηθεί στα θέματα των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων, θα πρέπει ωστόσο οι όποιες ρυθμίσεις να διασφαλίζουν τη διαφάνεια και τον υγιή ανταγωνισμό.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...