Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

«Μάχη» για τα μερίδια στη ραδιοφωνική αγορά


Έντονος ανταγωνισμός και ανακατατάξεις καταγράφονται τον τελευταίο μήνα -τον πρώτο ουσιαστικά- όπου τα ανανεωμένα προγράμματα των ενημερωτικών ραδιοσταθμών βρίσκονται παράλληλα στον αέρα, δείχνοντας ότι η «μάχη» για την κυριαρχία στα ερτζιανά θα είναι ιδιαίτερα σκληρή, τόσο τους αμέσως επόμενους μήνες όσο και στη νέα ραδιοφωνική σεζόν.
Μόλις πριν από μερικούς μήνες οι επιχειρηματίες των ΜΜΕ έκαναν τη "μεγάλη επιστροφή" στο χώρο του ραδιοφώνου, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια για τη στελέχωση των ενημερωτικών σταθμών τους, δίνοντας βάρος κατά κύριο λόγο σε περιεχόμενο λόγου και σχολίου (έμφαση στην ενημέρωση - ψυχαγωγία) και αφήνοντας ουσιαστικά μόνο στο ραδιοσταθμό ΣΚΑΪ το ρόλο του αμιγώς ειδησεογραφικού ραδιοφώνου.
Πρέπει να επισημανθεί πως για την επιλογή αυτή σημαντικό ρόλο έπαιξε και το ότι η επένδυση που απαιτείται για τη δημιουργία μιας επιχείρησης σαν το ΣΚΑΪ, σε συνδυασμό με τη θέση που αυτός κατέχει -επί σειρά ετών πλέον- στα ερτζιανά, καθιστούν το εγχείρημα του ανταγωνισμού σε αυτό το πεδίο, ασύμφορο από κάθε άποψη (οικονομικά, χρονικά κ.λπ.) για τους επιχειρηματίες που πλέον επιζητούν λελογισμένη επένδυση και γρήγορη απόδοση.
Στο παιχνίδι της ενημερωτικής μπάντας των FM, εκτός από το ΣΚΑΪ (Ιωάν. Αλαφούζος) και το Real (Κουρής - Χατζηνικολάου) που εδώ και καιρό επενδύουν σταθερά στο χώρο, μπήκε και ο ΔΟΛ, με τον Βήμα FM, αλλά και ο Θ. Αναστασιάδης μαζί με τον Δ. Κοντομηνά με τον Θέμα FM.
Ουσιαστική αλλαγή, με συνολικό επαναλανσάρισμα προγράμματος, έκανε στο πρόγραμμά του ο ΑΝΤ1 (οικ. Κυριακού), ενώ ενισχυτικές κινήσεις -αρχίζοντας εδώ και περίπου ένα χρόνο- πραγματοποίησε και ο Flash του επιχειρηματία Κυριακίδη.
Στο πεδίο του ανταγωνισμού του ενημερωτικού ραδιοφώνου, σταθερά συμμετέχουν και δυο κομματικοί ραδιοσταθμοί, ο Στο Κόκκινο και ο 902, αλλά και ο Αθήνα 9,84, ο οποίος ωστόσο δεν συμμετέχει στις μετρήσεις ακροαματικότητας.
Τρεις κατηγορίες
Τρία μεγάλα μπλοκ ραδιοσταθμών φαίνεται να δημιουργούνται στο χώρο της ενημέρωσης στα ερτζιανά, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μήνα πλήρους ανταγωνισμού μεταξύ τους (με πλήρες και ανανεωμένο πρόγραμμα).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΕΜΑΡ, βάσει της έρευνας της Focus - BARI, στο διάστημα από 15/02/2010 έως 14/03/2010, το γκρουπ των πρωταγωνιστών συνθέτει η τριάδα των σταθμών ΣΚΑΪ, Real και ΑΝΤ1, οι οποίοι κατέλαβαν τις τρεις κορυφαίες θέσεις στον τομέα των ενημερωτικών με ποσοστά 11,6%, 5,9% και 4,2% αντίστοιχα.
Αξίζει να επισημανθεί ότι και οι τρεις σταθμοί παρουσίασαν αύξηση ακροαματικότητας, ενώ η διαφορά του 3ου από το επόμενο γκρουπ σταθμών -με παρεμφερή νούμερα ακροαματικότητας που απαρτίζουν ο 4ος, ο 5ος και ο 6ος κατά σειρά- είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού είναι της τάξεως της μιας ποσοστιαίας μονάδας.
Στο δεύτερο αυτό γκρουπ των ενημερωτικών βρίσκονται ο ΘΕΜΑ με 3,3%, ο Flash με 3,2% και η κρατική ΝΕΤ με 2,3%. Τη λίστα των σταθμών της ενημέρωσης, κλείνει το τελευταίο γκρουπ στο οποίο ανήκουν ο Βήμα FM με 1,4%, ο Στο Κόκκινο με 1% και ο 902 με 1,1%.
Σε ό,τι αφορά το τελευταίο γκρουπ, αξίζει να σταθεί κανείς στην περίπτωση του Βήμα FM, ο οποίος παρά την υψηλή επένδυση και τη μεγάλη διαφημιστική καμπάνια, τον τελευταίο μήνα, φαίνεται να μην άντεξε στον ανταγωνισμό των νέων προγραμμάτων, παρουσιάζοντας σημαντική πτώση από το 2,2%.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας. Υβριστικά και διαφημιστικά μηνύματα ΔΕΝ γίνονται δεκτά

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...