Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Κέρδη για την Τηλέτυπος


Κάμψη πωλήσεων 7,67% δείχνουν τα τριμηνιαία αποτελέσματα των εισηγμένων τηλεοπτικών επιχειρήσεων, αφού η Τηλέτυπος -διαχειρίστρια εταιρεία του Mega- κατάφερε να παρουσιάσει οριακές απώλειες στον κύκλο εργασιών της, κατά τη δυσκολότερη περίοδο των 20 ετών ζωής της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης.
Συνολικά οι πωλήσεις των δυο εταιρειών της τηλεόρασης (Alter και Mega) των οποίων οι μετοχές διαπραγματεύονται στο ταμπλό του Χ.Α., διαμορφώθηκαν σε 61,57 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2010, έναντι 66,6 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.
Από πλευράς αποτελεσμάτων φέτος, συνολικά, εμφανίζονται καθαρές προ φόρων ζημιές ύψους 1,96 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 1,43 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Το Mega
Στα 36,18 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις του Mega, παρουσιάζοντας κάμψη 1,85% σε σχέση με πέρυσι. Πρόκειται για μείωση, η οποία δεδομένων των συνθηκών της αγοράς -όπου η διαφημιστική δαπάνη έχει μειωθεί δραματικά σε σχέση με πέρυσι και η συντριπτική πλειονότητα των τηλεοπτικών επιχειρήσεων κάνει λόγο για κάμψη της τάξεως του 15% με 20% στα πραγματικά διαφημιστικά έσοδα- θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ενδεχομένως και «διόρθωση».
Από πλευράς καθαρών προ φόρων αποτελεσμάτων, το κανάλι παρουσίασε οριακή κερδοφορία με κέρδη ύψους 211 χιλιάδων ευρώ, έναντι επίσης κερδών στο αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα ύψους 126 χιλιάδων ευρώ, πράγμα που δείχνει αύξηση 67%.
Ανάλογα διαμορφώθηκε η κατάσταση και σε επίπεδο ομίλου (Τηλέτυπος και Τηλέτυπος Κύπρου ΛΤΔ), αφού οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 36,18 εκατ. ευρώ, έναντι 37,06 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας κάμψη 2,38%. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, εμφανίζονται κέρδη, καταγράφεται μείωση ωστόσο, αφού τα καθαρά προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 434 χιλιάδες ευρώ, έναντι 928 χιλιάδων ευρώ.
Αξίζει να επισημανθεί ότι τα αποτελέσματα της Τηλέτυπος επηρεάζουν τις εταιρείες ΔΟΛ και Πήγασος Εκδοτική, αφού η μεν πρώτη συμμετέχει με ποσοστό 22,11%, η δε δεύτερη με ποσοστό 26,82%.
Ηγετική θέση στην τηλεοπτική αγορά
Σε ό,τι αφορά τη γενικότερη κατάσταση του τηλεοπτικού σταθμού Mega, θα πρέπει να αναφερθεί ότι το κανάλι και στο πρώτο τρίμηνο του έτους κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική του θέση στην αγορά, πετυχαίνοντας τα υψηλότερα νούμερα τηλεθέασης -και μάλιστα με διαφορά- από κάθε άλλο τηλεοπτικό σταθμό, καθώς και τα υψηλότερα ποσοστά από τη διαφημιστική δαπάνη.
Ειδικότερα όσον αφορά τη διαφημιστική δαπάνη, το μερίδιο του Mega ξεπερνά το 30%, την ίδια ώρα που το δεύτερο κατά σειρά κανάλι ακολουθεί με μεγάλη απόσταση και μερίδιο της τάξεως του 23%.
Θα πρέπει βέβαια να αναφερθεί εκ παραλλήλου ότι η φετινή χρονιά ήταν η πρώτη ύστερα από πολλά χρόνια που το κανάλι παρουσίασε κάμψη στο μερίδιό του από τη διαφημιστική πίτα -προς όφελος του δεύτερου- ωστόσο η απόσταση είναι τόσο μεγάλη που πολύ δύσκολα μπορεί να καλυφθεί.
Και ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, για τη νέα χρονιά, προσανατολίζεται σε εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας του, προσαρμοζόμενος στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στο ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον της χώρας, στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, πράγμα που εκτιμάται ότι θα επηρεάσει αν μη τι άλλο το προφίλ των προγραμμάτων και αυτού του καναλιού.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ- ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...