Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2010

Σκάνδαλο στη σκιά του πλειστηριασμού για την ψηφιακή στην Κύπρο.

 



Δραματικές εξελίξεις σημειώθηκαν το απόγευμα που αφορούν στη διαδικασία για την πλατφόρμα της ψηφιακής τηλεόρασης.Ο Γιώργος Κωνσταντίνου, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Cyta που το τελευταίο διάστημα βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα μετά τις καταγγελίες του Στάθη Κιττή για ύποπτες συναλλαγές μέσω θυγατρικής εταιρίας του τηλεπικοινωνιακού κολοσσού, κατήγγειλε πως ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής είχε συνάντηση με άτομο που εκπροσωπεί την εταιρία LRG που πλειοδοτεί για την πλατφόρμα της ψηφιακής τηλεόρασης. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε ένα περίπου μήνα μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού, πράγμα το οποίο υποστηρίζει ότι είναι παράνομο. Υποστηρίζει ακόμη ότι η συνάντηση έγινε εν αγνοία των υπολοίπων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Cyta.
  O κ. Γιώργος Κωνσταντίνου είχε αποστείλει άκρως απόρρητη, όπως τη χαρακτηρίζει, επιστολή την 1η Ιουνίου και στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου στην οποία αναφέρει ότι ο Πρόεδρος μαζί με μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου είχε συναντηθεί με   προσφοριοδότη και ότι συζήτησε μαζί του θέματα που δεν επιτρέπονται από το νόμο. Την επιστολή έχει εξασφαλίσει και σας παρουσιάζει αποκλειστικά το SigmaLive. 
 
  Στο μεταξύ η διαδικασία για τον πλειστηριασμό για την ψηφιακή πλατφόρμα σταμάτησε σήμερα στα 9 εκατομμύρια ευρώ μετά από υποβολή ένστασης εκ μέρους της Velister, του συνασπισμού των οκτώ κυπριακών τηλεοπτικών σταθμών. Πάντως ερωτηματικά προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο πλειοδοτεί η εταιρεία LRG με αποτέλεσμα το ποσό να φθάσει τα εννέα εκατομμύρια Ευρώ.
  Σύμφωνα με το μητρώο που διατηρείται στον έφορο εταιρειών πρόκειται για μονοπρόσωπη εταιρεία που δεν έχει παρουσιάσει ετήσια έκθεση, από την ίδρυση της. Το υπέρογκο ύψος που έχει φθάσει το ποσό του  πλειστηριασμού έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία σε όλα τα τοπικά κανάλια που διερωτώνται κατά πόσο θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν του κόστους.

«Ο τοίχος έχει πάντα τη δική του ιστορία»

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ την Πέμπτη, 1 Ιουλίου, το ΠΟΝΤΙΚΙ με ευρηματικό πρωτοσέλιδο που παραχωρείται αυτή την φορά στον Ανώνυμο Έλληνα, και στο σύνθημα που έχει γράψει σε τοίχο της Αθήνας, αυτή την περίοδο… και που όλοι οι Έλληνες στην παρούσα συγκυρία θα μπορούσαν να είναι εκείνοι που το έγραψαν. 

Επειδή λοιπόν «ο τοίχος έχει πάντα τη δική του ιστορία», το «Π» επέλεξε το σύνθημα της εποχής που θα μπορούσε να είναι γραμμένο και σε κάθε γειτονιά: «Μισοί μισθοί. Μισές συντάξεις. Μισές να είναι οι μέρες όλων σας». »

Διαβάστε περισσότερα στο http://www.topontiki.gr/Articles/view/7625

Μονομαχία στα €6,8 εκατ. για την ψηφιακή τηλεόραση στην Κύπρο !

Λευκωσία: Σε απρόβλεπτα επίπεδα έφτασε ο πλειστηριασμός για την ανάθεση της πλατφόρμας ψηφιακής τηλεόρασης, που συνεχίζεται σήμερα για τρίτη μέρα, ενώ μέχρι χτες το απόγευμα είχε φτάσει τα €6.800.000. Η cyta αποχώρησε στα €4,1 εκατομμύρια και σήμερα συνεχίζουν μόνο οι δύο διεκδικητές, η LRG Enterprises (εταιρεία που συγκροτήθηκε από επαγγελματίες του κλάδου της τεχνολογίας της τηλεόρασης και υποστηρίζεται από Κύπριους και Ελλαδίτες επενδυτές) και η Velister ltd (κοινοπραξία που συγκροτήθηκε από LTV, Άλφα, Αντέννα, Σίγμα, Λόγος, Plus tv, Primetel και Cablenet).

Να σημειωθεί ότι ο πλειστηριασμός ξεκίνησε τη Δευτέρα από τις €850.000.  ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΔΩ

Υπό κατάληψη από συμβασιούχους το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ

Δεν μεταδόθηκαν σήμερα ούτε οι πρωινές εκπομπές, ούτε το δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ λόγω της κατάληψης που πραγματοποιούν από το πρωί στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ συμβασιούχοι, που έληγε σήμερα η σύμβαση τους και δεν γνωρίζουν αν θα ανανεωθεί.

Ύστερα από συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι των εργαζομένων με τη διοίκηση της ΕΡΤ, για να ενημερωθούν για τις επόμενες κινήσεις της, εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία αναφέρουν:

 «Σήμερα η ΕΡΤ τελεί υπό κατάληψη από τους υπό διωγμό συμβασιούχους με τη συμπαράσταση των μονίμων συναδέλφων. Η διοίκηση της ΕΡΤ δεν είναι σε θέση να παράσχει ένα χρονοδιάγραμμα για τις επόμενες κινήσεις της. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι η άμεση διακοπή των συμβάσεών μας. Σημειωτέον, οι συμβασιούχοι δεν δικαιούνται να μπουν στο ταμείο ανεργίας, ούτε, φυσικά, λαμβάνουν αποζημίωση. Πρόκειται για εργαζόμενους των 700-1.000 ευρώ, χωρίς άδειες, χωρίς υπερωρίες, χωρίς δώρα και χωρίς επαρκή ένσημα».

Τέλος για το talk show του Larry King

Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο για το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN από το φθινόπωρο, μετά την απόφαση του διάσημου δημοσιογράφου Larry King να σταματήσει την εκπομπή του. Το Larry King SHOW κλείνει έπειτα από 25 χρόνια και έχοντας φιλοξενήσει 40.000 προσκεκλημένους.

Ο δημοσιογράφος δικαιολόγησε την απόφασή του, λέγοντας πως ήρθε η ώρα να αφοσιωθεί στην οικογένειά του, όμως την ίδια ώρα πολλοί υποστηρίζουν ότι η εκπομπή σταματά λόγω και της χαμηλής τηλεθέασης.

Πρόκειται για τη μακροβιότερη τηλεοπτική εκπομπή, στις ΗΠΑ, με τον ίδιο παρουσιαστή, γεγονός που ενέταξε πρόσφατα το σόου στο Βιβλίο Γκίνες.

Ο Larry King έχει φιλοξενήσει στο στούντιό του περί τους 40.000 καλεσμένους και έχει πάρει συνέντευξη απ' όλους τους προέδρους των Ηνωμένων Πολιτειών, αρχής γενομένης από τον Τζέραλντ Φορντ.

«Κλείνοντας αυτό το κεφάλαιο, ανυπομονώ για το μέλλον και το τι μου επιφυλάσσει. Αλλά προς το παρόν ήρθε η ώρα να κρεμάσω τις τιράντες μου» δήλωσε, σύμφωνα με το BBC, ο 76χρονος δημοσιογράφος.

Ο ίδιος υποστήριξε πως στόχος του είναι να διαθέσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά του, αλλά ότι θα παραμείνει στην οικογένεια του CNN, παρουσιάζοντας ειδικές εκπομπές, στη διάρκεια σημαντικών εθνικών ή διεθνών γεγονότων.
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010

Νέα σελίδα για τη «Μonde»

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Περικλής Δηµητρολόπουλος
Το τέλος εποχής για τη «Μonde» γράφτηκε στα τέλη Ιουνίου του 2010. Επειτα από µια πολύωρη συνεδρίαση και µε µόλις µία ψήφο διαφορά, το εποπτικό συµβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να εµπιστευθεί την τύχη της ιστορικής εφηµερίδας των συντακτών στη σοσιαλιστική τρόικα, γνωστής µε τα αρχικά ΒΝΡ.
Αν και όχι τόσο εύκολα όσο αναµενόταν, το εποπτικό συµβούλιο συντάχθηκε τελικά µε την απόφαση των συντακτών οι οποίοι την περασµένη Παρασκευή είχαν ταχθεί σε συντριπτικό ποσοστό υπέρ της προσφοράς των Πιερ Μπερζέ, Ξαβιέ Νιέλ και Ματιέ Πιγκάς. Την επιλογή αυτή είχε στηρίξει και ο διευθυντής της εφηµερίδας Ερίκ Φοτορινό. Οπως είπε στους συντάκτες, το θέµα ήταν σε ποιους έπρεπε να δοθούν τα κλειδιά της εφηµερίδας «χωρίς να πουλήσουµε τη δηµοσιογραφική µας ανεξαρτησία». Στη χθεσινή συνεδρίαση, υπέρ της προσφοράς της τρόικας ΒΝΡ, όπως είναι γνωστή από τα αρχικά των επιθέτων των τριών επιχειρηµατιών, ψήφισαν έντεκα από τα είκοσι µέλη του εποπτικού συµβουλίου. Στην αρχή της συνεδρίασης, ο Κλοντ Πεντριέλ, ο οποίος είναι µέλος του συµβουλίου και είχε καταθέσει µια προσφορά µαζί µε την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Οrange και τον ισπανικό εκδοτικό όµιλο Ρrisa, ανακοίνωσε ότι αποσύρει την υποψηφιότητά του. Στην ψηφοφορία που ακολούθησε, η τρόικα που ο γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε χαρακτηρίσει αστεία, πήρε τις εννέα ψήφους των εκπροσώπων των εργαζοµένων και των συντακτών µαζί µε τις δύο ψήφους του προέδρου του συµβουλίου Λουί Σβάιτζερ. Η µία από αυτές τις δύο ψήφους τού είχε παραχωρηθεί από τον Κλοντ Πεντριέλ µετά την απόσυρση της προσφοράς του.
Χρέος 120 εκατ. ευρώ
Από χθες και για πρώτη φορά από το 1951, οι συντάκτες της εφηµερίδας δεν διαθέτουν την πλειοψηφία των µετοχών. Το µέλλον της ιστορικής εφηµερίδας, η οποία πνίγεται από χρέος ύψους 120 εκατοµµυρίων ευρώ και χρειάζεται επειγόντως χρήµατα για να αποφύγει τη χρεοκοπία, βρίσκεται στα χέρια µιας µάλλον ετερόκλητης οµάδας επιχειρηµατιών, συνεκτικός κρίκος των οποίων είναι κυρίως η σχέση τους µε το Σοσιαλιστικό Κόµµα. Ο 80χρονος Πιερ Μπερζέ ήταν ο σύντροφος του Ιβ Σεν Λοράν και οικονοµική ψυχή της αυτοκρατορίας στον χώρο της υψηλής µόδας που έχτισε ο διάσηµος µόδιστρος. Ο Ξαβιέ Νιέλ, 42 ετών, έκανε περιουσία από το Διαδίκτυο ξεκινώντας από ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχοµένου, ενώ σήµερα είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας πρόσβασης παροχής στο Ιnternet. Ο τρίτος της παρέας είναι ο Ματιέ Πιγκάς, τραπεζίτης, επικεφαλής στην Ευρώπη του επενδυτικού κολοσσού Lazard.
Ηττα για τον πρόεδρο
Ο Νικολά Σαρκοζί θα προτιµούσε την άλλη τριάδα και είχε εκφράσει ευθαρσώς την άποψή του στον διευθυντή της εφηµερίδας. Την περασµένη Παρασκευή οι συντάκτες ψήφισαν ακριβώς το αντίθετο. Η «Μonde» δεν βγάζει πρόεδρο στη Γαλλία.
Αλλά χωρίς την υποστήριξή της, η νίκη για οποιονδήποτε υποψήφιο γίνεται ακόµη πιο δύσκολη υπόθεση.
Φωτογραφία
Η «ΜΟΝDΕ» ιδρύθηκε την εποχή που το Παρίσι γιόρταζε ακόµη την απελευθέρωση από τη ναζιστική κατοχή και το µεγαλύτερο µέρος του γαλλικού Τύπου είχε απαξιωθεί εξαιτίας της συνεργασίας µε το καθεστώς του Βισί και τους κατακτητές. Ο στρατηγός Ντε Γκωλ ήθελε µια εφηµερίδα που θα αντιπροσώπευε τη µεταπολεµική Γαλλία, ένα υπόδειγµα πνευµατικής ανεξαρτησίας στο παγκόσµιο περιβάλλον που αναδυόταν µετά τον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο. Ακόµη και το όνοµα της εφηµερίδας, «Ο Κόσµος», υπογράµµιζε αυτή τη φιλοδοξία. Το εγχείρηµα πέτυχε χάρη στον ιδρυτή της και πρώτο της διευθυντή Ιµπέρ Μπεβ - Μερί. Με βάση το τρίπτυχο της ηθικής, οικονοµικής και πολιτικής ανεξαρτησίας, η «Μonde» απέκτησε τεράστια επιρροή στο εσωτερικό της Γαλλίας και έγινε σηµείο αναφοράς στον διεθνή Τύπο.
Οπως σηµειώνουν οι «Τimes», τα κύρια άρθρα της εφηµερίδας σχεδόν καθορίζουν τις απόψεις που θα ακουστούν το βράδυ στην τηλεόραση, σε βαθµό αδιανόητο για τις άλλες ευρωπαϊκές εφηµερίδες. Μια εξήγηση γι’ αυτό το γεγονός βρίσκεται στη Δυτική Οχθη του Παρισιού. Εκεί ζει και κινείται η ελίτ – πολιτική, οικονοµική και δηµοσιογραφική – της γαλλικής πρωτεύουσας και σχεδόν όλα τα µέλη της γνωρίζονται µεταξύ τους από τα φοιτητικά τους χρόνια. Αυτή η ελίτ διαµορφώνει τη Γαλλία και η «Μonde» διαµορφώνει αυτή την ελίτ ως βαρόµετρο της πολιτικής ορθότητας. Για πολλούς στη Γαλλία η «Μonde» είναι θεσµός ο οποίος δεν έπρεπε καν να υποκύψει στον πειρασµό της φωτογραφίας στην πρώτη σελίδα, όπως έκανε για πρώτη φορά η διεύθυνση της εφηµερίδας το 2005 στην προσπάθειά της να προσελκύσει νέους αναγνώστες.

Και τα blogs θέλουν το διαφημιστή τους!

Του Επικοινωνιολόγου Θανάση Παπαμιχαήλ

Ένας από τους βασικούς κανόνες της αποτελεσματικής επικοινωνίας, είναι να προσαρμόζεται το δημιουργικό της στην φιλοσοφία του Μέσου- όχημα που χρησιμοποιείται. Ένα τέτοιο μέσον είναι και τα γνωστά μας blogs, μέρος των social media που ανεβαίνουν με γρήγορους ρυθμούς. Τα blogs έχουν αρχίσει να «παίρνουν κεφάλι» στις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου και κατά συνέπεια μπορούν να πάρουν και στη διαφημιστική πίττα. Παρατηρείται όμως μια «καθυστέρηση» στο δημιουργικό τρόπο προβολής των μαρκών από τα blogs. Λογότυπα, λογότυπα, και μόνο λογότυπα «κοσμούν» τα περιθώρια των ειδήσεων που αναρτούνται στα blogs. Η παραδοσιακή επικοινωνιακή προσέγγιση μεταφέρεται σε ένα νέο μέσο που διέπεται από άλλη φιλοσοφία. Στα blogs η γνωστή μας διαφήμιση θα πρέπει να αντικατασταθεί με μια νέα επικοινωνία διαφορετικού περιεχομένου. Μια επικοινωνία εξατομικευμένη, που θα δημιουργεί σχέσεις διαρκείας και θα «μιλάει» συναισθηματικά σε προσωπικό επίπεδο. Μια επικοινωνία ιστοριών και μύθων που θα δημιουργούνται επιδέξια από τις διαφημιστικές εταιρείες.Οι προοπτικές που ανοίγει αυτού του είδους το «νέο marketing» στα blogs είναι απεριόριστες. Με μια βασική προϋπόθεση: Να αντιληφθούν και οι bloggers από την πλευρά τους την αλλαγή σκηνικού και να αντιμετωπίσουν αυτή τους τη δραστηριότητα -πέρα από πνευματική- και ως επιχειρηματική, κάτι το οποίο συνιστά στην πορεία ακόμα και έκδοση τιμολογίων.
Bloggers: Βρείτε το διαφημιστή σας και κερδίστε το μεγαλύτερο κομμάτι από τη διαφημιστική πίττα!
Διαφημιστές: Εκπαιδευτείτε στο νέο τρόπο επικοινωνίας που απαιτούν τα social media και κερδίστε νέους πελάτες!

3 απολύσεις και ένα επικείμενο κλείσιμο

Η Ένωση Τεχνικών Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών σε χθεσινή της ανακοίνωση καταγγέλλει  απολύσεις και επικείμενο κλείσιμο του γραφείου Θεσσαλονίκης του ΣΤΑΡ. Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης:
"Το κοινωνικό του πρόσωπο έδειξε για ακόμα μια φορά το ΣΤΑΡ.Μετά την βάφτιση ρεπόρτερ σε ρόλο κάμεραμαν και ηχολήπτη (βλέπε Γρηγόρης Μπάκας, Νότια Αφρική)  με την ανοχή της Διεύθυνσης Ειδήσεων,  σειρά έχει το παράρτημα του ΣΤΑΡ Θεσσαλονίκης όπου τους ανακοινώθηκαν 3 απολύσεις και έπεται συνέχεια με πιθανή κατάληξη το κλείσιμο του εκεί παραρτήματος, που κάλυπτε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.
Ο Τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ είναι σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα που σημαίνει ότι πρέπει να ενημερώνει όλη την Ελλάδα για ό,τι γίνεται σε ΟΛΗ την Ελλάδα.  Με την κίνησή του αυτή το ΣΤΑΡ δηλώνει πως ορίζει την Ελλάδα  από τη Λάρισα και κάτω.Υπενθυμίζουμε σε όλους πως οι συχνότητες και οι άδειες λειτουργίας παραμένουν δημόσια περιουσία και παραχωρούνται στις εταιρίες υπό όρους και με δυνατότητα ανάκλησης.
Κάνουμε έκκληση στον Υπουργό να παρέμβει για να συνεχίσουν τα κανάλια να είναι πανελλαδικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα εμπράκτως και όχι όσο και όπως τα συμφέρει.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το ΣΤΑΡ αναφέρεται στο νέο φόρο του 20% στον διαφημιστικό τζίρο, που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων του, ως αφορμή για τις κινήσεις που πρέπει να κάνει:
«Θα χρειασθεί πιθανόν προσωπικό να μετακινηθεί σε άλλες εργασίες, να μηδενιστούν πρόσθετες αμοιβές και τα εξωτερικά συνεργεία να αποτελούνται από ένα άτομο και να χρησιμοποιούν ελαφρές αυτόματες κάμερες.»Είναι ξεκάθαρο πλέον τι σημαίνει μετακίνηση σε άλλες εργασίες και μηδενισμός αμοιβών.
Κάνουμε κι εμείς ξεκάθαρο πως δεν θα δεχτούμε καμία καταστρατήγηση άρθρων της ΣΣΕ μας, καμία απόλυση συναδέλφων μας και θα αντιδράσουμε τόσο δυναμικά όσο είναι ζήτημα επιβίωσης για μας η εργασία μας.
Συνάδελφοι,
η Θεσσαλονίκη είναι απλώς η αρχή και πιλότος για το τι θα ακολουθήσει στην Αθήνα και όχι μόνο στο ΣΤΑΡ αλλά σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Μόνο ενωμένοι και έτοιμοι για αγωνιστικές κινητοποιήσεις μπορούμε να σώσουμε ό,τι μας απέμεινε, τη δουλειά μας με την οποία ζούμε την οικογένειά μας και την αξιοπρέπειά μας.

«Καθαρίζει» το τοπίο στα ερτζιαανά της Αττικής

Ξεκαθάρισμα του τοπίου όσον αφορά τα ενημερωτικά μέσα, στο χώρο του ραδιοφώνου, δείχνουν τα τελευταία στοιχεία ακροαματικότητας που δημοσιοποίησε η ΑΕΜΑΡ, γεγονός που εν μέρει απαντά και στο ερώτημα μερίδας δημοσιευμάτων, σχετικά με τις μετρήσεις στα ερτζιανά της Αττικής.
ANT1 logo Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας Focus-Bari, που διεξάγει την έρευνα ακροαματικότητας για λογαριασμό της ΑΕΜΑΡ -της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας που έχουν συστήσει οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί του νομού Αττικής για τις μετρήσεις των ραδιοφώνων-, στο διάστημα από 24/05/2010 μέχρι και 20/06/2010, έντονη κινητικότητα υπήρξε όσον αφορά την 4η και 5η θέση της λίστας των ενημερωτικών, ενώ ξεκαθάρισε το τοπίο στις 3 πρώτες θέσεις.
Ειδικότερα, πρώτος σε ακροαματικότητα ραδιοσταθμός στο λεκανοπέδιο, τόσο στους ενημερωτικούς όσο και στους ψυχαγωγικούς και αθλητικούς, είναι ο ΣΚΑΪ, με 12,5% (από 12,8% το μήνα που προηγήθηκε). Στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο Real FM με 6,3% (από 5,6% τον προηγούμενο μήνα), ενώ στην 3η θέση με μεγάλη πλέον διαφορά από τον τέταρτο, ακολουθεί ο ANT1 με 4,3% (διατηρώντας σταθερό το μερίδιο του).
Στην 4η θέση πέρασε ο Flash με 3,8% (έναντι 3%), ενώ παρά την αύξηση του μεριδίου του στο 3,1% (από 2,9%), ο Θέμα FM πέρασε στην 5η θέση. Η ΝΕΤ ακολούθησε με 1,7% (έναντι 1,8%), ενώ τη λίστα έκλεισε ο Βήμα FM με 1,6% (έναντι 1,9%).
Όπως προκύπτει από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο Θέμα FM, ο οποίος παλαιότερα ανταγωνιζόταν τον ΑΝΤ1, πλέον βρίσκεται πίσω από τον Flash και μάλιστα αρκετές μονάδες, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται το κατά πόσο ο σταθμός ιδιοκτησίας Κυριακίδη θα καταφέρει να διατηρήσει το γρήγορο ρυθμό βελτίωσης των μεριδίων του και να αρχίσει να «κοιτά», προς τον ΑΝΤ1 πλησιάζοντάς τον. Επισημαίνεται πάντως ότι απέχει αρκετά ακόμη από την 3η θέση. Επιστρέφοντας στο Θέμα, παρά το ότι δεν χάνει ακροατές, φαίνεται να κερδίζει λιγότερο από ό,τι οι ανταγωνιστές του.
Αξίζει να επισημανθεί ότι οι ραδιοσταθμοί έχουν σχετική εικόνα των μετρήσεων, καθ' όλη τη διάρκεια της μέτρησης (με τις εβδομαδιαίες αναφορές) και ως εκ τούτου, ξέρουν χονδρικά πώς θα διαμορφωθεί η εικόνα στο τέλος του μήνα.
Enhanced by Zemanta

Αλματώδης η ανάπτυξη των «κινητών» ειδήσεων

Την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης φορητών συσκευών για την κατανάλωση περιεχομένου των media, καθώς παράλληλα και την αύξηση της ζήτησης για περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να προβάλλεται με τον ίδιο ή συναφή τρόπο σε διαφορετικές συσκευές (τηλεόραση, τηλέφωνο-pda, υπολογιστής), προβλέπουν οι αναλυτές της βιομηχανίας των ΜΜΕ, πολύ σύντομα και συγκεκριμένα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Το κινητό τηλέφωνο έχει πλέον αυξημένες δυνατότητες που ολοένα και περισσότερο θυμίζουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Η εξέλιξη αυτή κάνει τους χρήστες να χρησιμοποιούν τις φορητές συσκευές με αυτό τον τρόπο αναζητώντας τις ίδιες λειτουργίες που έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν από το κομπιούτερ και στο κινητό τους, και αν είναι δυνατόν οπτικοποιημένες με τον ίδιο τρόπο.
Η βιομηχανία του Τύπου
Το μιντιακό παιχνίδι μεταφέρεται ολοένα και περισσότερο στο χώρο του διαδικτύου, δημιουργώντας νέες καταναλωτικές συνήθειες στο κοινό, ενώ σύμφωνα με την PwC η εμφάνιση των νέων συσκευών ανάγνωσης περιεχομένου -οι οποίες παρέχουν ένα περιβάλλον που θυμίζει ολοένα και περισσότερο το κλασικό βιβλίο, έχοντας παράλληλα διευρυμένες δυνατότητες, όχι μόνο ως προς της ανάγνωση αυτή καθ' αυτή, την οποία βάζουν σε νέα δεδομένα, αλλά και ως προς την αποθήκευση, τη χρήση, τη διαδραστικότητα κ.λπ.- θα δώσει νέα ώθηση ειδικότερα στη βιομηχανία του Τύπου και των εκδόσεων.
Ήδη το τελευταίο χρονικό διάστημα καταγράφεται αύξηση του ενδιαφέροντος τόσο για τις ηλεκτρονικές εφημερίδες όσο και για τα ηλεκτρονικά βιβλία, όπως παλαιότερα υπήρχε αύξηση του ενδιαφέροντος για τα ψηφιακά μουσικά αρχεία (mp3, acc κ.λπ.) έναντι των κλασικών -πλέον- δίσκων, CD. Η αύξηση αυτή, κατά την προσεχή τριετία, αναμένεται ότι θα κινηθεί περί το εντυπωσιακό 30%, όσον αφορά τις πωλήσεις.
Η υψηλότερη ποιότητα στο περιεχόμενο αλλά και ο εμπλουτισμός του με μια σειρά παραπομπών, σχεδίων, φωτογραφιών και βίντεο, σε συνδυασμό με την εξειδίκευση, αποτελούν σύμφωνα με την PwC, τα καίρια σημεία στα οποία θα πρέπει να στραφεί η βιομηχανία του Τύπου προκειμένου να κερδίσει ένα μεγάλο τμήμα των αναγνωστών της που επί σειρά ετών κατευθυνόταν προς τα ηλεκτρονικά μέσα.
Ειδικότερα όσον αφορά τα τελευταία, επισημαίνεται ότι ο ρόλος τους φαίνεται να μεταλλάσσεται, με τον τομέα της ψυχαγωγίας (στον οποίο περιλαμβάνεται και το αθλητικό περιεχόμενο) να κερδίζει διαρκώς έδαφος, έναντι της ενημέρωσης, η οποία μοιάζει με τη βοήθεια της νέας πλατφόρμας διανομής που λέγεται διαδίκτυο να επιστρέφει στα «έντυπα».
Τα ηλεκτρονικά Μέσα
Την ίδια ώρα βέβαια τα ηλεκτρονικά Μέσα, στον τομέα της ψυχαγωγίας, δέχονται σημαντικές πιέσεις τόσο από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο διαδίκτυο όσο και από τους ψηφιακούς συνδρομητικούς ανταγωνιστές.
Τόσο οι μεν όσο και οι δε, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών που η διαφήμιση παρουσίασε κάμψη στο τηλεοπτικό μέσο, εμφάνισαν σημαντική διεύρυνση εσόδων -αυτό ειδικά για το διαδίκτυο και μέχρι ενός σημείου, οφείλεται και στο γεγονός ότι ακόμα τα μεγέθη είναι μικρά σε σχέση με την τηλεόραση-, τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Σε ό,τι αφορά τη συνδρομητική τηλεόραση, αναμένεται διεύρυνση των πωλήσεών της στα 258,1 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2014 (από 185,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2009), γεγονός που θα την αναδείξει στο δεύτερο ισχυρότερο τομέα της βιομηχανίας ΜΜΕ-ψυχαγωγίας.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2010

Ψήφισαν για το νέο τους αφεντικό

Η «Μonde» έτοιµη να γυρίσει σελίδα µετά και τη συνέλευση των συντακτών
ΦωτογραφίαΣτην τριάδα των επενδυτών που ο Νικολά Σαρκοζί είχε χαρακτηρίσει «αστεία» θα καταλήξει πιθανότατα η ιδιοκτησία της «Μonde». Το εποπτικό συµβούλιο της εταιρείας πρόκειται να αποφασίσει σήµερα, αλλά η ψήφος των συντακτών της ιστορικής εφηµερίδας δεν αφήνει και πολλά περιθώρια.
Η συνέλευση των συντακτών της εφηµερίδας µίλησε λέγοντας ένα ηχηρό «όχι» στην προσφορά που είχαν καταθέσει ο ιδιοκτήτης του περιοδικού «Νouvel Οbservateur» Κλοντ Περντιέλ µε τη France Τelecom και τον ισπανικό όµιλο Ρrisa, στον οποίο ανήκει µεταξύ άλλων η εφηµερίδα «Εl Ρais». Αυτό το κονσόρτσιουµ προτιµούσε ο γάλλος πρόεδρος, όπως είχε ξεκαθαρίσει στον διευθυντή της «Μonde» Ερίκ Φοτορινό σε συνάντηση που είχε µαζί του στο Μέγαρο των Ηλυσίων. Με το µυαλό στις προεδρικές εκλογές του 2012, ο Σαρκοζί υπολόγιζε στη φιλική του σχέση µε τον επικεφαλής της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Οrange Στεφάν Ρισάρ.
Οι συντάκτες της εφηµερίδας όµως είχαν διαφορετική γνώµη.
Με ποσοστό που έφτασε το 90,84% ψήφισαν υπέρ του «σοσιαλιστικού» τρίου, το οποίο αποτελείται
από τον Πιερ Μπερζέ, σύντροφο και συνέταιρο του Ιβ Σεν Λοράν, τον Ξαβιέ Νιέλ, επιχειρηµατία που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο, και τον τραπεζίτη Ματιέ Πιγκάς.
Εξίσου συντριπτικά υπέρ της τρόικας Μπερζέ-Νιέλ-Πιγκάς ήταν τα ποσοστά στις συνελεύσεις των συντακτών του «Τelerama» και του «Courier Ιnternational», δύο εντύπων που εκδίδονται από τον όµιλο της «Μonde». Οπως δήλωσε εκπρόσωπος των συντακτών της εφηµερίδας, η προσφορά της τρόικας, γνωστής και ως ΒΝΡ από τα αρχικά των ονοµάτων των τριών επιχειρηµατιών, «είναι πιο νέα, µοντέρνα και µακριά από το Μέγαρο των Ηλυσίων».
Η τρόικα που δεν ήθελε να δει ο Σαρκοζί στην ιδιοκτησία της εφηµερίδας δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους συντάκτες για την ψήφο τους. Η απόφαση των συντακτών δεν είναι δεσµευτική για το εποπτικό συµβούλιο που συνεδριάζει σήµερα για να αποφασίσει το ιδιοκτησιακό µέλλον της εφηµερίδας, η οποία είναι πνιγµένη στα χρέη και χρειάζεται επειγόντως 120 εκατοµµύρια ευρώ για να µη χρεοκοπήσει.
Παραδοσιακά ωστόσο οι µέτοχοι της εφηµερίδας υιοθετούν τη γνώµη των συντακτών, ενώ ο Περντιέλ του «Νouvel Οbservateur» είχε δηλώσει ότι θα αποσύρει το ενδιαφέρον του σε περίπτωση που δεν αποσπάσει τη στήριξη των δηµοσιογράφων.
Στην απόφαση των συντακτών φαίνεται να έπαιξε βαρύνοντα ρόλο η πίεση του γάλλου προέδρου και η απειλή του ότι θα στερούσε την εφηµερίδα από ένα κρατικό κονδύλιο για τον εκσυγχρονισµό του τυπογραφείου της. Στην κούρσα για τις εκλογές του 2012, ο Νικολά Σαρκοζί φαίνεται ήδη να έχει χάσει την πρώτη µάχη.  ΣΤΗ ΦΩΤΟ:  Οδιευθυντής της εφηµερίδας Ερίκ Φοτορινό είχε δεχθεί πιέσεις από τον Νικολά Σαρκοζί

Καταφύγιο κατά της λογοκρισίας στο Internet στήνουν οι Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα

Παρίσι: Προστασία και ανωνυμία σε αντιρρησίες, ακτιβιστές, δημοσιογράφους και μπλόγκερ που κινδυνεύουν από τη λογοκρισία και την καταστολή στις χώρες τους θα παρέχει η οργάνωση Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα (RSF).
Σε αυτό το ηλεκτρονικό καταφύγιο, οι ενδιαφερόμενοι θα ενημερώνονται για τρόπους να παρακάμπτουν τη λογοκρισία στο Internet, πώς θα μπορούν να διατηρούν την ανωνυμία και τις επικοινωνίες τους ασφαλείς από τρίτους.
Το καταφύγιο θα παρέχει δωρεάν σύνδεση υψηλής ταχύτητας και email σε όσους το χρησιμοποιούν ενώ θα είναι διαθέσιμο από όλο τον κόσμο μέσω κρυπτογραφημένων συνδέσεων.
Για την ώρα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το χρησιμοποιούν από την έδρα των RSF στο Παρίσι Σταδιακά, στο μέλλον, θα λειτουργήσει και ειδική ιστοσελίδα για το σκοπό αυτό.
Είναι μία δέσμευση της οργάνωσης απέναντι σε όσους χρειάζονται τη προστασία, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι RSF, σε καιρούς όπου «το φιλτράρισμα στο Internet και η παρακολούθηση διαδίδονται όλο και περισσότερο».
Επισημαίνεται ακόμη ο αυξανόμενος αριθμός φυλακίσεων ανθρώπων που εξέφρασαν δικτυακά την άποψή τους σε χώρες όπως η Κίνα, το Ιράν και το Βιετνάμ. Αυτή τη στιγμή υπολογίζονται συνολικά σε 120 όσοι έχουν φυλακιστεί για αυτή τη δραστηριότητά τους.

Τι γράφουν σήμερα οι κυπριακές εφημερίδες

Η αντιπαράθεση ανάμεσα στην Κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το Κυπριακό και την οικονομία, η συμφωνία Κυπριακής Δημοκρατίας-Κατάρ, το ενδεχόμενο συγχώνευσης Κυπριακών Αερογραμμών-Eurocypria, η πυρκαγιά στην περιοχή Τηλλυρίας και η κρίση στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, είναι μερικά από τα κύρια θέματα του σημερινού κυπριακού Τύπου.
Η «Αλήθεια», υπό τον τίτλο «10 Ερωτηματικά για τη συμφωνία με Κατάρ», γράφει ότι μελέτη εμπειρογνωμόνων που κατατέθηκε στη Βουλή διαπιστώνει, υπό μορφή 10 ερωτημάτων και 15 παρατηρήσεων, πολλά κενά και ασάφειες εις βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας και υπέρ του Κατάρ, που δεν αποκλείεται να δημιουργήσουν προβλήματα στην υλοποίηση του έργου, εις βάρος μας. Αλλού η εφημερίδα γράφει ότι «είπαμε ‘όχι’ σε Γερμανία-Αυστρία» και «ψηφίσαμε υπέρ των Αραβικών Εμιράτων» για την έδρα του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA).
Ο «Πολίτης», υπό τον τίτλο «Αντέχει μόνο ένας αερομεταφορέας», γράφει ότι από το προσχέδιο έκθεσης από ιδιώτες συμβούλους για διεξαγωγή μελέτη βιωσιμότητας σε ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο κυπριακών αεροπορικών εταιρειών, η οποία εντός των ημερών αναμένεται να κατατεθεί και επισήμως, προκύπτει ότι είναι μονόδρομος η συγχώνευση ώστε να καταστεί δυνατή η επιβίωση των Κυπριακών Αερογραμμών και της Eurocypria. Αλλού η εφημερίδα γράφει ότι θλιβερός ο απολογισμός της προχθεσινής πυρκαγιάς στην περιοχή Τηλλυρίας – δύο σπίτια καταστράφηκαν ολοσχερώς, άλλα δύο υπέστησαν εκτεταμένες ζημιές και τέσσερις μάνδρες παραδόθηκαν στις φλόγες.
«Η Σημερινή», με κύριο τίτλο «Κτύπησε κόκκινο ο πολιτικός υδράργυρος», γράφει ότι στο κόκκινο ανεβαίνει ο πολιτικός υδράργυρος καθώς Κυπριακό, οικονομία αλλά και οι επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις αποτέλεσαν χθες πεδίο οξείας αντιπαράθεσης ανάμεσα στην Κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Αλλού η εφημερίδα γράφει ότι κρίσιμο για την εργασιακή ειρήνη στην ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι το επόμενο 48ωρο, αφού αναμένεται να καταβληθούν ύστατες προσπάθειες για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης των ξενοδοχοϋπαλλήλων και αποφυγή των προαναγγελθέντων από μέρους του συνδικαλιστικού κινήματος δυναμικών κινητοποιήσεων.
«Ο Φιλελεύθερος», υπό τον τίτλο «Σύγκρουση σε δύο μέτωπα», γράφει ότι σε δύο μέτωπα εξελίχθηκε η αντιπαράθεση στο εσωτερικό μέτωπο. Η Κυβέρνηση σήκωσε χθες το γάντι που έριξε ο Νίκος Αναστασιάδης μέσα από την συνέντευξη του στον «Φ» και κατηγόρησε ευθέως τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ για μεταλλάξεις που στόχο έχουν τις προεδρικές εκλογές του 2013. Στο άλλο μέτωπο ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ επιτέθηκε κατά του Προέδρου Χριστόφια για τους χειρισμούς του στο Κυπριακό, κατηγορώντας τον ότι δεν ακούει κανέναν. Αλλού η εφημερίδα γράφει ότι «απευθείας στα ΤΑΕ οι κακοποιήσεις» και κάνει λόγο για «αλλαγή τακτικής για σεξουαλικές υποθέσεις με ανήλικους».
Η «Χαραυγή», με κύριο τίτλο «Μεταλλάξεις ΔΗΣΥ», γράφει ότι τις μεταλλάξεις του ΔΗΣΥ στο Κυπριακό αποκάλυψε για άλλη μια φορά ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου, σημειώνοντας πως με αυτό τον τρόπο επιχειρεί να προσεγγίσει δυνάμεις που μέχρι πρόσφατα τις κατηγορούσε ότι δεν θέλουν λύση. Αλλού η εφημερίδα αναφέρεται σε δηλώσεις του Υπουργού Εμπορίου Αντώνη Πασχαλίδη, ότι το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά των κυπριακών προϊόντων.
ΠΗΓΗ: Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ)

Αθέμιτος ανταγωνισμός το αγγελιόσημο στο Internet

Με ανακοίνωση της η IAB Hellas καταδικάζει την επιβολή αγγελιοσήμου στις διαφημίσεις στο internet  και τονίζει:
Σε συνέχεια του δημοσιευθέντος ασφαλιστικού νομοσχεδίου (25/6/2010) και ειδικότερα του Άρθρου 68 αυτού σχετικά με την «Ασφάλιση των συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων» και την εξ αυτής εφαρμογή του αγγελιοσήμου στο Διαδίκτυο, ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας (Interactive Advertising Bureau Hellas), τονίζει τα εξής:
Το δημοσιευθέν Σχέδιο Νόμου αντιβαίνει σε βασικές συνταγματικές αρχές, προσκρούει στο Eυρωπαϊκό Kοινοτικό Δίκαιο και οδηγεί σε συνθήκες συσσώρευσης πλούτου σε συγκεκριμένους ασφαλιστικούς οργανισμούς αλλοιώνοντας ουσιαστικά τον ιδρυτικό-ανταποδοτικό τους χαρακτήρα.
Συγκεκριμένα:
Α. Αντιβαίνει στις θεμελιώδεις αρχές του ελεύθερου και ανόθευτου ανταγωνισμού στο περιβάλλον της διαφημιστικής αγοράς μεταξύ ιστοσελίδων ελληνικών εταιριών, κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας.
Β. Προσκρούει στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στο περιβάλλον της διαφημιστικής αγοράς και οδηγώντας τις ελληνικές ιστοσελίδες σε σαφώς δυσμενέστερη θέση έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών.
Γ. Η αέναη αναμετάδοση του περιεχομένου του Διαδικτύου, σε συνδυασμό με τη μή πεπερασμένη διαφημιστική εκμετάλλευση αυτού, οδηγεί σε πλεονάσματα των κοινωνικοασφαλιστικών οργανισμών που προσομοιάζουν με την αποταμιευτική λογική των πιστωτικών ιδρυμάτων, σε αντίθεση με τον ιδρυτικό τους σκοπό, που βασίζεται στην αρχή της ανταποδοτικότητας.
Σημ. Τα παραπάνω αναλύονται εκτενώς στη σχετική Γνωμοδότηση του Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών Κ. Κρεμαλή που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του ΙΑΒ Hellas (http://www.iab.gr/aggeliosimo.pdf)
Στα συγκεκριμένα φαινόμενα στρέβλωσης οδηγεί η απόπειρα «εθνικής» περιχαράκωσης του κατ’ εξοχήν παγκόσμιου Μέσου και η αντίληψη ότι είναι δυνατή η αναλογική εφαρμογή του αγγελιοσήμου, ενός κοινωνικού πόρου (έμμεσου φόρου υπέρ τρίτων), η νομιμότητα του οποίου αμφισβητείται.
Ως εκ τούτου, το ΙΑΒ Ηellas, εκπροσωπώντας το σύνολο της αγοράς της Διαδραστικής Επικοινωνίας και Διαφήμισης, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στη συγκεκριμένη διάταξη που πλήττει βάναυσα την ελληνική επιχειρηματικότητα στο Διαδίκτυο και θα αναλάβει περαιτέρω πρωτοβουλίες για την υγιή και απρόσκοπτη ανάπτυξη του ελληνικού ‘επιχειρείν’ στα Νέα Μέσα.
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 27 Ιουνίου 2010

Ανυπότακτες τηλεπαρουσιάστριες


Είναι υψηλότατος στόχος το να γίνεις το «ΒΒC της Μέσης Ανατολής». Το πασίγνωστο αραβόφωνο τηλεοπτικό δίκτυο Αl Jazeera όλο και περισσότερο δυσκολεύεται να τον συνδυάσει με τον συντηρητισμό των κοινωνιών στις οποίες εκπέμπει. Ετσι ποντάρει στο «χαρτί» της θρησκευτικής πίστης και ευπρέπειας. Πρόσφατα πέντε διάσημες τηλεπαρουσιάστριές του, μία στις τρεις γυναίκες που εμφανίζονται μπροστά από τις κάμερες, εξαναγκάστηκαν σε παραίτηση. Οχι για επαγγελματική ανεπάρκεια, πολιτικές διαφωνίες ή προσωπικές διαφορές αλλά για «προκλητικό» ντύσιμο. Οι ανυπότακτες παρουσιάστριες αρνήθηκαν να φορέσουν μαντίλα αποκαλύπτοντας κάτι βαθύτερο: την έκδηλη ισλαμιστική στροφή στο πιο ενδιαφέρον επικοινωνιακό πείραμα του σύγχρονου αραβικού κόσμου.

Καλές δημοσιογράφοι, έξυπνες, όμορφες και με πρόσωπα αναγνωρίσιμα από το Μαρόκο ως το Ιράκ χάρη στην τεράστια δημοτικότητα που απολαμβάνει το Αl Jazeera, οι πέντε τηλεπαρουσιάστριες που έκλεισαν πίσω τους την πόρτα του ισχυρότερου αραβόφωνου τηλεοπτικού δικτύου δηλώνουν, χωρίς να τολμούν να μιλήσουν επωνύμως, ότι δεν το έκαναν απλώς εξαιτίας του αυστηρού ενδυματολογικού κώδικα που τους επιβλήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. «Εχει κανείς την εντύπωση ότι εργάζεται για την τηλεόραση των Ταλιμπάν!» λένε. Καταγγέλλουν διακρίσεις εναντίον των γυναικών και παραβιάσεις της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Οσες δεν συμμορφώθηκαν προς τους νέους κανόνες περί «κόσμιας» εμφάνισης άρχισαν να δέχονται αδιάκοπα ταπεινωτικές παρατηρήσεις από τον διευθυντή σύνταξης Αϊμάν Τζαμπαλάχ, ενώ η διεύθυνση κώφευσε στην επιστολή διαμαρτυρίας που υπέγραψαν εννέα τηλεπαρουσιάστριες, μεταξύ των οποίων και η θρυλική Χαντίτζα Μπενγκουένα. Οκτώ μήνες αργότερα οι πέντε παραιτήθηκαν, ενώ ο κ. Τζαμπαλάχ προήχθη σε διευθυντή ενός από τα κανάλια του δορυφορικού δικτύου.

Στο πρόγραμμα εξαφανίστηκαν οι εκπομπές από και για γυναίκες. Με εξαίρεση την υπεύθυνη μακιγιάζ, το «ασθενές φύλο» απουσιάζει από την υψηλή ιεραρχία, ενώ για κάθε γυναίκα που αποχωρεί από τον σταθμό η θέση καλύπτεται από έναν άντρα. Κυρίως όμως οι εκδιωχθείσες μιλούν για τη «σκοτεινή» εικόνα του σταθμού. «Ξεκινάμε από τη Γάζα και καταλήγουμε στο Μογκαντίσου. Μόνο αίμα και πτώματα προβάλλονται στην οθόνη» λέει μία, ενώ μία άλλη θυμάται λεπτομερώς την ημέρα που τη σημάδεψε: «Στις 29 Μαρτίου 2006, την επομένη της νίκης του Εούντ Ολμερτ στο Ισραήλ, αφιερώσαμε δέκα λεπτά στις ισραηλινές εκλογές και έπειτα δώσαμε επί ώρα τον λόγο στον ηγέτη της Χαμάς Ισμαήλ Χανίγε». Ανδρας δημοσιογράφος εντοπίζει μια γενικότερη αλλαγή πλεύσης μετά τον Ιούνιο του 2007, οπότε η Χαμάς ανέλαβε τον έλεγχο της Λωρίδας της Γάζας. «Οταν η Παλαιστινιακή Αρχή κάνει μια γκάφα ασχολούμαστε εκτενέστατα. Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως όταν πρόκειται για ατόπημα της Χαμάς. Οχι, το κανάλι μας δεν έχει κατακλυστεί από φανατικούς ισλαμιστές. Αλλά δυστυχώς δεν είναι πια αμερόληπτο».

H ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΡΕΠΟΡΤΕΡ

Η αλγερινής καταγωγής παρουσιάστριαΧαντίτζα Μπεν Γκανά, που σπούδασε δημοσιογραφία στο Παρίσι,παραμένει ακόμη και μετά την παραίτησή της το πιο αναγνωρίσιμο γυναικείο πρόσωπο του Αl Jazeera.Τον Νοέμβριο του 2003 προκάλεσε καταιγισμό αντιδράσεων όταν εμφανίστηκε φορώντας το αμφιλεγόμενο «χιτζάμπ»,που καλύπτει το κεφάλι των γυναικών.Η κίνησή της τότε μεταφράστηκε ως«δείγμα υποταγής»,με αποτέλεσμα να δεχτεί σωρεία διαμαρτυριών από οπαδούς της λαϊκότητας,ακόμη και απειλές για τη ζωή της.Η ίδια μίλησε για παρεξήγηση.Πολλοί όμως θεώρησαν από τότε ότι το «δυτικότροπο» κανάλι φλέρταρε με ακραία ισλαμιστικές θέσεις.Υστερα από επτά χρόνια η αλγερινή δημοσιογράφος αρνήθηκε να φορέσει μονίμως τη μαντίλα και εξωθήθηκε σε παραίτηση.«Για να αλλάξει κάτι, απαιτείται όχι μόνο αυτοκριτικήαλλά και διάθεση κριτικής των κανόνων που ισχύουν»τονίζει τώρα,προκαλώντας την οργή των  

O (ΑΝ)ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΣΕΪΧΗΣ
ΟΧαμάντ μπιν Χαλιφά αλ Θάνι, ηγέτης του Κατάρ,αποτελούσε - και για ορισμένους αποτελεί ακόμη- από τις πλέον προοδευτικές φωνές στην Αραβική Χερσόνησο.Ωστόσο η αξιοπιστία του δέχεται ισχυρό πλήγμα από την όλο και πιο συντηρητική «γραμμή» του Αl Jazeera.Ο 57χρονος σεΐχης,απόφοιτος της Βασιλικής Στρατιωτικής Ακαδημίας Σάντχερστ της Βρετανίας,ανακηρύχθηκε διάδοχος το 1977. Αφού κατέλαβε την εξουσία στις 26 Ιουνίου 1995 με την ανατροπή του πατέρα του εμίρη Χαλίφα,αποφάσισε ότι τα ΜΜΕ τού ταιριάζουν καλύτερα,ιδρύοντας έναν χρόνο αργότερα το Αl Jazeera.Είναι ο μοναδικός άραβας ηγέτης που είχε δεχθεί,προ ετών,να συναντήσει την τότε υπουργό Εξωτερικών του ΙσραήλΤζίπι Λίβνι. Είναι επίσης εξαιρετικά συγκεντρωτικός,γεγονός που τον κάνει πολύ πεισματάρη σε ορισμένα ζητήματα,όπως πρόσφατα με τις πέντε γυναίκες «υπαλλήλους» του.Φιλοδοξεί να μεταμορφώσει το Κατάρ σε «νέο Ντουμπάι», μετατρέποντάς το σταδιακά όσο γίνεται πιο φιλικό απέναντι στους Δυτικούς.

Το «Νησί» της άλλης όχθης
Αl Jazeera σημαίνει «Το Νησί» στα αραβικά και ως νησί υπονοείται ολόκληρη η Αραβική Χερσόνησος. Ξεκίνησε το 1996 στην Ντόχα του Κατάρ σαν όαση αντικειμενικότητας και προοδευτικού πνεύματος στη Μέση Ανατολή. Με σύνθημα «Μια άποψη και το αντίθετό της», δίνει συχνά τον λόγο σε μέλη της «άλλης» πλευράς, αλλά έχει κατηγορηθεί από την Αμερική ως φερέφωνο τρομοκρατών, ενώ οι φιλοδυτικές κυβερνήσεις της Αιγύπτου και της Σαουδικής Αραβίας το κατηγορούν ως προκατειλημμένο και του αρνούνται οποιαδήποτε διευκόλυνση. Με την έγκρισητου ιδρυτή και μαικήνα του δικτύου σεΐχη του Κατάρ Χαμάντ μπεν Χαλίφα αλ Θάνι από το 2006 στην κεφαλή του αραβόφωνου τμήματος βρίσκονται δύο Παλαιστίνιοι, ο γενικός διευθυντής Βαντάχ Χανφάρ και ο διευθυντής ειδήσεων Αχμέντ Σεΐχ, για τους οποίους λέγεται ότι διατηρούν καλές σχέσεις με τη Χαμάς. Παράλληλα ορισμένοι αιγύπτιοι εργαζόμενοι στο Αl Jazeera φέρεται ότι είναι συμπαθούντες των διαβόητων «Αδελφών Μουσουλμάνων».

Ενα, δύο, τρία, πολλά ΑL JΑΖΕΕRΑ
To Αl Αrabiya δημιουργήθηκε το 2003 από Σαουδάραβες.

Παρ΄ ότι πιο φιλοδυτικό από το Αl Jazeera,είναι αρκετά δημοφιλές και έχει επικριθεί από Ιράκ και ΗΠΑ.

Το αμερικανικό Αl Ηurraδημιουργήθηκε το 2004 ως «αντίβαρο» και εκπέμπει αποκλειστικά εκτός ΗΠΑ.

Μάλιστα στο Ιράκ έχει μεγαλύτερο κοινό από το Αl Jazeera.

Το κανάλι Αl Αlamαποτελεί από το 2003 το επίσημο αραβόφωνο δίκτυο του Ιράν.

Από το 2007 και η Ρωσία έχει το δικό της αραβόφωνο κανάλι. ΤοRusiya Αl Υaum(«Η Ρωσία Σήμερα») ανήκει στη δημόσια τηλεόραση της Μόσχας.

Υστερα από αποτυχημένη προσπάθεια το ΒΒC έβγαλε πάλι στον αέρα το 2008 τοΒΒC Αrabic.

Σάββατο, 26 Ιουνίου 2010

Οι αξίες της νέας δημοσιογραφίας

Της Νατάσας Μπαστέα Στις πρόσφατες εκλογές στην Ελλάδα είδαμε για πρώτη φορά την εκτεταμένη χρήση του Διαδικτύου από υποψηφίους, κόμματα, αλλά και ψηφοφόρους. Σε άλλες χώρες, όπως οι ΗΠΑ ή η Βρετανία, το φαινόμενο αυτό βρίσκεται ήδη σε πλήρη άνθηση, κάτι που αναμένουμε να δούμε και εδώ στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση, όποτε και εάν γίνει. «Η αξία της δικτυακής δημοσιογραφίας» ήταν το συνέδριο που διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα το ΒΒC, αναγνωρίζοντας έτσι τις σημαντικές αλλαγές που σημειώνονται στον χώρο της ενημέρωσης. Αφορμή και εκεί ήταν η εκτεταμένη χρήση του Ιντερνετ για παρουσίαση ειδήσεων κατά τις εκλογές του περασμένου Μαΐου. Την Παρασκευή 8 Μαΐου, δύο ημέρες μετά την ημέρα της ψηφοφορίας, η ιστοσελίδα του ΒΒC είχε περισσότερες από 11,5 εκατομμύρια μοναδικές επισκέψεις και οι χρήστες διάβασαν πάνω από 100 εκατομμύρια σελίδες με ειδήσεις. Το συμπέρασμα του συνεδρίου ήταν ένα και κατηγορηματικό: Το Ιντερνετ δεν προσέθεσε απλά στην ειδησεογραφική κάλυψη, αλλά την έχει αλλάξει σημαντικά. Η πολιτική ενημέρωση διαθέτει πλέον ένα μέσο με μεγάλη αλληλεπίδραση και ευρεία συμμετοχή. Η έρευνα που παρουσιάστηκε διήρκεσε τέσσερα χρόνια και έγινε από το Ρolis, το δημοσιογραφικό think-tank του Τμήματος Μέσων και Επικοινωνίας του London Scholl of Εconomics. Εν μέσω μια ευρύτερης κρίσης, που υπάρχει και στον χώρο της δημοσιογραφίας, αναζητήθηκαν οι νέες αξίες που συνδέουν τα καινούργια μέσα με τα παραδοσιακά.
Μεταξύ των συμπερασμάτων είναι τα εξής: Υπάρχει πλέον άμεση σύνδεση των νέων με τα παλαιά ΜΜΕ, γεγονός που επιτρέπει τη συμμετοχή του κοινού σε όλα τα στάδια της παραγωγής ειδήσεων. Βασίζεται στην αλληλεπίδραση. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο δημοσιογράφος, αλλά και οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί, έχει αλλάξει εντελώς. Ο νέος αυτός τρόπος συνδέει τα παραδοσιακά μέσα με ένα ευρύτερο δίκτυο ανεξάρτητων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Προσφέρει τη δυνατότητα αλλαγής του ρόλου της δημοσιογραφίας στην κοινωνία.
Στο συνέδριο τονίστηκε επανειλημμένα η σημασία της «εξειδίκευσης» των θεμάτων, ούτως ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να βρίσκει πιο εύκολα όσα καλύπτουν τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του. Τώρα πια, αντί το κοινό να προσφύγει σε ένα μικρό φάσμα ειδήσεων, ένα τεράστιο ειδησεογραφικό δίκτυο δημιουργείται γύρω από κάθε άτομο. Οπως τόνισε ο επικεφαλής του ΒΒC, Πίτερ Χόροκς, «τα Μέσα, κάποτε, ήταν φτιαγμένα σαν κάστρα. Ηταν περιχαρακωμένα και προσέφεραν σε όσους βρίσκονταν γύρω τους τη σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο. Ομως αυτό άλλαξε πολύ. Σήμερα τα Μέσα αποτελούν ένα δίκτυο και λειτουργούν μαζί με τους καταναλωτές, μέσω αυτών και γι΄ αυτούς. Αυτή είναι σίγουρα η μεγαλύτερη επανάσταση στα ΜΜΕ. Τίποτα δεν είναι πια όπως το γνωρίζαμε».

“Ανυπόστατες φήμες” για “Espresso”, Flash, Κανάλι 10

Αναταραχή ανάμεσα στους εργαζόμενους του ομίλου Κυριακίδη - Λαυρεντιάδη, προκαλούν οι φήμες για το κλεισιμο των περιοδικών αλλά και άλλων μέσων της ΝΕΠ. Τα περιοδικά πράγματι σταματούν την αυτόνομη κυκλοφορία τους και μετατρέπονται σε ένθετα.

Ο Όμιλος ΝΕΠ,σεανακοίνωσή της επισημαίνει ότι "με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο σύνολο των εργαζομένων του  και προκειμένου να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης της χώρας, προβαίνει σε αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση των περιοδικών εντύπων που εκδίδει, εξετάζοντας τις δυνατότητες περαιτέρω βελτίωσής τους.



Τυχόν δημοσιεύματα για δήθεν διακοπή εκδόσεως των εφημερίδων Εspresso, Εspresso Κυριακής, καθώς και δήθεν διακοπή λειτουργίας του ραδιοφωνικού σταθμού Flash και του τηλεοπτικού καναλιού 10, είναι παντελώς αβάσιμες και ανυπόστατες".

24ωρη απεργία σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης την Τρίτη, 29 Ιουνίου

“Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ αποφάσισε σήμερα ομόφωνα να κηρύξει 24ωρη απεργία σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης την Τρίτη, 29 Ιουνίου, αντιδρώντας μαζί με όλα τα εργατικά συνδικάτα της χώρας στην απειλή για τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.
Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ απαιτεί να αποσυρθεί το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και καλεί την κυβέρνηση να σεβαστεί τα δικαιώματα και τις προσδοκίες των ασφαλισμένων.
Η ΕΣΗΕΑ απορρίπτει κάθε σχέδιο που οδηγεί σε αύξηση των ορίων ηλικίας, μείωση των συντάξεων και περιορισμό των κατακτήσεων στην περίθαλψη.
Το Δ.Σ. υπογραμμίζει ιδιαίτερα τον κίνδυνο μαζικής αύξησης των απολύσεων μετά το νομοσχέδιο, που διευκολύνει τις ομαδικές απολύσεις και μειώνει τις αποζημιώσεις απόλυσης.
Υπογραμμίζει ότι η πολιτική της κατεδάφισης του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος, της αύξησης της ανεργίας και της «ελαστικοποίησης» των εργασιακών σχέσεων, που προωθούν η κυβέρνηση, η Ε.Ε. και το ΔΝΤ, θα βρουν απέναντί τους τη μαζική αντίσταση των εργαζομένων.
Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ καλεί τους δημοσιογράφους να συμμετάσχουν στα εργατικά συλλαλητήρια της Τρίτης, 29 Ιουνίου 2010.

Στο 18,822% του ΔΟΛ, ο Ρέστης

Η Benbay Ltd – εταιρεία ελεγχόμενη από το Μη Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΛ ΑΕ κο Βίκτωρ Ρέστη – με σχετική επιστολή της προς την Εταιρεία γνωστοποίησε ότι κατά τη συνεδρίαση του ΧΑ της 24.6.2010 προέβη σε αγορά 400.000 κοινών ονομαστικών μετοχών εκδόσεως ΔΟΛ ΑΕ, μετά δικαιώματος ψήφου, που αντιστοιχούν στο 0,482% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας, έναντι τιμήματος 1,18 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι συνολικώς έναντι 472.626,00 ευρώ.
Μετά και την ανωτέρω συναλλαγή το ποσοστό συμμετοχής του κου Β. Ρέστη (μέσω της Benbay Ltd) διαμορφώθηκε από 15,476% (τελευταία γνωστοποίηση) σε 18,822% (υπέρβαση ορίου 3%) στο μετοχικό κεφάλαιο και τα δικαιώματα ψήφου της Εταιρείας.
Κατόπιν των ανωτέρω οι μέτοχοι που κατέχουν δικαιώματα ψήφου στη ΔΟΛ ΑΕ σε ποσοστό ίσο ή μεγαλύτερο του 5% είναι οι κ.κ. : Σταύρος Π. Ψυχάρης 20.879.157 δικαιώματα ψήφου (25,156%), Ίδρυμα Λαμπράκη 20.649.555 δικαιώματα ψήφου (24,879%), Βίκτωρ Ρέστης – μέσω Benbay Limited – 15.622.462 δικαιώματα ψήφου (18,822%), ο αποβιώσας Χρήστος Δ. Λαμπράκης 4.451.706 δικαιώματα ψήφου (5,364%). Το υπόλοιπο των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας ανήκει σε 18.300 μετόχους περίπου.

"Don't Stop Giannis Petridis show!" στο Facebook

Όταν ο Γιάννης Πετρίδης, σαν συμβασιούχος, οδεύει προς την έξοδο από την ΕΡΤ φυσικό είναι να ξεσηκωθούν οι πάντες. Δεν είναι τυχαίο ότι για τον μοναδικό έλληνα που μπήκε στο "Rock n Roll Hall of Fame" , δημιουργήθηκε ακόμη και ομάδα στο Facebook η οποία ζητά να μην σταματήσει ο Γιάνννης τις εκπομπές του στο ραδιόφωνο !

Ο Γιάννης Πετρίδης με την εκπομπή του στους 105,8 , κάθε μέρα 4- 5 έμαθε χιλιάδες έλληνες να ακουν ρόκ και να αποκτήσουν μουσική παιδεία.

Και τώρα η εκπομπή του κινδυνεύει , άσχετα αν ο Γιάννης λέει ΄τοι παραμένει και χωρίς μισθό, για να κάνει την εκπομπή.

Επισκεφθείτε και εσείς την ομάδα  "Don't Stop Giannis Petridis show!"  στο Facebook  και ενώστε τη φωνή σας με χιλιάδες άλλες!

Αγγελιόσημο 21,5% για διαφημίσεις στο Internet

Την επέκταση του αγγελιόσημου 21,5% (όπως στους τηλεοπτικούς σταθμούς) και για το Internet προβλέπει ρύθμιση του νέου ασφαλιστικού που κατατέθηκε στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 67 του νομοσχεδίου, που κατοχυρώνει την ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων (sites, portals) στο ΤΣΠΕΑΘ, αναφέρει: «διαφημίσεις ή με πληρωμή δημοσιεύματα που προβάλλονται ή καταχωρούνται στην ηλεκτρονική σελίδα ή πύλη του Διαδικτύου... υπόκεινται στην επιβάρυνση αγγελιοσήμου, στο ίδιο ποσοστό που προβλέπεται κάθε φορά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς».

Το αγγελιόσημο βαρύνει τον διαφημιζόμενο ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί κατ’ εντολή του διαφημιζόμενου και κατατίθεται από τους υπόχρεους σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Διαδικτύου» που τηρείται στην τράπεζα στην οποία κατατίθεται το αγγελιόσημο και των άλλων μέσων ενημέρωσης.

Απεργεί και η ΠΟΕΣΥ την Τρίτη 29 Ιουνίου

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανεργατική απεργία της Τρίτης 29 Ιουνίου ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) με κύριο αίτημα την «απόσυρση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου».
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

Απέναντι στις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης που επιχειρεί να επαναφέρει τον εργασιακό μεσαίωνα με την κατάργηση θεμελιωδών δικαιωμάτων, την αποδόμηση ασφαλιστικών κατακτήσεων, την υπονόμευση των ΣΣΕ με την εισαγωγή ελαστικών μορφών εργασίας, το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.ΣΥ.) αποφάσισε τη συμμετοχή των δημοσιογράφων στην 24ωρη Πανεργατική απεργία της Τρίτης, 29 Ιουνίου. Οι δημοσιογράφοι και οι εργαζόμενοι στον Τύπο απαιτούν την απόσυρση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου που επιβάλλουν Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ. και δηλώνουν ότι τα ασφαλιστικά δικαιώματα, που προέκυψαν από τους σκληρούς αγώνες δεκαετιών, δεν είναι διαπραγματεύσιμα. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.ΣΥ. υπογραμμίζει ιδιαίτερα τον κίνδυνο των απολύσεων –που η κυβέρνηση υποδαυλίζει συζητώντας απαράδεκτα μέτρα όπως η μείωση των αποζημιώσεων- και δηλώνει ότι δεν θα δεχθεί καμία αλλαγή των εργασιακών σχέσεων σε βάρος των εργαζομένων στον Τύπο.

Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

Toν «εκλεκτό» του Ν.Σαρκοζί για την εξαγορά του Monde απέρριψε η κάλπη των συντακτών

Συντριπτικά υπέρ της προσφοράς των Μπερζέ, Νιλ και Πιγκάς ψήφισαν τόσο οι συντάκτες όσο και οι εργαζόμενοι του γαλλικού Monde, απορρίπτοντας την προσφορά του «στρατοπέδου» του Κλοντ Πεντριέλ, υπέρ του οποίου έχει τοποθετεί ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί.

Οι συντάκτες, που κατέχουν μέσω του συνδικάτου τους το 22% των μετοχών του Monde, επέλεξαν με ένα ηχηρότατο 90,84% την προσφορά της κοινοπραξίας υπό τον μεγαλοτραπεζίτη Ματιέ Πιγκάς, ενώ σε παρόμοια επίπεδα κυμάνθηκαν και τα ποσοστά που συγκέντρωση η προσφορά της κοινοπραξίας από τους εργαζόμενους στην εφημερίδα και τα έντυπα που κατέχει.

Η αντίπαλη προσφορά για εξαγορά είχε υποβληθεί από κοινοπραξία υπό τον Κλοντ Πεντριέλ (εκδότη του Nouvel Observateur) μαζί με την France Telecom και τον ισπανικό όμιλο επικοινωνίας Prisa (στον οποίον ανήκει ο El Pais).

O Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε εκφράσει ανοικτά την προτίμησή του στην τριάδα Πεντριέλ, ενώ είχε υπαινιχθεί ότι μπορεί να αποσύρει την χρηματική υποστήριξη στον ζημιογόνο Monde εάν η ιδιοκτησία του περάσει στους Μπερζέ, Νιλ και Πιγκάς. Ο επικεφαλής του συνδικάτου των συντακτών του Μonde Ζιλ βαν Κοτ ανέφερε ότι η ψηφοφορία θα γινόταν αγνοώντας τα σχόλια Σαρκοζί.

Η ιστορική γαλλική εφημερίδα βρίσκεται αντιμέτωπη με ζημίες και χρέη ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ και κατέληξε πρόσφατα στις προσφορές των δύο υποψήφιων κοινοπραξιών. Η οριστική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Monde αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Πέμπτη, 24 Ιουνίου 2010

48ωρη απεργία των Ακολούθων Τύπου

Σε μια εποχή που η εθνική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό πλήττεται σε όλα τα επίπεδα και η αγωνία για την αποκατάστασή της είναι μεγαλύτερη παρά ποτέ, η κυβέρνηση προχωράει στο κλείσιμο μεγάλου αριθμού Γραφείων Τύπου & Επικοινωνίας Εξωτερικού, αρνούμενη οποιαδήποτε διαβούλευση.

Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί δεν τηρείται καν η πρωθυπουργική εξαγγελία για ενσωμάτωση των Γραφείων Τύπου στις πρεσβείες.

Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί η πολιτική ηγεσία επίμονα αρνείται να συζητήσει μαζί μας και μονομερώς προχωρά σε κλείσιμο γραφείων, ακόμα και σε ευαίσθητες για τα εθνικά μας θέματα χώρες.

Δεν υπάρχει καμία διαφάνεια, δεν υπάρχει καμία διαβούλευση με τους κατ’εξοχήν επαγγελματίες του κλάδου της διεθνούς επικοινωνίας της χώρας.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υποβάθμιση της σημασίας προβολής της εθνικής μας εικόνας στο εξωτερικό, η Ένωση Ακολούθων Τύπου (ΕΝΑΤ) προχωρά σε 48ωρη απεργία την Δευτέρα 28 και Τρίτη 29 Ιουνίου τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία όσο και στα Γραφεία Τύπου & Επικοινωνίας Εξωτερικού.

Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010

ΤΙΝΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ & ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ ΣΤΟ ΣΚΑΙ


Τετάρτη 23 Ιουνίου  στις 18.00.
«Στιγμιότυπα»
Η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη θα είναι καλεσμένη στο ΣΚΑΪ 100,3 και τα «Στιγμιότυπα» την Τετάρτη 23 Ιουνίου  στις 18.00.
Τα «Στιγμιότυπα» με τον Άρη Πορτοσάλτε και τον Βασίλη Κουφόπουλο την Τετάρτη 23 Ιουνίου  από τις  18:00  έως και τις 20:00 θα βρίσκονται στην  πλατεία Θεάτρου και την ταβέρνα Κληματαριά.
Καλεσμένη την πρώτη ώρα θα είναι  η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη. Θέμα συζήτησης το πρόγραμμα Αθήνα 2014 καθώς επίσης και η αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας.
Πέμπτη 24 Ιουνίου  στις 09:00
«portosalte@skai.gr»
Ο ανεξάρτητος βουλευτής Φώτης Κουβέλης θα φιλοξενηθεί στο ΣΚΑΙ 100,3. Στο ραδιοθάλαμο του ΣΚΑΙ 100,3 και στον Άρη Πορτοσάλτε θα βρεθεί την Πέμπτη 24 Ιουνίου  στις 09:00 – 10:00 το πρωί o ανεξάρτητος βουλευτής  Φώτης Κουβέλης  σε μία πολιτική συζήτηση  εφ όλης της ύλης.

Και Ρώσος τραπεζίτης στο κυνήγι της «Le Monde»

Le Monde logoImage via Wikipedia
Δισεκατομμυριούχος Ρώσος τραπεζίτης έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για την αγορά της γαλλικής ιστορικής εφημερίδας «Le Monde». Η αποκάλυψη αυτή εγείρει και νέα ερωτήματα για την συντακτική ανεξαρτησία της εφημερίδας για την οποία πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία μετά τις αποκαλύψεις για πιέσεις του Γάλλου Προέδρου, Νικολά Σαρκοζί, ώστε η εφημερίδα να αγοραστεί από φιλικό σε εκείνον όμιλο και όχι από το τρίπτυχο επιχειρηματιών που στηρίζουν τους πολιτικούς του αντιπάλους. Ο 43χρονος ιδιοκτήτης της τράπεζας «My Bank», Gleb Fetisov, σύμφωνα με πληροφορίες το νούμερο 42 στη λίστα με τους πιο πλούσιους ανθρώπους της Ρωσίας με περιουσία ύψους 1,3 δις ευρώ, παραδέχτηκε ότι ενδιαφέρεται για τη «Le Monde» σε συνέντευξη στη ρωσική εφημερίδα «Kommersant».
«Δεν πρόκειται για κάποιο βραχυπρόθεσμο κερδοσκοπικό σχέδιο. Για μένα, αυτή η συμφωνία είναι πρώτα απ’ όλα ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Σκοπεύω να αναπτύξω την εφημερίδα και να διατηρήσω την κυριότητα της πλειοψηφικής συμμετοχής» τόνισε, δηλώνοντας ότι η «Le Monde» αποτελεί ένα δείγμα της παλιάς αγοράς των ΜΜΕ που με τα χρόνια μπορεί να αποδειχτεί πολύτιμο.
Ο Fetisov, πρώην γερουσιαστής στο κόμμα του Ρώσου Πρωθυπουργού, Βλαντιμίρ Πούτιν ξεκαθάρισε ότι δεν θα παρεμβαίνει στο newsroom της «Le Monde». «Έχουμε μία σαφή ιδέα για το πως να αναδιαρθρώσω τα χρέη και να κερδίσω χρήματα χωρίς να επηρεάζεται η δημοσιογραφική πλευρά. Υποστηρίζω θερμά μία δομή που αποτρέπει την πολιτική επιρροή στη σύνταξη και στο προσωπικό της εφημερίδας» είπε χαρακτηριστικά υποστηρίζοντας ότι θα υπάρχουν ευκαιρίες διεύρυνσης της βάσης των διαφημίσεων της εφημερίδας λόγο του ενδιαφέροντος των ρωσικών επιχειρήσεων, κυρίως των κρατικών, να προσελκύσουν γαλλικές επενδύσεις.
Η «Le Monde» δεν είναι απλά μία, έστω και ιστορική εφημερίδα. Ο όμιλος ελέγχει την αντίστοιχη ιστοσελίδα καθώς και τα περιοδικά «Le Monde Diplomatique», «Courrier International», «Telerama και La Vie». Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, για το Νικολά Σαρκοζί είναι σημαντική η πολιτική γραμμή του ομίλου στις εκλογές του 2012. Γι’ αυτό και αντέδρασε έντονα στην πρόταση εξαγοράς της εφημερίδας από τους επιχειρηματίες Νιελ, Μπερζέ, Πιγκάς που κλίνουν στο Σοσιαλιστικό Κόμμα και διατηρούν στενούς δεσμούς με τους αντιπάλους του Σεγκολέν Ρουαγιάλ και Ντομινίκ Στρος Καν.
Στόχος του Νικολά Σαρκοζί, είναι η δημιουργία ενός προσκείμενου σε αυτόν επιχειρηματικού σχήματος για την εξαγορά της εφημερίδας. Με τον χρηματοδότη να έχει ήδη βρεθεί. Πρόκειται για τον επικεφαλής του ομίλου France Telecom-Orange και στενό φίλο του Σαρκοζί, Στεφάν Ρισάρ.
Πάντως αν ο Fetisov καταφέρει να αποκτήσει τη «Le Monde» θα γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος Ρώσος επενδυτής στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης καθώς ο 25χρονος Alexander Pugachev, γιος του Ρώσου τραπεζίτη και συμμάχου του Πούτιν, Sergei Pugachev, αγόρασε την «France Soir» το 2009. ΠΗΓΗ TVXS
Enhanced by Zemanta

Ποινικές διώξεις για κακοδιαχείριση στην ΕΡΤ

Ποινικές διώξεις για κακουργήματα και πλημμελήματα άσκησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών σε βάρος επτά στελεχών της προηγούμενης διοίκησης της ΕΡΤ μετά από προκαταρκτική έρευνα που διενήργησε η εισαγγελέας Παναγιώτα Φάκου.
Οι διώξεις αφορούν αδικήματα που σχετίζονται με κακοδιαχείριση σε μικτές παραγωγές και σε μία εξωτερική παραγωγή. Συγκεκριμένα, απαγγέλθηκαν κατηγορίες για απιστία στην υπηρεσία κατ’ εξακολούθηση και άμεση συνέργεια στην απιστία (κακουργήματα), άμεση συνέργεια σε απιστία για ένα άτομο, παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση, ηθική αυτουργία στην παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση και άμεση συνέργεια σε παράβαση καθήκοντος (πλημμελήματα).
Η εισαγγελική έρευνα συνεχίζεται για άλλα δύο πρόσωπα.
Η έρευνα είχε ξεκινήσει τον περασμένο Νοέμβριο μετά από καταγγελίες για οικονομικές ατασθαλίες στην κρατική τηλεόραση.
Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, η κ. Φάκου συγκέντρωσε στοιχεία και για άλλες υποθέσεις που αφορούν ατασθαλίες στην ΕΡΤ, για τις οποίες έχει σχηματιστεί άλλη δικογραφία που ερευνάται από τη δικαιοσύνη.

Τρίτη, 22 Ιουνίου 2010

Στοιχεία Nielsen: Ωθηση στην τηλεθέαση από αγώνες του Μουντιάλ

Argentina vs. Corea del Sur Mundial 2010Image by Articularnos.com via Flickr
Σημαντική ώθηση στην τηλεθέαση των καναλιών της ΕΡΤ έδωσε, όπως αναμενόταν, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, γεγονός που αναμένεται να έχει θετικές επιπτώσεις στο μερίδιο του φορέα από τη διαφημιστική δαπάνη. Μάλιστα, στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα εκτιμάται ότι, όσο η διοργάνωση προχωρά, αναμένεται περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων τηλεθέασης.
Από τα μέχρι τώρα στοιχεία της Nielsen (που αφορούν στον διάστημα 07.06.2010 έως 13.06.2010), προκύπτει ότι η ΝΕΤ έχει πλασαριστεί με σχεδόν διπλάσιο ποσοστό στην 6η θέση, ενώ ελαφρά αυξημένο είναι και το ποσοστό της ΕΤ1.
Ειδικότερα, το ποσοστό της ΝΕΤ στο υπό εξέταση διάστημα ανήλθε στο 11,6%, έναντι 6,5% της εβδομάδας που προηγήθηκε, ενώ της ΕΤ1 στο 2,6% έναντι 2%, με κέρδη από το σύνολο των ιδιωτικών σταθμών, με εξαίρεση το Alter.
Enhanced by Zemanta

Το «σχέδιο» για ΕΣΡ - ΕΕΤΤ

Greek TVImage by The Eggplant via Flickr

Προσπάθεια για την δημιουργία (ορισμό ενδεχομένως) ειδικής συντονιστικής αρχής για την πλήρη μετάβαση στις επίγειες ψηφιακές εκπομπές, λένε οι πληροφορίες ότι καταβάλλεται έντονα τον τελευταίο καιρό. Ειδικότερα, το «σχέδιο», που ακόμη βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, όσον αφορά στην προώθησή του στα αρμόδια κυβερνητικά κλιμάκια, περιλαμβάνει υποβάθμιση ουσιαστικά του ρόλου του ΕΣΡ, με την παράλληλη αναβάθμιση της ΕΕΤΤ σε ό,τι αφορά τα ψηφιακά, ή ως εναλλακτική τη δημιουργία μιας νέας αρχής, της οποίας τα μέλη θα είναι περισσότερο «εξοικειωμένα» με την «κουλτούρα και τις ανάγκες» των άλλων χώρων -πλην των ΜΜΕ- που επηρεάζονται από την ψηφιακή μετάβαση. Το παράξενο είναι ότι «το σχέδιο», σύμφωνα με άλλες πηγές, φαίνεται να βρίσκει υποστηρικτές στα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Ο πάροχος της ΕΡΤ
Και μιλώντας για τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το ποιος θα αναλάβει την προγραμματιζόμενη εντονότατη δραστηριοποίηση της ΕΡΤ στο Διαδίκτυο, αφού η παροχή τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου ξεπερνά τις απλές απαιτήσεις ενός διαδικτυακού τόπου. Υπενθυμίζεται ότι, τα προηγούμενα χρόνια, ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας είχε στενή σχέση με τον ΟΤΕ -δεδομένου ότι τότε ήταν «κρατικό μαγαζί»- σήμερα ωστόσο τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οπως αναφέρουν πληροφορίες, ο «πάροχος» θα πρέπει να έχει εμπειρία από το χώρο των ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών και τη διαχείριση πολλών καναλιών. Θα κατανοεί καλύτερα τις ανάγκες τις ΕΡΤ.
Η ψηφιακή μετάβαση
Σε γενικές γραμμές, επιτυχία σημείωσε η μετάβαση στις ψηφιακές εκπομπές στην περιοχή της Αττικής, ακόμα και στις περιοχές που σταμάτησαν οι αναλογικές μεταδόσεις και οι τηλεθεατές βλέπουν πλέον τα ιδιωτικά κανάλια μόνο με αποκωδικοποιητή. Στο πλαίσιο αυτό και παρά τη δύσκολη συγκυρία, η Digea θα προχωρήσει στο επόμενο βήμα, με αλλαγή σχεδίου ωστόσο, αφού θα επεκτείνει το σήμα της στις ακριτικές περιοχές της χώρας. Επισημαίνεται ότι, αν οι συχνότητες στις παραμεθόριες περιοχές δεν καλυφθούν εγκαίρως, υπάρχει κίνδυνος να επωφεληθούν όμορες χώρες. Με δεδομένο ότι ο «κίνδυνος» για το συγκεκριμένο θέμα έρχεται από τα δυτικά, αναμένεται το ψηφιακό σήμα να κινηθεί προς τα εκεί.
Enhanced by Zemanta

ΠΟΕΣΥ: Κλιμάκωση κινητοποιήσεων για τους συμβασιούχους της ΕΡΤ

Tην κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων στην ΕΡΤ αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.ΣΥ.), μετά την αδιάλλακτη, όπως αναφέρει, στάση της διοίκησης της ΕΡΤ να μην προχωρήσει σε παράταση των συμβάσεων που λήγουν 30 Ιουνίου και 31 Ιουλίου και στέλνουν στην ανεργία περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους.
Στο πλαίσιο αυτό, το διοικητικό συμβούλιο της Π.Ο.Ε.ΣΥ. καλεί τις ενώσεις-μέλη της να προχωρήσουν στην 24ωρη απεργία της Τετάρτης, 23 Ιουνίου, και να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις με κυλιόμενες 24ωρες απεργίες.
Η Π.Ο.Ε.ΣΥ. επιμένει στην άμεση ανανέωση τουλάχιστον μέχρι τέλος του χρόνου όλων των συμβάσεων έργου που λήγουν τέλος Ιουνίου και τέλος Ιουλίου, στην υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας χωρίς άλλες καθυστερήσεις και στην κατάθεση νομοσχεδίου που να καταργεί, όπως αναφέρει, οριστικά το αίσχος των συμβάσεων ομηρίας και στην κατάρτιση σύγχρονου οργανογράμματος που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού και να κατοχυρώνει συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου για όλους τους εργαζόμενους στην ΕΡΤ ΑΕ.

Ζητούνται ισχυροί κανόνες στο ευρωπαϊκό τηλεοπτικό πεδίο

Stephen-Lee-TV-News-Presenter SMALLImage via Wikipedia
Την υιοθέτηση σαφών ορίων για τη λειτουργία της τηλεοπτικής αγοράς, τόσο μέσω της θέσπισης ευέλικτων και αποτελεσματικών κανόνων δικαίου όσο και μέσω του ελέγχου των δραστηριοτήτων των κρατικών ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών -προκειμένου να διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός που απειλείται από τη χωρίς φειδώ χρήση των κρατικών επιχορηγήσεων -, ζητούν οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί της Ευρώπης, σε μια περίοδο κατά την οποία η βιομηχανία δέχεται σημαντικές πιέσεις.
Τα συνολικά έσοδα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας του broadcasting κινήθηκαν, το 2009, περί τα 70 δισεκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας τον τομέα έναν από τους πλέον νευραλγικούς της βιομηχανίας των media τόσο σε επίπεδο Ε.Ε., όσο και παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο ο χώρος να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στο οικονομικό περιβάλλον, η ACT -η Ενωση των ιδιωτικών σταθμών της Ευρώπης- γνωστοποίησε τα κομβικά σημεία για την ταχεία αναστροφή του αρνητικού κλίματος και τη μελλοντική ανάπτυξη.
Καθορισμός των ορίων
Ξεκάθαρα όρια σε σχέση με την επέκταση των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων στο νέο μιντιακό περιβάλλον ζητούν οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί από την κεντρική διοίκηση των Βρυξελλών. Ιδιαίτερα, όπως επισημαίνουν, στον τομέα των αθλητικών δικαιωμάτων και των ψηφιακών μέσων, υπάρχει κίνδυνος στρέβλωσης του ανταγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι αρκετές φορές στο παρελθόν -και στη χώρα μας- χρησιμοποιήθηκαν κονδύλια του Δημοσίου για εξασφάλιση τηλεοπτικών δικαιωμάτων αθλητικών εκδηλώσεων, εκτινάσσοντας παράλληλα τις τιμές στα ύψη.
Η κατάλληλη εφαρμογή των ευρωπαϊκών Οδηγιών, που βρίσκονται σε ισχύ στις χώρες μέλη -στη χώρα μας σε αρκετούς τομείς παρατηρείται καθυστέρηση-, έχουν στην τρέχουσα περίοδο μεγαλύτερη σημασία από ποτέ για τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, των οποίων τα διαφημιστικά έσοδα έχουν επηρεαστεί σημαντικά την τελευταία χρονιά σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Προστασία από την πειρατεία
«Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, όπως τα 24ωρα ειδησεογραφικά προγράμματα, στοιχίζουν σημαντικά ποσά και για το λόγο αυτό δεν μπορούν να είναι δωρεάν διαθέσιμα», έχει επισημάνει η ACT -η πανευρωπαϊκή ένωση των ιδιωτικών τηλεοπτικών οργανισμών- σε επανειλημμένες ανακοινώσεις της.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ιδιώτες ζητούν αποτελεσματική προστασία του περιεχομένου και ισχυρά μέτρα κατά της πειρατείας, προκειμένου να διασφαλιστούν οι μελλοντικές επενδύσεις στην τηλεόραση, οι οποίες, όπως καθίσταται σαφές, πηγαίνουν ολοταχώς προς το συνδρομητικό μοντέλο (και λόγω της κάμψης στη διαφήμιση).
Πάντως, ειδικότερα όσον αφορά στο περιεχόμενο, ζητείται επίσης η θέσπιση ευέλικτων κανόνων δικαίου, εστιάζοντας στην προώθηση της καινοτομίας στο περιεχόμενο, η οποία θα φέρει αύξηση εσόδων και ένα ευρύ φάσμα νέων προγραμμάτων και υπηρεσιών για τους τηλεθεατές.
Παροχή περιεχομένου online
Τα ψηφιακά μέσα είναι πλέον πραγματικότητα και δεν υπάρχουν εμπόδια στην πρόσβαση περιεχομένου. Σήμερα έχουμε 7.200 τηλεοπτικούς σταθμούς και 720 on demand υπηρεσίες διαθέσιμες στην Ευρώπη.
Οπως δείχνουν τα στοιχεία, στις αγορές όπου υπάρχει ζήτηση από τους καταναλωτές και οι ευρύτερες οικονομικές συνθήκες καθιστούν την επιχειρηματική δραστηριότητα βιώσιμη, οι ιδιωτικοί σταθμοί προσφέρουν ήδη προγράμματα και υπηρεσίες και εκτός συνόρων. Οι ρυθμίσεις που προωθούνται τελευταία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τη δυνατότητα παροχής οπτικοακουστικού περιεχομένου, μέσω Διαδικτύου, σε περισσότερες από μια χώρες, εκτιμάται από το σύνολο του κλάδου, ότι θέτει το θέμα σε σωστή βάση.
Για τη διατήρηση μια δίκαιης απόδοσης κεφαλαίου και για τη διασφάλιση μελλοντικής παραγωγής και επένδυσης στο δημιουργικό περιεχόμενο είναι καθοριστικής σημασίας, να διατηρηθεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, για την αποκλειστικότητα και την αδειοδότηση περιεχομένου.
Ανοιχτή πληγή
Το ζήτημα της διαδικτυακής αντιγραφής αποτελεί και για την τηλεόραση -όπως άλλωστε και για τις εφημερίδες- ανοιχτή πληγή, που απειλεί με ολοένα και αυξανόμενη ένταση τη βιωσιμότητα της τηλεοπτικής βιομηχανίας.
Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνεται ότι ο σεβασμός στα πνευματικά δικαιώματα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία πρωτοποριακών διαδικτυακών επιχειρηματικών μοντέλων. Αν αυτό δεν εξασφαλιστεί, η επένδυση στο περιεχόμενο κινδυνεύει.
Σ.Ι.
Enhanced by Zemanta

Από το Ίντερνετ στο χαρτί

Δύο ειδησεογραφικά πόρταλ, στην Ευρώπη και την Αμερική, αποφάσισαν να κυκλοφορούν στο εξής σε έντυπη μορφή, αντίθετα από την τρέχουσα τάση που θέλει τις εφημερίδες να διακόπτουν την έκδοσή τους στο χαρτί, διατηρώντας μόνο την διαδικτυακή τους παρουσία.

Μπορεί η «κυριαρχία» των εφημερίδων να αμφισβητείται όλο και πιο έντονα από την «επέλαση» των ψηφιακών μέσων, φαίνεται, όμως, ότι ο Τύπος δεν έχει πει ακόμη την τελευταία του λέξη.

Η ειδησεογραφική διαδικτυακή πύλη «San Francisco Public Press», αποκτά από σήμερα την έντυπη εκδοχή της. Η πύλη ανήκει σε έναν μη κερδοσκοπικό ειδησεογραφικό οργανισμό, που ξεκίνησε να καλύπτει τις τοπικές ειδήσεις στο Ίντερνετ το 2009.

Από σήμερα λοιπόν, κυκλοφορεί σε 8.000 αντίτυπα η ομότιτλη 28σέλιδη εφημερίδα του οργανισμού. Η έκδοση χαρακτηρίζεται ως «πιλοτική», εισάγοντας μια καινοτομία στο χώρο του Τύπου: κυκλοφορεί χωρίς καμία απολύτως διαφήμιση ή άλλη πληρωμένη καταχώριση.

Η τιμή του φύλλου ορίστηκε στα 2 δολάρια (1,6 ευρώ), ωστόσο τα εγγεγραμμένα μέλη της ιστοσελίδας μπορούν να το προμηθευτούν δωρεάν. Η εφημερίδα διατίθεται σε βιβλιοπωλεία, αλλά και «χέρι με χέρι» από διανομείς της εταιρείας.

«Είναι μια τολμηρή κίνηση», επισημαίνει ο Δρ Τομ Γκόλντστεϊν, καθηγητής στη Σχολή Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου του Berkeley στην California, προσθέτοντας ότι η μετάβαση στο χαρτί «διαφοροποιεί την San Francisco Public Press και αυτό μπορεί να της αποφέρει σημαντικά οφέλη».

Όπως έγινε γνωστό, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί πότε θα κυκλοφορήσει το δεύτερο τεύχος. Όμως, οι εκδότες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν στην έκδοση ημερήσιου φύλλου. «Αν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει ζήτηση, θα τυπώνουμε καθημερινά», δηλώνει ο Μάικλ Στολ, εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας.

Η μετάβαση από το Ίντερνετ στο χαρτί εξέπληξε πολλούς. «Υπάρχουν αρκετοί θιασώτες της ψηφιακής εποχής, οι οποίοι έχτισαν τις επιχειρήσεις τους στον Παγκόσμιο Ιστό, διακηρύσσοντας το θάνατο του γραπτού Τύπου», σημειώνει ο Στολ, εκτιμώντας ότι «η θεωρία αυτή αποθάρρυνε την καινοτομία σε έναν τομέα (σ.σ. τα έντυπα Μ.Μ.Ε.) που εξακολουθεί να είναι ζωντανός και να διαδραματίζει το ρόλο μιας ‘’ψηφιακής γέφυρας’’ για εκείνους που δεν μπορούν ή δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο».

Το «San Francisco Public Press» χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τους αναγνώστες- συνδρομητές του, ενώ δέχεται και χορηγίες από ιδρύματα και ιδιώτες. Δεν προβάλλει διαφημίσεις και καταχωρίσεις, κανόνα που ακολούθησε και στην έντυπη μορφή του.

Το πρώτο φύλλο φιλοξενεί περίπου 70 ρεπορτάζ και άρθρα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας: από το τεχνητό νησί Treasure Island μέχρι το «θέμα συζήτησης» αυτή την εποχή στο San Francisco, αν θα επιτρέπεται ή όχι στους πολίτες να… κάθονται πάνω στα πεζοδρόμια.

Η έκδοση στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε ομάδα 100 εθελοντών που γράφουν τις τοπικές ειδήσεις χωρίς να αμείβονται. Πώς βγάζουν τα προς το ζην; Κάνοντας άλλες δουλειές, όπως, για παράδειγμα, η συντάκτρια Άντζελα Χαρτ, που εργάζεται ως σερβιτόρα.


Στη Γαλλία

Την ίδια στιγμή, η γαλλική ιστοσελίδα «Rue89», ένα ημι-επαγγελματικό ειδησεογραφικό πόρταλ, περνά στην εποχή του Γουτεμβέργιου, εγκαινιάζοντας μια μηνιαία έντυπη έκδοση.

Το «Rue89» εξέδωσε το πρώτο τεύχος του την περασμένη εβδομάδα, με τον τίτλο «Rue89 Le Mensuel» («Η Μηνιαία Rue89»). Σύμφωνα με τον ιδρυτή του, Πιερ Χασκί, «στόχος μας είναι να μεταφέρουμε στο χαρτί το ‘’πνεύμα’’ της ιστοσελίδας: αναπάντεχες ιστορίες και επιλεγμένα κείμενα, που συνοδεύονται από σχόλια των διαδικτυακών αναγνωστών μας». Στο έντυπο περιλαμβάνεται το 10% των άρθρων που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του.

Η έκδοση αριθμεί 100 σελίδες, τυπώνεται σε σχήμα περιοδικού και κοστίζει 3,90 ευρώ (ή 34 ευρώ η ετήσια συνδρομή). Το τιράζ της είναι 87.000 αντίτυπα.

Το «Rue89» ιδρύθηκε το 2007 από μια ομάδα πρώην δημοσιογράφων της «Liberation» και ένα χρόνο μετά εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, από πέντε επενδυτές.

Η έντυπη έκδοση χρηματοδοτείται μόνο από εμάς», δηλώνει ο Χασκί, υποστηρίζοντας ότι «η επένδυση είναι πολύ μικρή. Η ύλη παράγεται από το 20μελες συντακτικό προσωπικό και από ορισμένους εξωτερικούς συνεργάτες μας. Η προώθησή του εντύπου θα γίνει κυρίως μέσα από την ιστοσελίδα μας. Δεν πρόκειται να κάνουμε κάποια δαπανηρή διαφημιστική εκστρατεία».

Δύο προσφορές για την αγορά της γαλλικής εφημερίδας Le Monde

Η γαλλική καθημερινή εφημερίδα Le Monde ανακοίνωσε ότι έχει λάβει δύο προσφορές επενδυτών για την εξαγορά της, εν μέσω σφοδρής πολεμικής για την επέμβαση στο ζήτημα αυτό του Γάλλου πρόεδρου, Νικολά Σαρκοζί. Η εφημερίδα αναζητά έναν επενδυτή που θα αυξήσει συνολικά το μετοχικό της κεφάλαιο τη στιγμή που σαν επιχείρηση είναι υπερχρεωμένη.

Η πρώτη προσφορά παρουσιάστηκε από τον Πιέρ Μπερζέ, από τον τραπεζίτη, Ματιού Πιγκάς και από τον πρόεδρο της εταιρείας Free, Χαβιέ Νιέλ. Η δεύτερη προσφορά προέρχεται από τον Κλοντ Πεντριέλ ιδιοκτήτη του περιοδικού Nouvel Observer , της εταιρείας France Telecom και της ισπανικής Prisa, στην οποία ανήκει και η εφημερίδα El Pais.

Η αγορά της γαλλικής εφημερίδας έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον στον Γάλλο πρόεδρο ο οποίος μάλιστα επενέβη, θεωρώντας ότι η πρώτη περίπτωση δεν του φαίνεται και τόσο καλή. Ορισμένοι παρατηρητές θεωρούν ότι η άποψη Σαρκοζί δείχνει προτίμηση στην δεύτερη περίπτωση γιατί πέραν των άλλων το γαλλικό κράτος διαθέτει το 26% της France Telecom.
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...